Blomstogbier Skrevet 9. juni 2015 #1 Skrevet 9. juni 2015 Har en toåring som blir storesøster i november, har begynt å tenke på arveklær. Arvet selv mye klær som liten, og ble dritt lei da jeg ble 10 år +, men småbarn kan vel likegjerne arve? Synes HM gjerne blir litt fort slitt i bhg... Polarn o pyret har holdt seg godt, de stripete basisplaggene i allefall (ikke testet noe annet). Hva med andre merker? Hvilke holder seg vask etter vask?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #2 Skrevet 9. juni 2015 Alt kan arves! Det som er slitt plukker du ut. Det ett barn ikke brukte så mye, kan være en skatt for det neste. Her i huset er arveklær fra "store" jenter stas ihvertfall (7 år) Anonymous poster hash: 15d22...ddb
Blomstogbier Skrevet 9. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2015 Alt kan arves!Det som er slitt plukker du ut. Det ett barn ikke brukte så mye, kan være en skatt for det neste. Her i huset er arveklær fra "store" jenter stas ihvertfall (7 år) Anonymous poster hash: 15d22...ddb Ja, tenkte på hvilke merker jeg fremover burde investere i, hvilke som folk her har erfaring med at er slitesterke så kjøper jeg heller de som mest sannsynlig kan arves og slipper dobbelt opp. Ja, jeg syntes det var stas til jeg nådde en viss alder, så de kan jo arve i endel år mye fint som kan brukes om igjen.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #4 Skrevet 9. juni 2015 Her i huset er går det mest i H&M siden det er enklest å finne bomullstøy der (eldste må bar ha det. Lett å se om det er bomull eller ei, de er sydd med bomullstråd også, noe få andre klesbutikker kan skryte på seg. Ett mareritt å gå i andre, da må alt dobbeltsjekkes) men bomullstøyet holdee seg fint og kan arves. De kan ikke arves fra etter lillesøster, men der kan ingenting arves. Hun ødlegger og slitere ut alt uansett om det er nytt eller arvet. Ei skikkelig jordfreser, henger dinglende fra trærne, aker på gressbakken osv. Anonymous poster hash: 16e8b...51b
sunnybunny Skrevet 9. juni 2015 #5 Skrevet 9. juni 2015 Jeg angrer på at jeg ikke valgte mer nøytrale ting til førstemann. Min eldste er jente og 2 år og får en lillebror i august. Det er egentlig klærne hun brukte før hun begynte i barnehagen som er pent og helt, men der er det mye rosa og mye blonder. Det hun bruker nå er ikke noe jeg ville gitt videre, det blir så fort flekkete og slitt i barnehagen. Jeg tenker iallefall å gå for kjønnsnøytrale farger på neste sesongs regnsett og gummistøvler og slike ting. Yttertøy fra stormberg har holdt seg veldig bra. Men enig i at polarn o pyret klærne holder seg bra. HM klærne varer bare så lenge de passer så blir de kastet. Jeg synes faktisk lindex har gensere som holder fasong og farge ganske bra.
Blomstogbier Skrevet 9. juni 2015 Forfatter #6 Skrevet 9. juni 2015 Jeg angrer på at jeg ikke valgte mer nøytrale ting til førstemann. Min eldste er jente og 2 år og får en lillebror i august. Det er egentlig klærne hun brukte før hun begynte i barnehagen som er pent og helt, men der er det mye rosa og mye blonder. Det hun bruker nå er ikke noe jeg ville gitt videre, det blir så fort flekkete og slitt i barnehagen. Jeg tenker iallefall å gå for kjønnsnøytrale farger på neste sesongs regnsett og gummistøvler og slike ting. Yttertøy fra stormberg har holdt seg veldig bra. Men enig i at polarn o pyret klærne holder seg bra. HM klærne varer bare så lenge de passer så blir de kastet. Jeg synes faktisk lindex har gensere som holder fasong og farge ganske bra. Ja, søesielt yttertøy er viktig. Kjøpte forresten regntøy fra Nameit i høst, må hives snart. Knappene løsner...
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #7 Skrevet 9. juni 2015 Her er det nesten bare h&m sine plagg som holder til tre barn. Dyre merker holder knapt et barn! Anonymous poster hash: 958b3...80e
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #8 Skrevet 9. juni 2015 Du husker vel denne http://www.tv2.no/a/5448811 Jeg har fire barn og synes det er veldig tilfeldig hva som kan arves, har billige klær som HM, litt dyrere klær som f.eks Lego wear og noen få merkeklær, det er ikke nødvendigvis det dyreste som holder best altså. Anonymous poster hash: 54e8e...e65
*Miss Marple* Skrevet 9. juni 2015 #9 Skrevet 9. juni 2015 Katvig har god kvalitet og kan sikkert brukes til mange barn.
BareMas Skrevet 9. juni 2015 #10 Skrevet 9. juni 2015 Lindex og kappahl sin newbie-serie har holdt seg bra her i huset. Noe av klærne er faktisk på sitt 3. barn nå. Bukser og kjoler fra hm synes jeg holder bra, men kjøper sjelden eller aldri bodyer og strømpebukser derifra. Reflex og huist&claire holder seg også bra. Har også noe klær fra zara baby som jeg fremdeles bruker på baby nr 2, men dette er klær som passer på litt små babyer. Min første var smal, det er ikke min andre. Det er forresten en av grunnene til at vi har kastet alle nameit-bodyer som vi hadde til nr1 😂
Blomstogbier Skrevet 9. juni 2015 Forfatter #11 Skrevet 9. juni 2015 Lindex og kappahl sin newbie-serie har holdt seg bra her i huset. Noe av klærne er faktisk på sitt 3. barn nå. Bukser og kjoler fra hm synes jeg holder bra, men kjøper sjelden eller aldri bodyer og strømpebukser derifra. Reflex og huist&claire holder seg også bra. Har også noe klær fra zara baby som jeg fremdeles bruker på baby nr 2, men dette er klær som passer på litt små babyer. Min første var smal, det er ikke min andre. Det er forresten en av grunnene til at vi har kastet alle nameit-bodyer som vi hadde til nr1 Åja såpass vet ikke helt hva jeg har tatt vare på av babytøy, tror det er endel, men fikk sommerbaby og venter nå høst/vinterbaby, så mangler uansett endel ullklær.. Er lillelam bra? Nøstebarn ullbodyer? (Ull/silke..)
Gjest Skrevet 9. juni 2015 #12 Skrevet 9. juni 2015 HM - minsten bruker HM tøy som broren på 22 år brukte da han var liten og tre andre har brukt dette i mellomtiden. Vasker klærne pent og behandler tøyet pent Jean Paul jakker Helly Hansen Stormberg
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #13 Skrevet 9. juni 2015 Har ett barn og har pakket bort alt som ikke er slitt, er mest h&m og lindex, kappahl blir fort utvasket og mister form. Tar forsåvidt vare på sånt og, men klærne fra h&m og lindex ser ennå nesten nye ut etter flere bruk og vask. Er stortsett det basicplagga vi har kjøpt, altså de ta 3 og betal for 2, dvs billig Anonymous poster hash: 0b723...237
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #14 Skrevet 9. juni 2015 Miniature, katvig, lillelam, FUB (ull), molo, petit bateau, marmar, aya naya, lilleba. Generelt har veldig mange danske merker har god kvalitetog i tillegg flott design, holder på fargene og har god passform. pomp de lux har endel fint, men elendig kvalitet, kjøpe 3 bukser der i høst, og 4 i vår, alle er ødelagt, aldri igjen. Mens levisbuksene som kostet 150,- mer er like hele og fine etter omtrent daglig bruk i 4 år, av aktive gutter. Så ingen tvil om at enkelte merker holder jevnt over god kvalitet. Anonymous poster hash: 00824...516
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #15 Skrevet 9. juni 2015 Her har minstemor arvet alt mulig av storebror. Hun flyr k blått fra topp til tå enkelte dager, gjerne med en liten rosa lue eller fletter/hårbøyle e.l på toppen. Vi har stort sett kjøpt klær på cubus, lindex og laredoute.no.. noe fra name it og polarn. Synes klærne fra polarn generelt er de som holder seg best i både form og farge.. cubus-ulla er også veldig fin og slitesterk + nupper lite.. Anonymous poster hash: e4a60...eba
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #16 Skrevet 9. juni 2015 Ull holder seg ofte bra, har både janus og Cubus. Eller er det Lindex og Polarn og pyret som kan arves her i hus. Yttertøy har Reflex og Polarn og pyret vært mulig å arve. Selv om mine er født samme måned er ikke størrelsene helt samme etterhvert. Anonymous poster hash: bbcc3...114
Nyttårs barn Skrevet 9. juni 2015 #17 Skrevet 9. juni 2015 Pop er perfekt arvetøy, kjønnsøytralt og god kvalitet. Brede kanter ved ermene gjør klærne lette å brette opp og ned og de kan brukes leeenge. Petit Bateau er mitt favorittmerke, sitter som et skudd på mine slanke barn. Nøstebarn. Ellers så ser jeg jo at mye av det som største ikke brukte så mye, kanskje bommet vi litt på årstiden, blir en skatt for neste barn. Vil også si, styr unna mye rosa, det er lite arvbart til lillebror!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå