Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Jeg innrømmer glatt at denne følelsen baseres på fordommer, så korrekter meg gjerne! Jeg tenker at jeg aldri kunne bodd i feks. Nannestad, Jessheim, Kløfta og områdene rundt der, fordi jeg tenker at det er områder med høy harryfaktor, med mennesker som digger danseband, røyker mye rulligs, mange rånere og generelt lavt utdanningsnivå på befolkningen ispedd en god del navere ( altså ikke syke mennesker, men late /giddalause mennesker).. Huff, som sagt dette er mine fordommer så jeg er ikke stolt av å tenke sånn, men kjenner det vrengte deg inni meg da en venninne snakket om å flytte til Kløfta! Kan noen få meg ned på jorda? Anonymous poster hash: cf4f1...e75
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 Hmm, jeg kjenner flere som bor der, og de da helt normale mennesker. Normale utdannelser som vernepleier, sosionom, lærer, elektriker, sykepleier, møbelsnekker bl.a Alle de jeg kjenner er i full jobb, med normale interesser som trening, tid med familie og venner osv. Tror ikke jeg kjenner noen som røyker i det hele tatt bortsett fra svigerfar jeg.... Ingen av de jeg kjenner digger danseband eller er navere ihvertfall Så mange mennesker som bor på disse stedene og pendler til Oslo og Gardermoen har det vel blitt en typisk "forstad" med all slags folk. Anonymous poster hash: dcd35...c59
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Hmm, jeg kjenner flere som bor der, og de da helt normale mennesker. Normale utdannelser som vernepleier, sosionom, lærer, elektriker, sykepleier, møbelsnekker bl.a Alle de jeg kjenner er i full jobb, med normale interesser som trening, tid med familie og venner osv. Tror ikke jeg kjenner noen som røyker i det hele tatt bortsett fra svigerfar jeg.... Ingen av de jeg kjenner digger danseband eller er navere ihvertfall Så mange mennesker som bor på disse stedene og pendler til Oslo og Gardermoen har det vel blitt en typisk "forstad" med all slags folk. Anonymous poster hash: dcd35...c59 Så godt å høre! Jeg sier jo at det er basert på fordommer, for jeg kjenner ingen som bor der, bortsett fra en jeg var sammen med da jeg var tenåring. Var med han en helg til Kløfta og fikk sjokk fordi alle jeg møtte var så spesielle. ( med overnevnte utfordringer) men herregud, det er 20 år siden og en helg, så det er jo tragisk at jeg tenker sånn. Det eneste positive er jo at jeg er bevisst på fordommene mine, så jeg kan aktivt jobbe for å endre holdning.. Anonymous poster hash: cf4f1...e75
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 Alle jeg kjenner inde områdene er høyt utdannet og har gode jobber. Det er sikkert like stor variasjon i mangfoldet der som alle andre steder i Norge. Anonymous poster hash: 4806a...4a3
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Jeg innrømmer glatt at denne følelsen baseres på fordommer, så korrekter meg gjerne! Jeg tenker at jeg aldri kunne bodd i feks. Nannestad, Jessheim, Kløfta og områdene rundt der, fordi jeg tenker at det er områder med høy harryfaktor, med mennesker som digger danseband, røyker mye rulligs, mange rånere og generelt lavt utdanningsnivå på befolkningen ispedd en god del navere ( altså ikke syke mennesker, men late /giddalause mennesker).. Huff, som sagt dette er mine fordommer så jeg er ikke stolt av å tenke sånn, men kjenner det vrengte deg inni meg da en venninne snakket om å flytte til Kløfta! Kan noen få meg ned på jorda? Anonymous poster hash: cf4f1...e75 Det heter korrigere ikke korrektere, henger meg aldri opp i sånt, men den var vanskelig å overse... Jeg har høy utdanning, vurderer å flytte dit pga nærhet til jobb. Anonymous poster hash: d2310...f7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå