Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #2 Skrevet 9. juni 2015 Jeg er vanligvis syk når jeg er hos legen, så nei. Anonymous poster hash: 15b70...f91
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #3 Skrevet 9. juni 2015 Det er sånt vi erter svigermor på 86 år for, den generasjonen er håpløs på det der. Dusjer og pynter seg, ordner håret og sminker seg, kommer til legen og legen spør hvordan det går så svarer de akkurat som om det var naboen som spurte: Joda, det går greit det (uansett hvor ugreit det egentlig går) Nei, jeg pynter meg ikke for å dra til legen. Jeg sørger for å være nydusjet og rein, kommer ikke inn der og stinker svette og dårlig ånde liksom, men ellers kommer jeg hverdagskledd (eller i joggebukse om jeg er skikkelig dårlig) Anonymous poster hash: 81188...294
Monica Skrevet 9. juni 2015 #4 Skrevet 9. juni 2015 Pynter meg ikke nei. Er jo stort sett syk drar jeg til legen, orker ikke å sminke og pynte meg da.
Gjest Antarctica Skrevet 9. juni 2015 #5 Skrevet 9. juni 2015 En kjenning av meg som jobber som lege, sa hun hadde kommet mer enn én gang på utrykning til pasienter med brystsmerter og konstatert at det måtte være hjerteinfarkt. Når hun ringer ambulansen og avtaler innleggelse med sykehuset, sier så pasienten "Skal bare ta meg en dusj først!" (Hun måtte visst være rimelig streng for å overbevise enkelte om at det ikke var førstepri å være ren og delikat på akutten.)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #6 Skrevet 9. juni 2015 En kjenning av meg som jobber som lege, sa hun hadde kommet mer enn én gang på utrykning til pasienter med brystsmerter og konstatert at det måtte være hjerteinfarkt. Når hun ringer ambulansen og avtaler innleggelse med sykehuset, sier så pasienten "Skal bare ta meg en dusj først!" (Hun måtte visst være rimelig streng for å overbevise enkelte om at det ikke var førstepri å være ren og delikat på akutten.) Farmor sa alltid det, at man måtte ha rent undertøy hver dag for man visste aldri hvilken dag man kunne bli påkjørt og måtte på sykehus, da måtte trusa være ren Anonymous poster hash: 81188...294
Gjest Antarctica Skrevet 9. juni 2015 #7 Skrevet 9. juni 2015 En kjenning av meg som jobber som lege, sa hun hadde kommet mer enn én gang på utrykning til pasienter med brystsmerter og konstatert at det måtte være hjerteinfarkt. Når hun ringer ambulansen og avtaler innleggelse med sykehuset, sier så pasienten "Skal bare ta meg en dusj først!" (Hun måtte visst være rimelig streng for å overbevise enkelte om at det ikke var førstepri å være ren og delikat på akutten.)Farmor sa alltid det, at man måtte ha rent undertøy hver dag for man visste aldri hvilken dag man kunne bli påkjørt og måtte på sykehus, da måtte trusa være ren Anonymous poster hash: 81188...294 Ja, de tilhørte nok den generasjonen, de hun refererte til! Jeg har også en venninne som alltid sov i pysj eller lang nattkjole, ikke fordi hun frøs, men fordi hun ville ha på seg noe anstendig dersom huset skulle brenne og hun måtte hoppe ut av vinduet
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #8 Skrevet 9. juni 2015 Nei, men jeg dusjer alltid samme dag som jeg skal til legen. Greit å være rent og pent Anonymous poster hash: 1a622...440
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #9 Skrevet 9. juni 2015 Haha nei hvorfor i alle dager skulle jeg det? Jeg steller meg som normalt når jeg går ut av huset. Med mindre jeg er skikkelig dårlig og ikke greier Anonymous poster hash: 91003...572
sug lut Skrevet 9. juni 2015 #10 Skrevet 9. juni 2015 Nei, bare for legefruer. Min farmor var også den generasjonen det refereres til over her, hennes versjon var "uansett hva som skjer så pass i alle fall på at du har noe rent under". For min del har det egentlig bare medført at jeg velsigner vaskemaskinsamfunnet der alle normale mennesker hver morgen tar på rent undertøy.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #11 Skrevet 9. juni 2015 Nei, bare for legefruer. Min farmor var også den generasjonen det refereres til over her, hennes versjon var "uansett hva som skjer så pass i alle fall på at du har noe rent under". For min del har det egentlig bare medført at jeg velsigner vaskemaskinsamfunnet der alle normale mennesker hver morgen tar på rent undertøy. Hvorfor skulle legefruer trenge å pynte seg for å gå til lege? De har jo allerede sin egen lege hjemme:) Anonymous poster hash: 7b6b5...743
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #12 Skrevet 9. juni 2015 En kjenning av meg som jobber som lege, sa hun hadde kommet mer enn én gang på utrykning til pasienter med brystsmerter og konstatert at det måtte være hjerteinfarkt. Når hun ringer ambulansen og avtaler innleggelse med sykehuset, sier så pasienten "Skal bare ta meg en dusj først!" (Hun måtte visst være rimelig streng for å overbevise enkelte om at det ikke var førstepri å være ren og delikat på akutten.) Jeg måtte til legen 5 dager etter fødsel med skyhøy feber og elendig form. legen mistenkte barselfeber idet jeg ringte og ville ha meg inn umiddelbart. Men jeg fikk meg ikke til å dra før jeg hadde dusjet. Som om det var vits midt i renselsen.. Ble sendt rett til gynekologisk avdeling på sykehuset, og før jeg skulle ta gu så fikk jeg gå bak et avlukke og kle av meg. Der var det en vask, så jeg satte igang med skikkelig vask der òg. Holdt på å besvime mens jeg holdt på. Hva i all verden jeg styrte med aner jeg ikke, jeg skylder på feberen. For vanlig stiller jeg helt normalt ren og pen til legen og ikke blankskurt som jeg nå prøvde på. 😊 Anonymous poster hash: 91acc...d93
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #13 Skrevet 9. juni 2015 Nå kom jeg til å svigermor som hadde strikket en nydelig kjole til vesla, også sa hun "den kan du jo bruke når du skal pynte henne før dere skal på helsestasjonen neste uke" 😉😂 Anonymous poster hash: 3f898...184
Guttaboys Skrevet 9. juni 2015 #14 Skrevet 9. juni 2015 Nei, tvert imot. Joggings og fett hår. Har som regel vært syk noen dager når jeg karrer meg til legen.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #15 Skrevet 9. juni 2015 En kjenning av meg som jobber som lege, sa hun hadde kommet mer enn én gang på utrykning til pasienter med brystsmerter og konstatert at det måtte være hjerteinfarkt. Når hun ringer ambulansen og avtaler innleggelse med sykehuset, sier så pasienten "Skal bare ta meg en dusj først!" (Hun måtte visst være rimelig streng for å overbevise enkelte om at det ikke var førstepri å være ren og delikat på akutten.) Pappa var alene hjemme da han fikk hjerteinfarkt. Han skjønte hva som skjedde,så han gikk i dusjen. Etter han var ferdig med å dusje ringte han etter hjelp. Han hadde jo vært ute å jobba, så måtte jo dusje først. Det gikk bra med han altså, men måtte si til han at hvis det skjer igjen kan du kanskje ringe etter hjelp før du går i dusjen, så vet noen hva som skjer og hvor du er. Anonymous poster hash: 45e71...9d8
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #16 Skrevet 9. juni 2015 Ja litt. Er aldri syk. Er der en gang i året for GU bare. Anonymous poster hash: 4d878...83d
Syngensang Skrevet 9. juni 2015 #17 Skrevet 9. juni 2015 Dusjar litt ekstra viss eg skal sette inn spiral el andre undersøkelsar der nede... Elles så ordnar eg meg som vanleg om det ikkje er typ influensa (sånne sjukdommar ein blir veldig redusert av) ellers har eg vore eindel til lege med dårleg handledd ol. Då ser eg ikkje noko poeng i å vere ustelt sidan eg fint greier å ordne meg;-)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #18 Skrevet 9. juni 2015 Jeg er normalt ren og velstelt før jeg går noe som helst sted hjemmefra. Vet jeg at jeg skal ta GU eller at overdelen må av, sørger jeg kanskje for en rask vask av underlivet og under armene før jeg drar fra jobb/hjemmefra. Kanskje jeg skifter truse og overdel også. Akkurat som når jeg skal til tannlegen, så pusser jeg tenner og bruker tanntråd før jeg tropper opp på kontoret der. Men pynter meg gjør jeg ikke. Anonymous poster hash: be34b...949
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå