Gå til innhold

Annerledes følelse med andremann.... unormalt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk gravid med første brukte jeg mye tid på babyen i magen. Jeg sang, prata og fikk et veldig forhold til den lille selv om den ikke var født enda.

Nå, med andremann har jeg ikke samme kontakten føler jeg :/ Jeg har vært student, i jobb, oppussing hjemme og oppfølging på førstemann som har hatt noen utfordringer ift en som mobber han i tillegg til oppfølging av fritidsaktiviteter osv osv.

Gleder meg jo selvfølgelig til babyen kommer! Og har jo kost meg masse med innkjøp til baby og prat om den. Men får også dårlig samvittighet over at jeg ikke har laget det samme båndet til babyen som jeg lagde til første i magen.... har et annet forhold til den enn med første. 

Begynner å bli redd for at jeg kanskje ikke skal bli like glad i den når den kommer..... huff:(

Anonymous poster hash: 0c711...f3d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tankene kan du bare glemme :)

Jeg hadde også mindre tid til magen i andre svangerskap. Er like glad i begge to :)

Anonymous poster hash: 5c70b...b3f

Skrevet

Den redselen der tror jeg kanskje så å si 100 % av vordende mødre føler. I hvert fall veld mange er redd for at de ikke kan bli like glad i nummer 2. Nummer 1 er jo så fantastisk, og det e rjo ikke mulig at et annet barn kan få samme plass i mammas hjerte.

Men det er fullt mulig!

Jeg følte litt som deg også, men da nummer to kom, var hun jo bare det mest utrolige, fantastiske, nydelige barnet på jorden. Helt ulike storesøsteren, men akkurat like vidunderlig, og jeg elsket henne straks akkurat like høyt.

Jeg husker også en sånn stolt og koselig følelse om kvelden, når begge to hadde sovnet, så kunne jeg liksom gå inn på barnerommet og titte på den lille "flokken" min.

Så du trenger ikke å bekymre deg - de følelsene kommer!

Anonymous poster hash: 333e7...8c1
Skrevet

Tusen takk dere :) Det hjelper å høre at andre har hatt det litt på samme måte, men at det "går bra"! :)

HI

Anonymous poster hash: 0c711...f3d
Skrevet

Det endrer seg så fort babyen er født!

Da jeg gikk gravid med nr 2, så skjønte jeg ikke hvordan jeg kunne bli like glad i den, som i "originalen"!

Men det ble jeg jo! :)

Anonymous poster hash: ab1c5...339

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...