Gå til innhold

Er venner viktigere enn kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg så nedprioritert til de grader! 

Venner ER viktig, det vet jeg.

Men hvorfor kan han alltid finne på noe med dem, feks dra på fester med dem, båt-turer, småturer, middager ol. Hvorfor bruker han mye av "fritiden" på å drikke kaffe og skravle med venner i stedenfor å være sammen med meg og ungene.

Når jeg foreslår at vi skal ut å spise middag avslår han det, ca 8 av 10 ganger. Ferietur/helgetur skjer aldri. 

Alt JEG syns er fint og ønsker meg HATER han. Jeg kunne virkelig tenkt meg en tur til varmere strøk, har aldri vært i syden, så kunne virkelig tenke meg det, men det HATER han og han vil heller på fjellet. (Vi har vært der titallsganger). 

Ville dere reagert på feks dette:

-Aldri finne på noe, det er såfall et ork og humøret hans blir dårlig. (feks kino ol).

-Tar oss aldri en fest sammen

-Familieaktiviteter skjer aldri, aldri om han er med på badeland, åpen gård ol, jeg må oftes be en passe en av ungene så tar jeg med den andre å gjør noe.

-Feks da han skal til lege og trenger å bli kjørt, så kontakter han ikke meg før han er på vei dit - med en kompis. Hva med å prate med meg, spørre meg?

-Når det er noe i hans liv på jobb feks som er litt "stort", så sier han nesten ingen ting til meg, fordi han nesten har "brukt" opp det, han ringer vennene sine også drar han gjerne å besøker foreldre sine og drøfter med dem, så kommer han hjem til meg, og da "gidder" han ikke å si noe..

Når jeg skriver dette og tenker meg om, så skjønner jeg at jeg må gjøre noe! 

Men som dere også sikkert skjønner så er jeg kanskje ikke så viktig for han, og han gidder sjeldent å høre på meg, før han hisser seg opp og "tar" meg.

Omg....  

Anonymous poster hash: 9fabe...00d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er godt du skrev det siste der selv... at du forstod det når du skrev ned alt.

Slik jeg leser det du skriver, så er dette en mann som har ei dame han har fast som det er greit å møte når det passer ham. Sikkert greit å ha for sex.... Beklager, men når mannen er så totalt uinteressert i ditt liv, å dele sitt liv med deg, når det er så lite nærhet mellom dere, da ser jeg ikke særlig annet enn sex han er sammen med deg for. Det er brutalt å skrive det så klart, men han foretrekker vennene sine før deg, og dine ønsker og behov er tydeligvis svært lite viktig for ham.

Nei, dropp hele fyren, plei kjærlighetssorgen (jeg tror ikke den kommer til å vare så lenge når du innser hvor ensidig forholdet deres har vært, du kommer ikke til å savne ham så lenge), og nyt den tiden vi har foran oss nå med sommer, ut og flørt litt, gjør gode ting for deg selv, gjør ting DU vil :)

Klem

Anonymous poster hash: e5fe9...acd
Skrevet

Synes det er godt du skrev det siste der selv... at du forstod det når du skrev ned alt.

Slik jeg leser det du skriver, så er dette en mann som har ei dame han har fast som det er greit å møte når det passer ham. Sikkert greit å ha for sex.... Beklager, men når mannen er så totalt uinteressert i ditt liv, å dele sitt liv med deg, når det er så lite nærhet mellom dere, da ser jeg ikke særlig annet enn sex han er sammen med deg for. Det er brutalt å skrive det så klart, men han foretrekker vennene sine før deg, og dine ønsker og behov er tydeligvis svært lite viktig for ham.

Nei, dropp hele fyren, plei kjærlighetssorgen (jeg tror ikke den kommer til å vare så lenge når du innser hvor ensidig forholdet deres har vært, du kommer ikke til å savne ham så lenge), og nyt den tiden vi har foran oss nå med sommer, ut og flørt litt, gjør gode ting for deg selv, gjør ting DU vil :)

Klem

Anonymous poster hash: e5fe9...acd

Signerer.

Og ta med deg en venninne og ungene og dra til syden :)

Anonymous poster hash: 44f6e...87f

Skrevet

Takk for svar altså. Det er jo mer, enn dette. Jeg er ikke helt perfekt selv, men blir så oppgitt av han. Blir kvalm. Smisker når han skjønner han har driti seg ut... 

Skrevet

Oi, denne mannen hadde ikke vært kjæresten min særlig mye lenger.. Kom deg vekk før han ødelegger selvfølelsen din helt.. Du kommer neppe til å savne han, når han uansett aldri er til stede i ditt og barnas liv..

Anonymous poster hash: 80f0c...258

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor han er sammen med deg? Liker han ikje å være sammen med deg? Skjønner han ikke at han må investere tid i familien sin?

Ville skrevet et brev til han og beskrevet akkurat hvordan du har det. Også ville jeg gått til familieterapi.

Han tenker kanskje at dere er der uansett. Men det dro ingen selvfølge slik som han behandler dere. Og stakkars barna som har en så fraværende far!

Skrevet

Er det deres felles barn eller bare dine?

Anonymous poster hash: 9982a...344
Skrevet

Felles barn. HI

Skrevet

ja venner er viktig,men hvis man er i et forhold bør man jo ta seg godt av det også,men må gå an og ha alenetid innimellom,men forstår godt at du er lei

Skrevet

Med en kjærlig og omsorgsfull kjæreste er det jo ikke noe problem og pleie både kjærligheten og vennene. Just sayin'!

Høres ikke ut som han gir så mye i forholdet deres gitt.

Anonymous poster hash: 88fa6...5e9

Skrevet

Har han alltid vært sånn? Og hvor gamle er barna?

Tenker kanskje hvis dette endret seg etter dere fikk barn, kanskje han synes det livet er slitsomt. Og så lenge du lar han gjøre som han vil, så gjør han det. Men jeg hadde krevd å få med meg han på familievernkontoret, og krevd endring. Skjer ikke det så har du det bedre alene. Selvfølgelig må han få ha venner og, men det er familien og barna som er førsteprioritet. Så kommer venner.

Anonymous poster hash: 1675d...7bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...