Gå til innhold

Dere som har hatt senebetennelse i en arm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og gikk til fysio, hvor mange behandlinger hadde dere? Det kommer selvfølgelig an på hvor fort man blir bra men lurer på ca hva som er normalt.

Jeg har betennelse i begge armene og medisin hjalp ikke så fikk en henvisning til fysio av legen i dag. Har ringt rundt men alle bortsett fra en hadde ikke ledig time før til høsten. Altså de som får offentlig støtte. Han som hadde ledig time er en fjott som jeg gikk til for et par år siden. Han tok meg ikke seriøst, var sur og stresset og løy faktisk til meg. Men da jeg er desperat etter å bli bedre så fikk jeg time hos han om 2 uker.

Men nå tenker jeg at jeg heller vil betale litt ekstra for å få time hos en som ikke har offentlig støtte, flere hadde ledig denne time hos noen av de uten støtte. Men økonomien er ikke bra her og nå, så om det blir mange timer hos fysio så vil eådet jo koste. Er ca 100-150kr ekstra per time. Er sykemeldt og vil jobbe igjen!

Anonymous poster hash: 9f156...5a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste som egentlig funker er fullstendig hvile. Jeg ble operert i mai, for det fortsatte å komme. Fysio har begrenset effekt på dette.

Anonymous poster hash: 36a2f...889

Skrevet

Eneste som egentlig funker er fullstendig hvile. Jeg ble operert i mai, for det fortsatte å komme. Fysio har begrenset effekt på dette. Anonymous poster hash: 36a2f...889

Jeg har pga en kronisk lidelse vært sykemeldt i flere mnd, har ikke anstrengt armene i det hele tatt som sengeliggende. Så er veldig rart dette og jeg skjønner ikke hvordan jeg kan hvile mer. Bruker ikke pc da den er ødelagt, bruker mobilen lite, gjør ikke håndarbeid og minimalt med husarbeid, ligger på sofaen og ser på netflix nesten hele dagen. Er "frisk" fra den kroniske lidelsen pga en ny medisin. Vil prøve fysio iallfall.

Skrevet

I Oslo vet jeg om fysio som har kurert "kronisk" betennelse god 2 av mine venner. Dyr men fungerer og de slapp operasjon som var legens eneste alternativ.

Skrevet

Jeg gikk til manuelterapeut og fikk akupunktur. Hadde senebetennelse i begge armene. 2 behandlinger i uken i ca en mnd.

Skrevet

Jeg har ofte senebetennelse. Verste jeg kan gjøre er å hvile, må ha litt bevegelse.

Våkner flere ganger om natten av smerter. Armen er best faktisk på jobb. Har prøvd mye i årenes løp, men min beste medisin er jobb. Har også en ganske tung jobb.

Anonymous poster hash: 3b752...5f5

Skrevet

Jeg har kronisk senebetennelse og anbefaler deg iallefall ikke 'vanlig fysioterapi'.. Gikk lenge og fikk trykkbølgebehandling-dritvondt men hadde litt effekt av det, muligens hatt mer effekt om jeg hadde kommet igang med det før. På meg er eneste som nytter kortisonsprøyter når det er på det verste, men den effekten er jo kun midlertidig og bivirkningene er såpass mange at jeg har bare vent meg til at armene/skuldrene mine ikke fungerer optimalt og at det verker.. Å holde dem i ro er vel det 'beste'/vanskeligste rådet man kan gi.. Lykke til, håper du slipper å ende som meg..

Anonymous poster hash: 9e7b8...c67

Skrevet

Takk for alle svar.

Legen skrev i henvisningen at trykkbølgebehandling kan prøves. Men det er kun en her i byen som har det og det står på hjemmesiden at han ikke bruker det på senebetennelse men på andre kroniske lidelser, vet ikke helt hva han mener. Så da kan jeg ikke få det tydeligvis :( Bor nordpå.

Jeg bruker hendene litt da, som å lage meg mat, må handle (litt av gangen) ol. Men unngår det som gjør vondt. Løfter ikke tungt. Å være helt innaktiv er ikke bra heller. Er litt bedre i dag faktisk, endelig, for det har vært helt stabilt i ca to uker.

Noen som har prøvd massasje? Ei venninne anbefalte det.

Skrevet

Jeg har vært plaget av gjentagende senebetennelse i den ene armen. Var med barnet vårt til Kiropraktor og da spurte jeg tilfeldigvis om det var noe hun kunne fikse. Hun tok tre knekk og vips så har jeg ikke hatt det på over ett år 😊

Anonymous poster hash: 159e5...22e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...