Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Første fødsel: 16 timer fra første rie. Kom inn med 5 cm åpning og var på sykehuset i 11 timer før jeg fødte. Dvs jeg hadde rier i 16 timer, men var i aktiv fødsel minst 11 timer. Hadde rier i 4 timer før jeg dro innover, da var de regelmessige. Hva burde jeg denne gang, som andregangs? Hvor lenge kan man drøye før man drar til sykehuset? Anonymous poster hash: c590b...720
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 Det er helt umulig å vite. Jeg hadde en lang lang fødsel med nr 1. Aner ikke aktiv fødsel, men lå 16 timer i bøyler i senga. Endte med hastekeisersnitt. Jeg dro inn for en sjekk en times tid etter vannavgang med nr 2. Fikk beskjed av jordmor at jeg nok ikke kom til å føde på hennes kveldsskift (hun hadde 7 timer igjen), men var rolig dag så jeg kunne bare bli over natta, og så regna hun med at jeg fødte på hennes morgenskift dagen etter. Jeg var helt enig. Hadde rier, men var liksom ikke så vondt. Fødte to timer senere. Har bilde av meg hvor jeg fjoller med mannen 10 min babyen var ute. Ble aldri så vondt som med nr 1, og nr 2 var ute på 2 pressrier. Jeg fikk brått en trang til å legge meg ned (gikk på gulvet), men så klarte jeg ikke å sette meg ned. Viste seg at det var hodet til babyen som var så langt nede at det ikke var mulig å sitte. Og da var jeg fremdeles i kjempeform. 😊 Anonymous poster hash: bfe44...cd6
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Det er helt umulig å vite. Jeg hadde en lang lang fødsel med nr 1. Aner ikke aktiv fødsel, men lå 16 timer i bøyler i senga. Endte med hastekeisersnitt. Jeg dro inn for en sjekk en times tid etter vannavgang med nr 2. Fikk beskjed av jordmor at jeg nok ikke kom til å føde på hennes kveldsskift (hun hadde 7 timer igjen), men var rolig dag så jeg kunne bare bli over natta, og så regna hun med at jeg fødte på hennes morgenskift dagen etter. Jeg var helt enig. Hadde rier, men var liksom ikke så vondt. Fødte to timer senere. Har bilde av meg hvor jeg fjoller med mannen 10 min babyen var ute. Ble aldri så vondt som med nr 1, og nr 2 var ute på 2 pressrier. Jeg fikk brått en trang til å legge meg ned (gikk på gulvet), men så klarte jeg ikke å sette meg ned. Viste seg at det var hodet til babyen som var så langt nede at det ikke var mulig å sitte. Og da var jeg fremdeles i kjempeform. Anonymous poster hash: bfe44...cd6 Ok... Så hvis vannet går burde jeg vel dra inn vannet gikk aldri med første, måtte tas av jordmor da vannblæra kom ut. Er 40 min å kjøre til sykehuset. Anonymous poster hash: c590b...720
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 Jeg burde dratt en god del tidligere enn jeg gjorde, men jeg kunne vel ikke i min villeste forstand se for meg at det skulle gå så fort som det gjorde når jeg skjønte det var fødsel på gang. Første fødsel var igangsatt og tok ca 9 timer fra de første merkbare riene. Fødsel nr 2 tok 1 1/2 time. reiste hjemmefra 1/2 time etter at jeg skjønte det var rier jeg hadde, hadde ca 25 min til sykehuset. Måtte ringe ambulanse underveis og fødselen skjedde i den. Anonymous poster hash: e8418...d55
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Jeg burde dratt en god del tidligere enn jeg gjorde, men jeg kunne vel ikke i min villeste forstand se for meg at det skulle gå så fort som det gjorde når jeg skjønte det var fødsel på gang. Første fødsel var igangsatt og tok ca 9 timer fra de første merkbare riene.Fødsel nr 2 tok 1 1/2 time. reiste hjemmefra 1/2 time etter at jeg skjønte det var rier jeg hadde, hadde ca 25 min til sykehuset. Måtte ringe ambulanse underveis og fødselen skjedde i den. Anonymous poster hash: e8418...d55 Huffda!! Min store skrekk er fødsel i bilen eller noe, vil helst inn på sykehuset. Kan jeg "arve" mammas fødsler? Anonymous poster hash: c590b...720
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Jeg har ikke arvet min mors fødsler, men min søster gjorde det. Første fødsel varte i 17 timer fra første rie, til barnet var ute. Men fra 4 cm åpning til barnet var ute, tok det 30 min. Andre fødsel tok 1,5 time fra første rie til barnet var ute. Med 40 min unna sykehuset, hadde jeg nok reist inn da riene er regelmessige eller vannet går. Anonymous poster hash: 150b0...53c
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #7 Skrevet 10. juni 2015 Det er stor forskjell fra fødsel til fødsel, til person til person. Mine fødsler tok like lang tid, 12 timer. Det var fra første ri. Første gang lå jeg på sykehuset siden vannet gikk endedl timer tidligere. Med vannavgang var det inn på sykehuset der jeg fødte. Fikk såvidt lov å hente bagen min før jeg kom. Vannet gikk da jeg var i byen, ringte og fikk da beskjed om å komme. Da riene kom, kom de med 5min mellom. Det gikk ikke mange timer før jeg nermet meg full åpning, da begynte ting å gå seinere. Ungen måtte til slutt taes med vakum siden jeg var helt utslitt og ungen trivdes litt for godt i magen. Andre fødsel startet med 5 min mellom hver ri, ting gikk ganske likt som første gang. Det roet seg litt like før jeg hadde full åpning der også, men med mye tolmodighet så kom ungen ut som den skulle. Da min mor skulle føde meg fikk hun beskjed på sykehuset at det var mange timer før hun skulle føde. Hun skulle bli rullet ut fra undersøkelsesrommet til ett venterom. Påvei ut døra høres ett høyt knepp og vips var jeg ute. Mener mamma sa hun hadde 2cm åpning da hun kom på sykehuset, så ting skjedde fort. Greit å ringe føden og forhøre seg så fort en merker fødselen er i gang, så kan de avgjøre. Men lytt til kroppen din også. Anonymous poster hash: a80a1...a92
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #8 Skrevet 10. juni 2015 Vanskelig å si - dersom du bor langt fra sykehuset bør du jo ha litt lavere terskel enn om du har kort vei. Med nr 1 kom jeg inn med 3 cm, riene kom hvert 2 minutt ca og var såpass vonde at jeg ikke ville være hjemme lenger. Hadde da holdt på med rier hjemme i 10 timer. Det tok enda 8 timer før ungen var ute.. Hadde 20 min til sykehuset. Nr 2: holdt på med rier hjemme i 6 timer, hadde 3-4 da jeg kom på sykehuset. Samme her, riene kom ca hvert 2 minutt og var såpass vonde at jeg ikke ville være hjemme. Tok da bare 1,5 time før han var ute. Hadde 5 min til sykehuset. Får se hva som skjer denne gangen Er i uke 38 nå, så alt kan skje! Anonymous poster hash: 252e6...7a9
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #9 Skrevet 10. juni 2015 Første fødsel varte i 13 timer fra fikk rier til babyen var født. Andre fødsel startet med vannavgang, og jeg burde reist med en gang vannet gikk. Fødselen tok 3 timer, og hun kom i sofaen hjemme før ambulanse rakk fram. Har litt over 1 time til sykehus. Anonymous poster hash: 6775d...047
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå