Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #1 Skrevet 9. juni 2015 Barnet har hatt feber i 2 dager og vært slapp og sliten. Trodde det var vannkopper siden det kom en rød flekk på beinet, men denne ble borte dagen etter. Nå har hun en på stumpen, men røde kviselignende nupper/blemmer har hun på rumpa rett som det er..Vet at man kan ha vannkopper uten å faktisk ha vannkoppene, eller kun 1-2 stk. Er helt umulig å vite hva det er.Men hun er feberfri og i helt fin form og har nå kun en prikk på rumpa, som jeg i grunn ikke tror er en vannkopp. Er man smittsom når man ikke har blemmer? Man skal jo være smittefri når blemmene har tørket, men det er jo ingen blemmer som tørker så kan jo ikke vite når hun eventuelt er smittefri. Hva tror dere? Kan jeg sende henne i bhg i morgen eller er det risikabelt i tilfelle ullfille ?Feberen begynte natt til søndag, feber hele søndagen og i går.Ingen feber i dag og formen er helt på topp Anonymous poster hash: ca696...cf2
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #2 Skrevet 9. juni 2015 Vet du om det går vannkopper i området hos dere nå? Hvis ikke, hadde jeg sendt i bhg i morgen. Anonymous poster hash: 03144...b71
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #4 Skrevet 9. juni 2015 Hvis hun har vannkopper er hun smittsom, ja. Man er smittsom fra 2 dager før utslettet kommer til de siste blendende har størknet. Det kan veldig godt være vannkopper selv om hun bare har noen få prikker. Noen får bare veldig milde symptomer, og noen legger ikke merke til det en gang. Men hun er likevel smittsom, og andre kan få verre utbrudd. Anonymous poster hash: 05f9e...805
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #5 Skrevet 9. juni 2015 Så lenge hun er feberfri i dag og har god allmenntilstand ville jeg sendt i bhg. En prikk på rumpa trenger ikke å bety noe, men du kan jo ta en rask sjekk over kroppen hennes i kveld og i morgen tidlig. Anonymous poster hash: f5ebc...2eb
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #6 Skrevet 9. juni 2015 Vet du om det går vannkopper i området hos dere nå? Hvis ikke, hadde jeg sendt i bhg i morgen. Anonymous poster hash: 03144...b71 Har spurt barnehagen og det går ingenting der for øyeblikket. Får se an formen hennes i morgen og sjekke kroppen hennes. Så kan jeg ringe barnehagen ved åpningstid å høre hva de mener Anonymous poster hash: ca696...cf2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå