Gå til innhold

Svigermor skal bestemme over min sønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten baby, hun nekter meg å plukke han opp når han skriker for "vi skal ikke skjemme han bort" og " det er bra for lungene at han skriker" hva mener dere?

Anonymous poster hash: 5c185...f00

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg har en liten baby, hun nekter meg å plukke han opp når han skriker for "vi skal ikke skjemme han bort" og " det er bra for lungene at han skriker" hva mener dere? Anonymous poster hash: 5c185...f00

At du skal si "det var i riktig gamle dager man trodde sånt, nå vet vi at det ikke er sant. Og dette er ellers VÅRT barn, som vi steller og oppdrar som VI vil."

Skrevet

Jeg har en liten baby, hun nekter meg å plukke han opp når han skriker for "vi skal ikke skjemme han bort" og " det er bra for lungene at han skriker" hva mener dere? Anonymous poster hash: 5c185...f00

At du skal si "det var i riktig gamle dager man trodde sånt, nå vet vi at det ikke er sant. Og dette er ellers VÅRT barn, som vi steller og oppdrar som VI vil."

Blir så irritert på henne.. Hun skal bestemme så mye.. Samboern min sir ikke i fra til henne heller, han sier til meg "det er ikke vits, mamma bare er sånn" ..

Skrevet

at du må sette henne på plass!

Da hun hadde barn trodde de også at barn skulle sove på magen, nå vet vi at barn skal sove på ryggen og vi har minsket antall barn som dør i krybbedød hvert år med 90% (90% er MYE!).

Vi vet også at babyer trenger trygghet og omsorg for best mulig utvikling, ikke sterke lunger...

Anonymous poster hash: 11849...8d5
Gjest Antarctica
Skrevet

Blir så irritert på henne.. Hun skal bestemme så mye.. Samboern min sir ikke i fra til henne heller, han sier til meg "det er ikke vits, mamma bare er sånn" ..Anonymous poster hash: 5c185...f00

Da får du si "Ja, men det er MEG du skal dele livet med, så det er meg du må være lojal mot!"

Skrevet

om min svigermor hadde oppført seg slik hadde hun ikke fått komme på besøk.. Hun har ingenting med å blande seg i hvordan dere gjør det med babyen. Dårlig av mannen din å ikke gi en klar beskjed til henne.

Anonymous poster hash: c5f3c...92e

Skrevet

Jeg har en liten baby, hun nekter meg å plukke han opp når han skriker for "vi skal ikke skjemme han bort" og " det er bra for lungene at han skriker" hva mener dere?

Dette var en vanlig tankegang i gamle dager. Vis henne forskningen som viser at dette ikke stemmer.

Anonymous poster hash: cef8e...b15

Skrevet

Hvordan kan hun nekte deg? Holder hun deg fast? Det er ditt barn. Hvis du føler for å ta opp babyen din, ja da gjør du det. Du er moren!

Anonymous poster hash: 3b4fd...f9f

Skrevet

Hadde ikke godtatt slik oppførsel fra henne. Mitt barn, mine regler..

Skrevet

Trenger du lage så mye oppstyr rundt det da?

Neste gang barnet gråter og du reiser deg opp for å hente det kommer hun kanskje til å si noe om sterke lunger og bortskjemte barn, da smiler du bare til henne, ler litt og sier at verden har heldigvis kommet lenger enn det siden hun hadde barn for det er nå ganske lenge siden. Og så henter du barnet ditt og gir det trøsten og nærheten det trenger.

Om hun ønsker å krangle og fortsetter fortelle om hvor feil du gjør så sier du ganske enkelt at dette er det du som avgjør, det er ditt barn og du støtter deg til de rådene du får fra dagens leger og helsesøstre, ikke hva de trodde i gamle dager. Så begynner du snakke om noe annet som om ingenting har skjedd...

Skrevet

Trenger du lage så mye oppstyr rundt det da?

Neste gang barnet gråter og du reiser deg opp for å hente det kommer hun kanskje til å si noe om sterke lunger og bortskjemte barn, da smiler du bare til henne, ler litt og sier at verden har heldigvis kommet lenger enn det siden hun hadde barn for det er nå ganske lenge siden. Og så henter du barnet ditt og gir det trøsten og nærheten det trenger.

Om hun ønsker å krangle og fortsetter fortelle om hvor feil du gjør så sier du ganske enkelt at dette er det du som avgjør, det er ditt barn og du støtter deg til de rådene du får fra dagens leger og helsesøstre, ikke hva de trodde i gamle dager. Så begynner du snakke om noe annet som om ingenting har skjedd...

Støtter denne.
DU må bare være sterk og klar i din tale/oppførsel ovenfor svigermoren din.
Skrevet

Syns også hun sitter for mye på mobiln.. Når hun er på besøk skal hun hele tiden ta snap å sende til venner.. Må alltid ta 10 bilder før hun får et ordentlig hun kan sende.. Jeg liker å ta mye bilder av han, men jeg tar i forskjellige situasjoner, sånn som når han smiler/leker osv. Hun tar bare selfie av de to ilag før å sende på snap, er jo grenser for hvor mange selfie bilder man trenger av en baby.. Hi

Skrevet

Syns også hun sitter for mye på mobiln.. Når hun er på besøk skal hun hele tiden ta snap å sende til venner.. Må alltid ta 10 bilder før hun får et ordentlig hun kan sende.. Jeg liker å ta mye bilder av han, men jeg tar i forskjellige situasjoner, sånn som når han smiler/leker osv. Hun tar bare selfie av de to ilag før å sende på snap, er jo grenser for hvor mange selfie bilder man trenger av en baby.. HiAnonymous poster hash: 5c185...f00

Det første skjønner jeg kan være irriterende, men hvor mange bilder hun tar kan da ikke være noe problem?

Hva med å være litt raus og se gjennom fingrene med små irritasjonsmoment? Dere skal forhåpentligvis ha et langt liv sammen og må finne en måte å fungere sammen på.

Skrevet

Syns også hun sitter for mye på mobiln.. Når hun er på besøk skal hun hele tiden ta snap å sende til venner.. Må alltid ta 10 bilder før hun får et ordentlig hun kan sende.. Jeg liker å ta mye bilder av han, men jeg tar i forskjellige situasjoner, sånn som når han smiler/leker osv. Hun tar bare selfie av de to ilag før å sende på snap, er jo grenser for hvor mange selfie bilder man trenger av en baby.. HiAnonymous poster hash: 5c185...f00

Det første skjønner jeg kan være irriterende, men hvor mange bilder hun tar kan da ikke være noe problem?

Hva med å være litt raus og se gjennom fingrene med små irritasjonsmoment? Dere skal forhåpentligvis ha et langt liv sammen og må finne en måte å fungere sammen på.

Når hun sitter med min baby som surken for han syns det er kjedelig å bare sitte å ta masse bilder irriterer meg.. Og serlig når det er på snap. Ser mye igjennom fingrene.. Sånn som at hun tvingte samboeren til å søke barnehageplass siden hun mente han skulle begynne i bhg, mens jeg ville ha han hjemme og litt hos dagmamma( jobber turnus så har mulighet til å ha han mye hjemme) men det var bare tull at jeg skulle det. Og når vi får besøk forteller hun de at vi skal fjerne det ene store vindue i stuen å flytte veranadøren fra soverommet dit, noe vi aldri har hatt planer om, vi har uansett ikke lov til det siden vi bor i bortelag.. Nekter meg å invitere samboerene til gudflreldrene i dåpen for det blir før dyrt, men vi sku absolutt invitere ex svigerforeldrene hennes ( de er ikke besteforeldre til sønn min) i dåpe som vi har møtt 2 ganger osv.. Er MYE mere også

Skrevet

Når hun sitter med min baby som surken for han syns det er kjedelig å bare sitte å ta masse bilder irriterer meg.. Og serlig når det er på snap. Ser mye igjennom fingrene.. Sånn som at hun tvingte samboeren til å søke barnehageplass siden hun mente han skulle begynne i bhg, mens jeg ville ha han hjemme og litt hos dagmamma( jobber turnus så har mulighet til å ha han mye hjemme) men det var bare tull at jeg skulle det. Og når vi får besøk forteller hun de at vi skal fjerne det ene store vindue i stuen å flytte veranadøren fra soverommet dit, noe vi aldri har hatt planer om, vi har uansett ikke lov til det siden vi bor i bortelag.. Nekter meg å invitere samboerene til gudflreldrene i dåpen for det blir før dyrt, men vi sku absolutt invitere ex svigerforeldrene hennes ( de er ikke besteforeldre til sønn min) i dåpe som vi har møtt 2 ganger osv.. Er MYE mere også

Hvorfor lar du henne holde på? Du vet du har bestemmelsesrett oppi dette? Gro deg et par baller og stå imot kreket, du kan ikke belage deg på at mannen gjør det, han er jo fullstendig balleløs

Skrevet

Jamen kjære tid, du velger om du vil høre på henne eller ei!

"Nei jeg lar ikke barnet mitt skrike! Man kan ikke skjemme et barn bort med nærhet og kjærlighet!"

"Nei han skal ikke i barnehage enda, det har vi som foreldre kommet frem til!"

Du skal da ikke tillate at hun snakker sånn til deg??

Skrevet

Og! Du kan gjøre det helt klart for henne at hvis hun skal la barnet ligge å skrike, så vil hun være uaktuell som barnevakt noensinne! Hun vil rett og slett ikke få være alene med ham mer enn 5 minutter!

Skrevet

Hvis du ikke står på ditt så kommer det til å bli et lite trivelig liv med svigermor... Og han mannen din, han bør som andre har sagt, få grodd seg noen baller. Når en mann får sin egen familie, blir ikke hans mor kvinne nr. 1 mer. Er nok av de mannfolka som tviholder på mora si, men hos de går det på forholdet løs med kona/samboer. Jeg sier ikke at han skal blåse i mora si, men det er deg han skal være på lag med. Det er du og mannen som bestemmer oppdragelsen og hverdagen for barnet, ingen andre.

Skrevet

helt enig med henne, dagens barn blir sykt bortskjemte. mine barn å 7,12, 14, 16 og 19 gråt alltid lenge ,ingen av de har tatt skade av det, mye hysteri blant dagens småbarnsmødre

Anonymous poster hash: bc64f...529
Skrevet

Herreminhatt! Gro deg en ryggrad og ta ansvar for eget liv! Hjelpes...

Anonymous poster hash: 526d1...0a0

Skrevet

Som flere andre sier her, du må sette ned foten, og det litt kjapt! Det er ditt barn, ditt hjem og din familie! DU og din mann bestemmer! Og siden mannen ikke gjør det, blir det din oppgave tydeligvis... Hvis du ikke gjør det litt kjapt, så kommer din svigermor bare til å fortsette, og sjangsen er stor for at det blir værre (ihvertfall utifra det du skriver).

Lykke til !!

Anonymous poster hash: bd517...be6

Skrevet

helt enig med henne, dagens barn blir sykt bortskjemte. mine barn å 7,12, 14, 16 og 19 gråt alltid lenge ,ingen av de har tatt skade av det, mye hysteri blant dagens småbarnsmødre

Anonymous poster hash: bc64f...529

Vet du hva Blair Waldorf:

For det første MÅ du slutte å finne opp unger!

For det andre: Ikke si at noe, som du VET er direkte psykisk skadelig for barn, er normalt og bra! Du kan påvirke noen på særdeles skadelig vis!

Ta deg sammen! Kanskje du trenger flere venner å være med, eller en hobby eller noe.

Anonymous poster hash: 4c14b...b0f

Skrevet

Hvor gammel er babyen?

Hvem betalte for dåpen?

Hvordan nekter hun dere å invitere noen? Om dere betaler for dåpen selv så er det vel bare å sende innbydelser til de dere vil. Låser hun døren for gjestene?

Hvordan tvang hun samboer din til å søke barnehageplass? Holdt hodet hans under vann til han sendte inn søknad? Det er vel lenge til babyen begynner i barnehage? Takk nei til plassen om du finner en dagmamma!

Jeg lurer veldig på hvordan hun tvinger dere til alt dette? Hvilke metoder bruker hun? Kan hun politianmeldes?

Anonymous poster hash: 618c3...a12

Gjest Antarctica
Skrevet

Hun er vel ei god gammeldags hurpemegge, og HI og mannen er noen litt for snille, litt for unge folk som ikke helt har kuttet navlestrengen (i alle fall ikke han.)

Det er ekstremt ødeleggende å måtte forsvare alt man gjør, diskutere alt med noen som syns de skal bestemme, og samtidig måtte balansere på en stram line for å opprettholde en noenlunde hyggelig tone, hun er tross alt et familiemedlem... Men HI: dere må for deres egen del sette dere ned og snakke om hva som er grensene for deres parforhold.

Som det er nå, er svigermor det tredje medlemmet i dette ekteskapet, og det kan hun ikke tillates å være. Mannen din lar henne få lov ved at han sier "ingen vits i å si noe til mamma, hun er jo bare sånn." Når han gjør det, underminerer han forholdet mellom deg og ham. Så når dere har bestemt dere for hvor stor rolle hun skal få lov å ha, må han formidle det uten å "unnskylde seg" og uten å forhandle med henne, eller ta inn hennes protester/gråt/sinne eller hva det nå er hun reagerer med.

Hvis dere ikke tar tak i dette nå, vil dere få enormt mange flere og større konflikter framover, og det vil true dere to som par.

Skrevet

Hvor gammel er babyen?

Hvem betalte for dåpen?

Hvordan nekter hun dere å invitere noen? Om dere betaler for dåpen selv så er det vel bare å sende innbydelser til de dere vil. Låser hun døren for gjestene?

Hvordan tvang hun samboer din til å søke barnehageplass? Holdt hodet hans under vann til han sendte inn søknad? Det er vel lenge til babyen begynner i barnehage? Takk nei til plassen om du finner en dagmamma!

Jeg lurer veldig på hvordan hun tvinger dere til alt dette? Hvilke metoder bruker hun? Kan hun politianmeldes?

Anonymous poster hash: 618c3...a12

Han er 5mnd. Vi betaler for dåpen selv, men hun mener vi burde spare alle pengene våre.. Vi har akkurat kjøpt leilihet, som vi skal pusse litt opp over tid og som vi garantert får mye igjen for når vi selger å da får egenkapital til å kjøpe noe større.. Hun mener vi skal spare ALT vi har til vi skal kjøpe noe større, men vi vil jo leve også.. Hvordan blir livet hvis vi ikke kan gjøre noe for vi må spare hele tiden?! Samboeren gjør jo som hun sier så når jeg sa jeg ikke skulle ha bhg så sa hun til han " bare tull, gå inn å søk nå!" Og det gjorde han.. Skal begynne å si i fra fra nå av..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...