Gå til innhold

Blir så oppgitt og sliten av alle pengeproblemene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har en arbeidsgiver jeg mildt sagt vil kalle rotete og surrete. Han begynte der i fjor høst. Han jobbet overtid i jula, og fikk ikke penger for det. Måtte mase, og mase, og mase. I mars fikk han pengene.

I mars jobbet han overtid igjen, men fikk ikke pengene for det. Måtte mase, og mase og mase og nå er det juni og fortsatt ingen penger fått. De påstod at han fikk penger for det i mars, men det er jo pengene han fikk for jobben i jula! argh...

Og NAV skulle betale en ytelse pga overgang fra AAP til ordinær jobb, men det har de ikke gjort. Har dårlig økonomi, han har dårlig betalt (164kr/t), så trenger det vi regner med å få. Han alene bruker Jeg har også dårlig betalt. Så det er frustrerende når jobben hans surrer og ikke betaler det de skal før han maser i en måned, og samboeren min tør ikke å mase så først må JEG mase på ham :( og det er slitsomt. Frustrerende at han ikke er mer "på", jeg føler at jeg alltid må sitte og kontrollere hver bevegelse han gjør omtrent for at han ikke skal bli svindlet for penger. Det å sitte med hele byrden selv! "Sjekk altinn for meg", "sjekk kontoen min for meg", han orker ikke/tør ikke å gjøre det selv, "skjønner ikke", og jeg blir så sliten av at han ikke tar ansvar og at arbeidsgiveren ikke er til å stole på :( :( flere som har det sånn eller er vi unike???

Anonymous poster hash: 7f75c...5e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må jo kontakte arbeidstilsynet!!

Anonymous poster hash: b3c79...b81
Skrevet

Dere må jo kontakte arbeidstilsynet!! Anonymous poster hash: b3c79...b81

Han tør ikke/vil ikke, men gikk til NØD med på å kontakte nav hvis pengene ikke kommer i løpet av et par uker.

Nav var de som fant denne jobben til ham, og de har noen møter med nav/arbeidsgiver etc innimellom, men den som "styrer utbetalingnene" er ikke på disse møtene.

Jeg sier, meld ifra. Si ifra til noen, arbeidstilsynet eller hvem du føler for. Men nei, han gjør det jo ikke og da fortsetter vi i samme tråkket med at jeg tar alle byrdene.

Anonymous poster hash: 7f75c...5e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...