Gå til innhold

Dere som leser bøker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å lese bøker. Ofte begynner jeg å tenke på helt andre ting mens jeg leser og må gå tilbake å lese samme side 2-3 ganger. Jeg har prøvd flere bøker, men sliter med å bli dratt med i handlingen. Men nå har jeg endelig funnet en bok som jeg "ikke klarer å legge fra meg", men nå ca. midt i boka blir jeg introdusert til ca 10 nye karakterer på 2 sider. Jeg har ikke kjangs til å huske hvem som er hvem. Hvordan gjør dere det? Husker dere alle navn og karakterer med en gang? Er det kun jeg som sliter med dette. Og jeg som trodde at jeg endelig var i gang med bok lesingen. Noen som har noen tips å komme med?

Anonymous poster hash: a3349...c4d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

opp.

Skrevet

Velg lettleste bøker til å begynne med og i situasjonar der det er vanskelig å konsentrere seg. Krim er fantastisk til sitt bruk.

Skrevet

Jeg sliter med å lese bøker. Ofte begynner jeg å tenke på helt andre ting mens jeg leser og må gå tilbake å lese samme side 2-3 ganger. Jeg har prøvd flere bøker, men sliter med å bli dratt med i handlingen. Men nå har jeg endelig funnet en bok som jeg "ikke klarer å legge fra meg", men nå ca. midt i boka blir jeg introdusert til ca 10 nye karakterer på 2 sider. Jeg har ikke kjangs til å huske hvem som er hvem. Hvordan gjør dere det? Husker dere alle navn og karakterer med en gang? Er det kun jeg som sliter med dette. Og jeg som trodde at jeg endelig var i gang med bok lesingen. Noen som har noen tips å komme med?

Jeg slet med dette da jeg var yngre. Kan fremdeles være et problem når jeg leser bøker med mange utenlandske navn. Jeg skriver det rett og slett opp på en liste som jeg bruker som bokmerke. Fungerer fint.

Anonymous poster hash: c9688...19f

Skrevet

Jeg blir nok nødt til å skrive en liste, men fortsatt sliter jeg litt. Jeg har alltid hatt problemer med å huske navn og nå ble det mange. Skal prøve å få lest litt videre i kveld og håper ikke alle nye er like viktige. 

Skrevet

Jeg sliter også med det, men stort sett ødelegger det ikke leseripplevelsen. De karakterene man skal bli kjent med dukker gjerne opp flere ganger og da husker man på de. Er ikke så viktig å huske hver detalj. Jeg leser MASSE :)

Anonymous poster hash: 7739b...91d

Skrevet

Jeg sliter også med det, men stort sett ødelegger det ikke leseripplevelsen. De karakterene man skal bli kjent med dukker gjerne opp flere ganger og da husker man på de. Er ikke så viktig å huske hver detalj. Jeg leser MASSE :)

Anonymous poster hash: 7739b...91d

Det var godt å høre. Skal lese videre ikveld. Får bare håpe at jeg ikke mister tråden nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...