Gå til innhold

Må man ha pass til Andorra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet?

Anonymous poster hash: eb9f6...0e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope! Eneste gangen jeg har måtte vise pass der var da min venninne kom i munnhuggeri med tollerene over 2 kartonger sigaretter for mye. Det var en veldig interessant opplevelse for både meg og barna.

Mellom Pas de la cas og Andorra la velle ligger det et fantastisk hotell hvor de har nydelig mat btw, god tur😉

Anonymous poster hash: 302e8...4c8

Skrevet

Hvorfor skulle man ikke måtte det, lurer jeg på?

Anonymous poster hash: b1793...2e7

Skrevet

Fant svar på dette med et lite googlesøk ;) :

Som i alle land utenfor Norden må gyldig norsk pass alltid medbringes ettersom dette er eneste gyldige reise- og identifikasjonsdokument for norske borgere.InnreiseSom i alle land utenfor Norden må gyldig norsk pass alltid medbringes ettersom dette er eneste gyldige reise- og identifikasjonsdokument for norske borgere.Andorra godtar også norske Nødpass samt Travel Document/Reisebevis (grønt dokument for flyktninger) og Immigrant Passport/Utlendingspass (blått dokument). Andorra krever at passet må være gyldig under hele oppholdet, men ikke at det må være gyldig i en periode etter dette.Andorra er ikke medlem av EU. Dette innebærer at kjøp av avgiftsfri tobakk, alkohol og luksusvarer skal fortolles ved utførsel fra EU til et annet EU-land. En bør spesielt merke seg at nabolandene Spania og Frankrike opererer med strenge grenser for innførsel av tobakk for personlig bruk.Ettersom Andorra ikke er EØS-medlem, gjelder ikke det europeiske helsetrygdkortet her. Norske turister må derfor sørge for privat forsikring før avreise til Andorra.

Skrevet

Hvorfor skulle man ikke måtte det, lurer jeg på?

Anonymous poster hash: b1793...2e7

Man trenger jo ikke det i nabolandene. Derfor spør jeg.

HI

Anonymous poster hash: eb9f6...0e5

Skrevet

Vi tok det med i tilfelle, men fikk ikke behov for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...