Gå til innhold

Hva vil du anbefale dine barn å bli?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker yrkesvalg.

Gjerne noen konkrete svar med begrunnelse.

Jeg ville anbefale ingeniørstudiet, eller noe annet innenfor teknisk/realfaglige yrker.

Vil også anbefale håndtverksfag, særlig de mannsdominerte.

Grunnen er at arbeidsmarkedet er relativt godt og lønnen bra.

Anonymous poster hash: 46118...50e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannsdominerte for jenta og kvinnedominerte for gutta. Og jeg vil anbefale jenta også å ta førstegangstjenesten da jeg vet det tar seg bra ut på en cv.

Anonymous poster hash: 7a331...507
Skrevet

Følg drømmene dine. Ikke bare velg fornuftig, du skal tross alt orke mange tiår på jobb. Hvis det på en god dag er et lite ork, vil du ikke holde ut å fortsette de dårlige dagene.

Yrkesfag og helse vil det alltid være behov for.

Alltid gjør ditt beste, det blir lagt merke til.

Anonymous poster hash: d5cd7...1da

Skrevet

Lykkelige!

Jeg vil anbefale de og gå sine egne veier. Følge hjertene sine og få seg en utdannelse som passer de.

Anonymous poster hash: cb8ce...653

Skrevet

Skole/helse alltid bruk for deg.

Ingeniørene strever jo litt nå, så det er jo ikke så sikkert som før.

Vil uansett at de skal finne ut av dette delv ut fra evner og interresser. Men håper de velger noe som gjør livet bra for dem!

Anonymous poster hash: ac9d2...c08

Skrevet

Jeg vil først og fremst anbefale dem å gå den veien hjertet fører dem. De som er engasjert i arbeidet sitt har slik jeg ser det et rikere liv. Vi tilbringer halvparten av våre våkne timer på jobb - storparten av livet.. Da er det trist å jobbe med noe som etter fem år byr en imot.. Det er klart at marked og lønn til en viss grad bør være retningsgivende.. utdanning og yrkesvalg bør ha en viss realisme, samtidig er det vel fullt lovlig å snuse på diverse før en bestemmer seg.. og ombestemmer seg.. og bestemmer seg igjen.

Jeg håper jeg vil være I posisjon til å hjelpe dem å se seg selv, sine evner og interesser, og utfra dette gi råd og veiledning. De er foreløpig 3 og 6 år så det er vanskelig å skulle mene noe om dette allerede nå..

Anonymous poster hash: 4c822...2a7

Skrevet

Jeg vil oppmuntre dem til å bli det de har lyst til. De burde selvfølgelig vurdere hvor lett det er å få jobb i det yrket de velger, og inntekt, men det er viktig å velge noe man liker først og fremst.

Jeg tok en bachelorgrad i noe som tjener bra, men som jeg egentlig aldri hadde vært interessert i. Likte det greit nok, men etter noen år utdannet jeg meg slik at jeg kunne jobbe med noe jeg har vært interessert i siden jeg var 5 år gammel. Tjener ikke like mye, men eeeeeeeelsker jobben min.

Skrevet

Jeg vil oppfordre dem til å velge det de har lyst til å jobbe med, men håper de vil være litt realistiske i forhold til å skulle kunne få seg jobb. Jeg vil også minne dem om alle kvelder og lørdager jeg har jobbet og hvor kjedelig det er for familien i lengden.

Anonymous poster hash: fe9b6...3aa
Skrevet

det valget skal han få ta helt selv :)

Skrevet

Skal støtte de, i det de ønsker å bli. Her har jeg en tenåring som vil bli skuespiller, ja da støtter jeg henne i det. Hun skal velge drama på videregående, og etter det så ser hun jo om det er dette hun ønsker eller ikke. Hennes andre ønske er vernepleier, og der er det i hvert fall jobber og få. Samtidig ønsker jeg at barna skal reise, og oppleve ting og. Livet med forpliktelser og jobb kommer fort nok.

Minste er kjempeglad i barn, og ønsker å bli førskolelærer, og ønsker han det, er det supert. Han som gutt, vil jo ha lettere for å få seg jobb og.

Anonymous poster hash: e1572...3bc
Skrevet

Jeg vil anbefale de å følge hjertet og hva helsa deres kan tåle. Hun ene har atopisk eksem som er veldig hossig, hunreagerer på veldig mye så hun kan ikke velge alt. Slik som frisør kunne hun aldri blitt, er det brukt feil shampoo i ett rom hun er i så kommer kløen og ganske kort etter har hun veskende sår.

Jeg håper de velger ett yrke de vil trives i, ikke velger ett yrke kun utifra status og go lønn. Selv bommet jeg på min utdannelse. Jobben i seg selv er gøy, men jeg passer ikke på ett kontor. Jeg må ha masse mennesker rundt meg, jeg må ha en hektisk dag og ingen dager like. Så jeg jobber med noe helt annet enn hva jeg er utdannet som. Nå har jeg ganske lik lønn som jeg hadde hatt i det yrket så det er igrunn ikke så farlig, men litt kjedelig med så mange år på skole til ingen nytte egentlig.

Mitt andre valg hadde nok passet meg mye bedre, ett mannsyrke. Sette meg på skolebenken nå har jeg ikke helse til, og spørs om kroppen hadde vært glad i det yrket nå. Men jeg vet at hadde jeg utdannet meg tidligere så hadde jeg ikke hatt problemer, mine skallevanker har jeg påført meg i nåværende jobb. Ikke alvorlig, men nok til at jeg ikke kan gjøre alt lenger.

Anonymous poster hash: 1c8a9...426

Skrevet

Tenker yrkesvalg.

Gjerne noen konkrete svar med begrunnelse.

Jeg ville anbefale ingeniørstudiet, eller noe annet innenfor teknisk/realfaglige yrker.

Vil også anbefale håndtverksfag, særlig de mannsdominerte.

Grunnen er at arbeidsmarkedet er relativt godt og lønnen bra.

Anonymous poster hash: 46118...50e

Skole, it, håndverkere, men først og fremst noe de selv har lyst til å gjøre!

Anonymous poster hash: 0230b...4dd

Skrevet

Noe av interesse først og fremst . Uten interesse, ingen arbeidsglede . Deretter vil jeg råde til et arbeid som gor trygghet . Gjerne uten turnusarbeid mtp fremtiden med egen familie osv.

Anonymous poster hash: 877a6...603

Skrevet

Jeg vil først og fremst oppfordre - ja nærmest kreve - at de fullfører en utdannelse. Hvilken er i grunn ikke så viktig, men at de fullfører noe. Man kan alltid bygge videre på det man har lært. Ellers må de jo velge ut fra interesser ig evner. 6-åringen er fast bestemt på at han skal bli gravemaskinfører. Men det er jo ikke sikkert han mener det samme om ti år.

Anonymous poster hash: 463e3...5a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...