Gå til innhold

Gravid og trening/konkurranse???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Kun tre uker på vei, så tidlig enda. På lørdag skal jeg etter planen stille til start på et halvmaratonløp. Noen som har erfaring med å konkurrere/pushe seg hardt når man er gravid? Dette er mitt tredje svangerskap, og jeg har løpt mye de siste årene. Vet man ikke skal opp i makspuls når man kommer litt ut i svangerskapet, men har det noen betydning så tidlig??? Vil gjerne delta på dette løpet - men vil ikke risikere at det skader fosteret.

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok greit, skal du se. Har du gjort det før, løpt distansen før, så tåler du det nå også. Men trenger jo ikke satse på rekord da :)

 

Er formen fin, så sier jeg ja :) Du er sikkert vant til og trene og kjenner kroppen din godt, så sjansen for at et løp er skadelig for barnet ditt, er vel mindre enn at "utrente" personer ved uhell skader sitt barn pga overanstrengelse. Du vil mest sannsynlig kjenne om det er barnet eler du som er skyld i det ubehag som måtte komme ;) og justerer innsats deretter.

 

Har du aldri løpt halvmaraton før......tja...Kan jo stille til start, også bryter du hvis du føler det "blir for mye"....



Anonymous poster hash: b64a9...c48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...