Gå til innhold

Hvor lenge må barn sitte i sete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når kan de gå over til pute?

Anonymous poster hash: a7a02...642

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pute er godkjent fra 15 kg, men ikke anbefalt. Stol/pute må en sitte i til 135 cm/36 kg, anbefalt til 150 cm/36 kg. Ca 10-11 år på litt spinkle barn.

Anonymous poster hash: 35e10...ee4

Skrevet

Pute er godkjent fra 15 kg, men ikke anbefalt. Stol/pute må en sitte i til 135 cm/36 kg, anbefalt til 150 cm/36 kg. Ca 10-11 år på litt spinkle barn.

Datteren min kommer til å sitte i sete opp i tenårene hun da.

Anonymous poster hash: a7a02...642

Skrevet

Frem til barnet er 135 cm er man pålagt å sikre barnet med mer enn kun bilens seler. Det anbefales at barnet sitter sikret til det er 150 cm, og pute anbefales aldri og det jobbes med et forbud mot pute.

Anonymous poster hash: 14f90...679
Skrevet

Såpass har jeg lært etter å ha vært her inne ett års tid, og det er at barna bør sitte i sete, helst bakovervendt til de er minst 18 år eller 2 meter høye og 85 kg tunge. Hvis det blir slitsomt i lengden så får dere bare ta pauser ofte, og husk barnesete dersom dere begynner med øvelseskjøring ved 16-års alder!

Anonymous poster hash: 72175...59b
Skrevet (endret)

Min spinkle 11-åring (snart 12) veier hele 28 kg. Han er over 135 cm, og sitter på pute enda. Det kommer han tydeligvis til å gjøre en stund...

Han får forøvrig sitte på pute nå ;-) satt derimot i beltestol til han var over ti år gammel.

Endret av Mandala

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...