Gå til innhold

Tidlig overgangsalder??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til legen for å ta celleprøve i dag. Vi snakket litt rundt mensen etterpå, og nevnte jeg hadde hatt litt små blødninger dagene før mensen i det siste. Fikk da spørsmål om jeg ville begynne på østrogen. For dette var nok tidlig overgangsalder?! Ble litt paff, for dette har virkelig ikke vert i tankene mine engang. 

Er 38, og moren min kom veldig sent i overgangsalderen. 

Tok endel prøver da, så får vente på svar på de. Noen med erfaring?



Anonymous poster hash: fcb5b...a67
Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Var til legen for å ta celleprøve i dag. Vi snakket litt rundt mensen etterpå, og nevnte jeg hadde hatt litt små blødninger dagene før mensen i det siste. Fikk da spørsmål om jeg ville begynne på østrogen. For dette var nok tidlig overgangsalder?! Ble litt paff, for dette har virkelig ikke vert i tankene mine engang.

Er 38, og moren min kom veldig sent i overgangsalderen.

Tok endel prøver da, så får vente på svar på de. Noen med erfaring?

 

Anonymous poster hash: fcb5b...a67

Otroligt merkelig av legen din og bare konkludere med det!? Hvis du googler på mensen rundt 40 års alder får du opp mye info om at de 10 siste årene før overgangsalderen kan være annerledes mtp menssyklusen.

Det er vel heller den fasen du er i skulle jeg gjette på.

 

 

Anonymous poster hash: a7418...f53

Skrevet

 

Var til legen for å ta celleprøve i dag. Vi snakket litt rundt mensen etterpå, og nevnte jeg hadde hatt litt små blødninger dagene før mensen i det siste. Fikk da spørsmål om jeg ville begynne på østrogen. For dette var nok tidlig overgangsalder?! Ble litt paff, for dette har virkelig ikke vert i tankene mine engang.

Er 38, og moren min kom veldig sent i overgangsalderen.

Tok endel prøver da, så får vente på svar på de. Noen med erfaring?

 

Anonymous poster hash: fcb5b...a67

Otroligt merkelig av legen din og bare konkludere med det!? Hvis du googler på mensen rundt 40 års alder får du opp mye info om at de 10 siste årene før overgangsalderen kan være annerledes mtp menssyklusen.

Det er vel heller den fasen du er i skulle jeg gjette på.

 

 

Anonymous poster hash: a7418...f53

 

Han kommenterte etter undersøkelsen at jeg hadde tørre slimhinner. Har ikke følt jeg har vert plaget med det i det hele. Gruet meg endel til undersøkelsen, så tenker det kan ha en innvirkning. 

Følte nesten jeg fikk en "midtlivskrise" der og da ;) Følte meg plutselig så gammel! HI

 

Anonymous poster hash: fcb5b...a67

Skrevet

*dytter*



Anonymous poster hash: fcb5b...a67
Skrevet

Jeg var hos legen som 36-åring pga kraftige mensblødninger. Legen lurte på om noen i familien hadde kommet tidlig i overgangsalderen...jeg fikk panikk og følte meg urgammel og 9 mnd etterpå satt jeg der med verdens skjønneste attpåklatt 😂😛

 

Anonymous poster hash: fa244...ff8

Skrevet

Jeg er 44 og de 2 siste årene har jeg hatt mens Max 3 ganger i året. Og det begynnte som et pang, fra slutten av januar det året. Hadde ikke noe vasler om dette på forhånd. Men legen mente det ikke var SÅÅ tidlig. Helt til hun skulle ta celleprøve på meg nå for litt siden og hun faktisk ikke hadde utstyr. Og da sa hun det at livmoren ofte trekker seg mere opp og tilbake ved overgangsalder.

 

Men jeg har spurt de siste 6 årene og vært inne på endokrinologisk avdelinger for å høre om det var tidlig overgangsalder. Men ingen kunne svare.

 

Anonymous poster hash: 1615b...658

Skrevet

Jeg har tidlig overgangsalder ser det på blodprøver tatt på 1 til 4 dag etter mens.

Fått barn etter diagnosen.

 

Anonymous poster hash: f9cd8...c50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...