Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Ventet to uker nå. Holder på å bli gal har hatt nattesvette I 3 uker som er helt uholdbart. Har null energi og kan sove fra 5 på ettermiddag til morgenen etter. Mister masse hår og er svimmel I tillegg. Kjenner også en kul på halsen så nå merker jeg at jeg begynner å bli bekymret for min egen helse. Er ganske ung I tillegg så det burde jo ikke Være sånn hvis ting er I orden. Stoffskiftet mitt var fint I mars.. Hjelper jo ikke skrive her men jeg vet ikke hel5 hva jeg skal gjøre. Noen som kjenner til symptomene? Anonymous poster hash: 37ed7...55d
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 Det kan jo være hva som helst. Hva med å ringe tilbake til legen og fortelle at du nå også har oppdaget en kul på halsen, kanskje du kan få en tidligere time? Det verste er å gå og vente og ikke vite hva det er, så håper du finner ut av det snart. Anonymous poster hash: 30a66...d97
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Jeg har prøvd. Sekretærene vil ikke gi meg time før. Føler ikke det er akutt I den forstand men liker det ikke og det påvirker jo familielivet når jeg må sove hele tiden. Takk for svar ☺ Anonymous poster hash: 37ed7...55d
lillemy83 Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 kjære deg. den ventetiden er gruusom. jeg har selv vært den som har måtte vente på legetimer osv. Jeg anbefaler deg å bestille privat legetime. Det koster jo litt ekstra,men da får du time omtrent på dagen.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Vet ikke om de har noen privatpraktiserende leger rundt her som man kan betale for å komme inn til... Anonymous poster hash: 37ed7...55d
Pobie Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Flere ukers ventetid på komme til legen er bare helt utrolig. Skjønner ikke hvorfor det er slik i Norge, når alle andre europeiske land klarer å gi en time innen et par dager. Man ringer jo legen fordi man trenger legetilsyn, da kan man jo ikke gå og vente i ukesvis. Ring legen på nytt og fortell om kulen, og fortell hvor fælt du har det.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #7 Skrevet 10. juni 2015 Ikke for å skremme deg, men jeg har hatt lymekreft og hadde akkurat like symtomer som deg. Lite energi, nattsvette og forstørrede lymfeknuter på halsen. Anbefaler deg å ringe igjen og kreve time asap! Lykke til! Anonymous poster hash: 4d651...9fa
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #8 Skrevet 10. juni 2015 Ikke for å skremme deg, men jeg har hatt lymekreft og hadde akkurat like symtomer som deg. Lite energi, nattsvette og forstørrede lymfeknuter på halsen. Anbefaler deg å ringe igjen og kreve time asap! Lykke til! Anonymous poster hash: 4d651...9fa Lymfekreft skulle det stå. Anonymous poster hash: 4d651...9fa
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #9 Skrevet 10. juni 2015 Hvordan gikk det med deg? Ble du helt frisk? Jeg må ærlig innrømme jeg har tenk på det. Hvordan fant de ut av det? Anonymous poster hash: 37ed7...55d
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #10 Skrevet 10. juni 2015 Kjære deg, om du er så bekymret så ringer du imorgen tidlig før klokken ni og da får du dagstime, du vet vel det? Hadde jeg vært deg, hadde jeg gjort det. Det er jo ikke bra å gå rundt sånn og bekymre seg. Sette diagnose på seg selv og å spørre her, du blir bare mer engstelig. Håper du ringer imorgen så du får sjekket det opp. Lykke til! Anonymous poster hash: ed036...a3f
Bebe_ Skrevet 10. juni 2015 #11 Skrevet 10. juni 2015 Flere ukers ventetid på komme til legen er bare helt utrolig. Skjønner ikke hvorfor det er slik i Norge, når alle andre europeiske land klarer å gi en time innen et par dager. Man ringer jo legen fordi man trenger legetilsyn, da kan man jo ikke gå og vente i ukesvis. Ring legen på nytt og fortell om kulen, og fortell hvor fælt du har det. Enig. Hvorfor må man vente i flere uker før man kommer til lege? De er helt utrolig.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #12 Skrevet 10. juni 2015 Hvordan gikk det med deg? Ble du helt frisk? Jeg må ærlig innrømme jeg har tenk på det. Hvordan fant de ut av det? Anonymous poster hash: 37ed7...55d Jeg er helt frisk i dag og det blir de aller fleste med lymfekreft. Det ble oppdaget en kul på røntgenbiler. Men ta nå ingen sorger på forskudd - det kan jo være mange grunner til symtomene dine. Men det er jo slitsomt å gå slik og ikke vite. Føler med deg! Anonymous poster hash: 4d651...9fa
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #13 Skrevet 10. juni 2015 Nattesvette er et symptom som alltid skal tas på alvor. Når du i tillegg har kul på hals er det ekstra viktig med en akutt time. Dessverre er det ikke alle helsesekretærer som har god nok medisinsk kunnskap til å vurdere slike ting, jeg hadde ikke godtatt å vente EN dag til med slike symptomer. Får du ikke akuttime i morgen burde du dra på legevakten! Lykke til!! Hilsen sykepleier Anonymous poster hash: b6f00...53e
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #14 Skrevet 10. juni 2015 Jeg har prøvd å ringe flere ganger men får ikke time fortere. Fikk ikke lov til å gå til en vikar heller. Legevakten her er elendig,så da venter jeg heller på time😕 Sliter på familielivet også når jeg må sove hele tiden... Anonymous poster hash: 37ed7...55d
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #15 Skrevet 10. juni 2015 I all verden!!!! Jeg pleier alltid å få komme til lege (ikke fastlegen, men den som har legevakt den dagen eller en turnuslege) på dagen hvis jeg trenger det. Det må da gå an!!! Hvis du er syk, og trenger sykmelding, må du vente flere uker på den også, da???? Ring i morgen tidlig så snart de åpner, hvis ikke drar du til legevakten!!!!! Anonymous poster hash: 9f0f1...aad
HvittHus Skrevet 10. juni 2015 #16 Skrevet 10. juni 2015 (endret) Har du kjente stoffskifteproblemer? Isåfall ringer du og forlanger et nytt sett blodprøver. Har du ikke kjent stoffskiftesykdom, ringer du og forlanger time på dagen og truer med fylkeslegen hvis de ikke tar deg inn. Fra inngang pakkeforløp Lymfom: En eller flere forstørrede lymfeknuter > 2 cm i største diameter, som ikke kan forklares av infeksjon eller andre årsaker Påvirket allmenntilstand, spesielt nattesvette, feber av uklar årsak og vekttap, og i tillegg forstørrede lymfeknuter https://helsedirektoratet.no/retningslinjer/pakkeforlop-for-lymfomer/inngang-til-pakkeforlop-for-lymfomer#Begrunnetmistanke - kriterier for henvisning til pakkeforløp Endret 10. juni 2015 av HvittHus
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #17 Skrevet 10. juni 2015 Jeg har prøvd å ringe flere ganger men får ikke time fortere. Fikk ikke lov til å gå til en vikar heller. Legevakten her er elendig,så da venter jeg heller på time Sliter på familielivet også når jeg må sove hele tiden...Anonymous poster hash: 37ed7...55d Unnskyld meg, men dette virker litt tafatt. Legen har ikke lov å avvise deg med disse symptomene. Hva slags legekontor er dette? Du må jo dra på legevakten isåfall hvis situasjonen er slik du beskriver, uansett om legevakten der er "elendig" så må d da være noe dugende helsepersonell i kommunen din!! Anonymous poster hash: b6f00...53e
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #18 Skrevet 10. juni 2015 Dette er IKKE greit, du skal inn på akuttime. Kontakt kontoret igjen i morgen, spør direkte om de har vurdert om det kan være lymfom. Hvis de sier "nei, det har du ikke", minner du helsesekretærene på at dette har de ikke lov til å vurdere, nekter de fremdeles kontakter du kommuneoverlegen. Dette er ikke ok ventetid! Anonymous poster hash: f10ee...d34
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #19 Skrevet 11. juni 2015 Fikk du time i dag? Hvis du ikke fikk i dag så ringer du igjen i morgen. Dette skal undersøkes ganske så snart. Hilsen lege. Anonymous poster hash: f10ee...d34
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #20 Skrevet 17. juni 2015 Har tenkt på deg - har du vært hos lege? Håper alt er bra! Anonymous poster hash: 4d651...9fa
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #21 Skrevet 17. juni 2015 Fikk vært hos legen i går. Han tok endel prøver som jeg må vente på svaret på. Han sa selv at det ikke var normalt med de symptomene jeg hadde. Så nå får jeg bare vente på disse prøvesvarene og se hva som skjer. Deilig å endelig få kommet seg til legen☺Takk som tenkte på meg! Anonymous poster hash: 37ed7...55d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå