Gå til innhold

Hvordan er egentlig dette med kontantstøtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte til en kommune og har ikke fått barnehageplass og det er lange ventelister  der ifølge kommunen. Vi mister plassen i kommunen vi bor i nå når vi flytter så vi må da ha dagmamma. Hvordan er egentlig dette med kontantstøtte? Har lest at dagmammaer pleier å ta hele kontantstøtten i betaling. Stemmer dette eller pleier de å ta barnehagepris? Regner ikke med at vi får kontantstøtte siden vi begge er i full jobb?

Anonymous poster hash: a7212...f24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontantstøtten har ikke noe med hvorvidt dere begge er i full jobb eller ikke å gjøre. Hvis man ikke har barnehageplass kan man søke om kontabtstøtte fra og med måneden etter barnet er fullt 1 år og til og med måneden før barnet fyller 2 år.

Anonymous poster hash: 63410...f6d

Skrevet

Ok. Barnet vårt blir 4 i høst så da får vi det kanskje ikke uansett da? Som dere sikkert skjønner har jeg aldri vært innom dette :P 

Skrevet

Ok. Barnet vårt blir 4 i høst så da får vi det kanskje ikke uansett da? Som dere sikkert skjønner har jeg aldri vært innom dette :P

Nei, da får du ikke kontantstøtte.

Dagmamma bruker å være dyrt, som oftest kontantstøtte+barnehagekostnad.

Anonymous poster hash: 59b3e...c24

Skrevet

Nei, så vidt jeg vet, får dere ikke kontantstøtte da. Mulig det er noen annen form for kompensasjon. Dere har jo egentlig krav på barnehageplass, så et eller annet må det være.

Anonymous poster hash: 63410...f6d

Skrevet

Hmm ... Ja, vet vi har krav på plass, men det hjelper ikke når det er stapp fult :P Vi har ikke kjøpt huset i den kommunen enda, så kanskje vi må droppe det da og håpe det kommer et nytt drømmehus innen opptak neste år :( Har absolutt ikke råd til nesten 10 000 i barnepass i mnd.

Skrevet

Mange dagmammaer tar mindre betalt for større barn. Det har med at de da har kapasitet til å ha flere. Ikke sikkert det er kontantstøtte pluss vanlig betaling da. Mest sannsynlig er det ikke så mye når det er større barn det er snakk om. Men små barn som får kontantstøtte bør jo betale det pluss barnehagepris spør du meg. Foreldrene taper jo ikke noe på det økonomisk, for kontantstøtten er jo penger man får av staten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...