Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Jeg har holdt på i så altfor mange år nå. Vil så gjerne slutte, men har null viljestyrke Hvordan sluttet du? Anonymous poster hash: 9f9c3...10e
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 med snus. Anonymous poster hash: d4efe...a53
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Fikk meg en kjæreste som ikke røyker. Han ba meg aldri om å slutte men jeg ble motivert da. Hadde sikkert sprukket om det ble fort slutt men vi har vært sammen i 5 år nå og er samboere. Hadde prøvd å slutte de siste 10 av 14 årene jeg hadde røykt. Man må finne sin motivasjon! Jeg hadde uansett sluttet om jeg ennå røykte når jeg ble gravid. Anonymous poster hash: 4c73f...284
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 Fikk tabletter av legen. Anonymous poster hash: 71bc1...6f6
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Jeg la røykpakken i vinduskarmen og bestemte meg for å slutte. Har ikke røyka etter det - det er 10 år siden Ingen hjelpemidler, har egentlig ikke viljestyrke jeg heller. Men det hjalp å vite at røyken lå der, jeg kunne når som helst ta en. Tok ett steg om gangen. - Klarer jeg denne timen? Ja det gikk bra, da klarer jeg en til. Plutselig hadde det gått noen dager og like plutselig uker. Røykpakken lå i vinduet hele tiden, så aldri noe stress med at jeg ikke hadde røyk. Nå har jeg vært uten røyk i 10 år Anonymous poster hash: 45803...7ff
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Jeg har holdt på i så altfor mange år nå. Vil så gjerne slutte, men har null viljestyrke Hvordan sluttet du? Anonymous poster hash: 9f9c3...10e To blåe streker. Anonymous poster hash: 146e1...aa1
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #7 Skrevet 10. juni 2015 Jeg var gravid. Men grunnen til at jeg ikke begynte igjen var fordi det var befriende å vite at jeg var fri for hender som luktet vondt, dårlig helse og dårlig ånde. Dessuten ville jeg leve lenge! En 60 år gammel kvinne som aldri røyker, kan se fantastisk ut. En 60 år gammel kvinne som har røykt i 40 år ligner en innskrumpet 80-åring, og stinker død! Dessuten lever hun sjeldent lenge! Så! Ferdig! Anonymous poster hash: b4aa2...ecb
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #8 Skrevet 10. juni 2015 Husker også at jeg leste en gang at noe av den gassen i sigaretter var noe av samme gassen som tok livet av jøder under andre verdenskrig. Da ble jeg kvalm! Anonymous poster hash: b4aa2...ecb
Oktoberrose Skrevet 10. juni 2015 #9 Skrevet 10. juni 2015 Jeg leste den boken av Allen Carr "Endelig røykfri.." eller noe sånt, husker ikke helt tittelen. Den gjorde utslaget for min del. Tok siste røyken på siste side av boken, og har aldri prøvd siden. Det blir 2 år siden i juli, og det frister ikke med røyk i hele tatt lengre. Frihet:)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #10 Skrevet 10. juni 2015 Champix Anonymous poster hash: b608c...574
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #11 Skrevet 10. juni 2015 Jeg sluttet også med endelig ikke-røyker, som den heter, av allen carr. Det var som å bli hjernevasket til å slutte å røyke. Hadde litt abstinenser de to første dagene bare, og tok èn røyk før jeg la meg disse to nettene, men etter det var det som om jeg glemte at jeg var røyker. Ingen abstinenser eller noenting siden, og på den tredje dagen visste jeg bare at jeg var røykfri for godt. Jeg hadde også røykpakka liggende for trygghetsfølelsen, hjelper å vite at jeg kan ta en røyk når som helst om jeg vil. Men det ville jeg ikke, og det var fantastisk å kjenne hvordan helsa blomstret de neste ukene. Følte meg som en helt ny person Anonymous poster hash: 885ca...023
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #12 Skrevet 10. juni 2015 Med hjelp av e-sigarett og prøving på å bli gravid. Tok meg 3 mndr med e-sigaretten til spira satt, og da la jeg den bort også. Null problem. Enkelt som bare det! Anonymous poster hash: eec50...691
gresskar Skrevet 10. juni 2015 #13 Skrevet 10. juni 2015 Jeg satt en dato en stund frem i tid hvor jeg skulle slutte. Begynte å trappe ned på nikotinmengde i sigarettene,og røyker Barclay lyseblå da dagen kom. Var mentalt innstilt på å slutte akkurat den dagen og holdt meg til det. Var i 1999 og vært røykfri siden da.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #14 Skrevet 10. juni 2015 Jeg ble gravid og slutta på dagen da jeg fant det ut. Var ikke et planlagt svangerskap Anonymous poster hash: f34d2...396
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #15 Skrevet 10. juni 2015 hjernevasket meg selv med endelig ikke røyker av Allan Carr. Lastet orginalen ned gratis fra nettet også, så sparte jo penger fra dag 1... Anonymous poster hash: 0333c...314
**Cayenne** Skrevet 10. juni 2015 #16 Skrevet 10. juni 2015 Leste også "endelig ikkerøyker" av Allan Carr. Funket så det suste, man får faktisk veldig lyst til å slutte av å lese den Røyket 20 om dagen før det. Dette er 12 år siden.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #17 Skrevet 10. juni 2015 Tusen takk for alle svar! Så godt å høre at det går an å bare slutte rett og slett. Jeg har også sluttet i begge mine svangerskap og holdt meg røykfri i begge barnas første leveår. Men så begynte jeg igjen, da...<br /><br />Jeg er nok en slags trøsterøyker. Litt sånn "fordi jeg fortjener det" type røyker. Kjenner at jeg får en sånn sorgfølelse bare på tanken om å ikke skulle røyke. Hva skal jeg gjøre da, liksom.<br /><br />Har den der boka dere snakker om, men har aldri lest den. Mulig det er på tide å børste støv av den.<br />Kjenner jeg blir helt motløs av dette her.<br />HI Anonymous poster hash: 9f9c3...10e
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #18 Skrevet 10. juni 2015 Om du ikke klarer å slutte ved hjelp av boken så fortvil ikke, om ikke annet så gir den deg nyttig informasjon som er godt å ha med. Sev leste jeg boken, gikk på kurs men klarte å slutte ved hjelp av Champix. Savner ikke røyken i det hele tatt, men f.eks. når jeg skal ut å fly så sitter det stresset igjen: Skynte meg å sjekke inn.....for det var noe jeg skulle (før var jo det å røyke). Fordelen jeg hadde av Champix var nok at jeg endte opp med å bli veldig kvalm av røyk, så etter at jeg hadde tatt en røyk, måtte jeg ligge i senga i 30 min og trodde jeg skulle dø....da er man teit da.Uansett lykke til!! Anonymous poster hash: b1950...216
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #19 Skrevet 10. juni 2015 Hva med hypnose? Anonymous poster hash: f34d2...396
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #20 Skrevet 10. juni 2015 Jeg lot være å røyke. Uansett hvor lyst jg fikk på røyk, så lot jeg det bare være være. Det var faktisk ganske lett. Jeg vet noen teller hvor mange minutter hvert røyksug varer. Det går visst nefover. Kanskje prøve det? Så får du noe å holde på med. Anonymous poster hash: 435cd...922
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 10. juni 2015 #21 Skrevet 10. juni 2015 Jeg bare bestemte meg for at bå gadd jeg ikke mere. Hver gang jeg fikk lyst på snakket jeg høyt til meg selv àla "slutt nå" "skjerp deg, det er du som bestemmer" klaaart du ikke vil ha" "så patetisk du er" osv 😂 men funket for meg. Og aå spiste jeg druer.. Hadde prøvd ørten ganger før dette, men tror at jeg var klar. Motivert og sta. Hjalp nok på at jeg ble gravid et par mnd etter røykekutt også.. Dette er 5 år siden nå.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #22 Skrevet 10. juni 2015 Kjøpte en siste pakke og tenkte at etter denne er det slutt. Det er ti år siden Anonymous poster hash: be51e...d38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå