Gå til innhold

Hva er dette anti sommerkropp greiene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir provosert! Jeg har gode gener, er slank og fin og går gladelig i bikini. Det virker som det er en skam å se bra ut. Nå skal valkene henge over bikinitrusa, ja for det er det som er den ekte mammasommerkroppen må vite!!

Vi som er slanke støffer blir uglesett, for vi kan jo skape spiseforstyrrelser hvis noen ser oss i bikini. Alle har sommerkropper, også vi som er slanke! See???

Anonymous poster hash: f8832...1f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slanke sylfider...

Skrevet

Nå må du gi deg. Å være slank er idealet, slik har det alltid vært og kommer nok alltid til å være!

Du har tydeligvis ikke skjønt poenget.

Anonymous poster hash: 21315...5b6
Skrevet

Uff, stakkars deg som har så fin kropp. Det må være en belastning. Mye bedre å veie 20 kilo for mye og ikke tørre å gå på stranda, sånn som meg.

Anonymous poster hash: 1dfcb...66a

Skrevet

Hjelpes... Poenget er vel at alle skal føle seg vel uansett hvilken kroppsfasong man har! Tynn-tykk-lubben-midtimellom, hva er vitsen med å gå å måle hverandre?

Anonymous poster hash: 28710...e8f

Skrevet

Kjenner jeg blir provosert! Jeg har gode gener, er slank og fin og går gladelig i bikini. Det virker som det er en skam å se bra ut. Nå skal valkene henge over bikinitrusa, ja for det er det som er den ekte mammasommerkroppen må vite!!

Vi som er slanke støffer blir uglesett, for vi kan jo skape spiseforstyrrelser hvis noen ser oss i bikini. Alle har sommerkropper, også vi som er slanke! See???

Nå tror jeg ikke poenget er at man ikke skal være tynn. Men at man skal godta seg selv for den man er. Vet ikke om det er samme greie vi snakker om, men det jeg leste om, handlet hvertfall om ikke å stresse for å bli slik alle andre sier man bør se ut.. Ikke at det var noe negativt med å være naturlig slank.

Skrevet

Hvordan få en bikinikropp? Ta på bikini, ferdig.

Poenget r ikke å rakke ned på noen, men å godta seg selv. Og gi faen i hva andre måtte tenke.

Anonymous poster hash: 9df6e...715

Skrevet

Åååååh, stakkars. Fikk du ikke nok oppmerksomhet?

Anonymous poster hash: fe38e...f23

Skrevet

Tror du misset poenget. Det handler da ikke om at det er ut å være slank, men at det er heller ikke er ut å ha den kroppen man har. Jeg er slank og har en ok kropp, men aldri i verden at jeg føler truffet eller uglesett pga det. Jeg skjønner faktisk ikke at du føler det truffet av dette?

Anonymous poster hash: 54fdc...cec

Skrevet

Dette anti sommerkropp greiene handler om å godta, og være glad, sin egen kropp, uavhengig av hvordan den ser ut. See?

Anonymous poster hash: f91a9...3d9

Skrevet

Tror du har misforstått en smule...

Skrevet

Nei hun har ikke misforstått for greia er at det er småfete damer som på facebook fir masse likes og you go girl mens om ei slank gjør akuratt det samme ville misunnelsens grønne monster komme frem. Like seg selv og akseptere alle? Så aksepter hi da med lik iver som fete og med hengehud og tigerstriper. Selv om man er slank har man komplekser og trenger også peppes. Aksepter og like og pepp meg og som også er høy og slank , ikke hengehud, født flere barn og er 40 år. I virkeligheten funker det ikke som sere skriver og sommerkropp greia er for å ikke la fete / kvapsete føle seg dårlig. Like teit som mammakropp/ pappakropp. Mammaer er forskjelllg. Noen med estetisk flotte kropper og andre ikke.

Anonymous poster hash: 30418...16a

Skrevet

Vi som er slanke støffer blir uglesett, for vi kan jo skape spiseforstyrrelser hvis noen ser oss i bikini. Alle har sommerkropper, også vi som er slanke! See???Anonymous poster hash: f8832...1f2

Hvorfor blir du provosert av at andre som ikke er slanke tør å stå frem og vise seg i bikini? Synes du ikke du får nok oppmerksomhet med den fine kroppen din? Er det virkelig deg med din naturlig slanke kropp det er synd i fordi man prøver å godta alle type kropper? Føler du deg ikke spesiell nok når andre kropper også er ok?

Anonymous poster hash: 0d414...6be

Skrevet

HI, slapp av. Det er fremdeles sunnere og penere å være slank og veltrent, enn å ha 20 kilo pluss for mye med hanker, søkk og striper her og der. Du vil fremdeles få flest misunnelige og beundrende blikk, så gå sommeren lyst i møte!

Anonymous poster hash: 67b04...5ae
Skrevet

Dramaqueen.

Alle er klar for sommeren uten at de trenger slanke seg først er budskapet.

Om folk synes det er fint er en annen sak. Jeg er selv feit for øyeblikket og skal ikke gå i bikini i sommer.

Feite folk i bikini er stygt og vil alltid være stygt.

Anonymous poster hash: 28d14...360

Skrevet

Dramaqueen.

Om folk synes det er fint er en annen sak. Jeg er selv feit for øyeblikket og skal ikke gå i bikini i sommer.

Det er ikke stygt og vil aldri være stygt. Hvis du synes de er stygge, er der du som er stygg.

Anonymous poster hash: 15112...be5

Skrevet

Dramaqueen.

Det er ikke stygt og vil aldri være stygt. Hvis du synes de er stygge, er der du som er stygg.

Anonymous poster hash: 15112...be5

Dårlig leseforståelse?

Er jo det jeg sier. Feite folk i bikini er stygt. Jeg er feit og dermed stygg.

Herre kan du ikke lese før du poster et idiot svar.

Konkludere med at du er feit også.

Skrevet

Er ikke "det nye" at sommerkroppen ikke bør være mål for noen. Da det går på at man på kort tid skal jobbe hardt for og se ut p åen bestemt måte. Som du sier, du har en "helårskropp" som er mange andre sin "drømmesommerkropp"... Og det er ingen som sier noe stygt om det.

SÅ fikk man dette innlegget om hun som i januar fikk kreft, og etter kort tid faktisk fikk sommerkroppen,- utseendemessig, men har i tillegg fått en kropp som ikke fungere som den skal. Hun,- og andre med henne,- mener vel at "sommerkroppen" bør defineres ut fra hva man vil kroppen skal kunne klare og utføre,- ikke hvordan den ser ut? Har man 15 kilo for mye,- og klarer gjennomføre halvmarathon,- så kan man kanskje være fornøyd? Veier man 15 kilo for LITE; men er i stand til toppturer, klarer 15 kroppshev eller hva man nå har som mål,-  og er frisk og rask og ikke sykelig,- slik man kan oppfatte "for tynne" og være,- så bør man vel være fornøyd?

Sommerkroppen som begrep på et bestemt utseende bør bort, og man bør tenke på;- hva vil jeg denne kroppen skal klare og prestere denne sommeren.....Og resten av året for øvrig.

Anonymous poster hash: ca269...4c8
Skrevet

Jeg er 15 kg overvektig, og går i bikini på stranda hver sommer. Og i svømmehallen. Er det noen som ser på meg, så er det bare fordi de ser stygt på meg. Ingen mann ser 2 ganger på meg.

Det er fortsatt du som blir sett på, på stranda, hun med den flotte kroppen, den mennene ser etter fordi de vil ha deg, den damene ser etter i misunnelse.

Men det de prøver å få fram i media, er at jeg og skal få være på stranda, uten å føle skam. At vi alle skal være fornøyd med den kroppen vi har.

Jeg har og hatt den slanke flotte kroppen på stranda, og man får en helt annen oppmerksomhet, og positiv oppmerksomhet.

Hadde en samtale med venninner i går, om å gå i bikini på stranda. Og da jeg sier at jeg gjør det, så får jeg kommentarer om hvor tøff jeg er. Så det er jo ikke sett på som naturlig å gå i bikini da man er feit.

Anonymous poster hash: 12fbd...556
Skrevet

Jeg skjønner begge sider av saken, men synes fremdeles slike "anti-sommerkropp" og "DETTE er en EKTE mammakropp"-innlegg smaker sterkt av Janteloven. 

Når helt naturlig tynne modeller blir kritisert for å være usunne forbilder (og før noen skriker opp om skjeletter, jeg snakker ikke om de tynneste high fashion-modellene), mens sykelig overvektige modeller med mesteparten av vekten rundt magen blir hyllet (de kunne i det minste ha funnet noen som var overvektig rundt hoftene, siden pæreform er sunnere enn epleform), da er det noe galt med samfunnet vårt! 

Det har gått så langt at man snart ikke kan ha en diskusjon om at overvekt er helseskadelig, det øker risikoen for en haug med sykdommer, hvis man er gravid utsetter man fosteret for fare (kanskje i like stor grad som å røyke!), uten at noen blir fornærmet og såret. Men de som er naturlig tynne, de kan man ta så mye man vil, og de har ikke "lov" til å føle seg tilsvarende fornærmet og såret. Selv om det helseskadelige med å være for tynn er mindre enn det er ved å være overvektig (mangelsykdommer kan man ta tilskudd for, og hjerteproblemer skal man være ekstremt tynn for å få), er det visstnok verre, fordi man er et dårlig forbilde. 

Snakk om dobbeltmoralisme... Det virkelig store folkehelseproblemet har man ikke lov til å diskutere, mens det mange burde ha som et forbilde blir dømt av janteloven...

Anonymous poster hash: 4cec4...e62
Skrevet

Trenger vel ikke ha spiseforstyrrelse selv om man er slank. Da har du ikke sett en spiseforstyrret kropp før. Noen som sliter med mat kan selvfølgelig se normale, til og med lubne eller svært overvektige ut. Så det har virkelig ikke noen ting å si! Poenget er vel at det i disse dager er fokus på at man skal nyte sommeren uansett hvordan kroppen ser ut! Alle bør nyte sol, bading og varme uten å få stygge blikk og kommentarer. For min del kommer jeg ikke til å sprade rundt i bikini uansett hvordan jeg ser ut! Jeg er litt overvektig og gravid. Faktisk er jeg stolt av kroppen min for første gang! Det ligger et lite nurk inni her og venter på å komme ut til høsten. Likevel er jeg ikke så glad i min egen kropp at jeg sprader rundt uten problem. Jeg har alltid vært av typen som gjemmer kroppen bak klær om sommeren. Enten jeg er stor som nå eller 20 kg mindre...

Anonymous poster hash: bbebc...003

Skrevet

Nå må du gi deg. Å være slank er idealet, slik har det alltid vært og kommer nok alltid til å være!

Du har tydeligvis ikke skjønt poenget.

Anonymous poster hash: 21315...5b6

Ehh ...Tror kanskje du skal åpne en historiebok og i tillegg flytte blikket fra nesten (vesten) og ut i verden. Jeg skal love deg at slank på ingen måte alltid har vært idealet, og at det heller ikke er det alle steder i verden. Både tidligere i Norge, og enkelte steder i f.eks. Afrika nå, var/er fedme et skjønnhetsideal for kvinner fordi det vitner om velstand (man har råd til å spise seg feit).

Anonymous poster hash: 5e434...776

Skrevet

Sikkert meg det er noe galt med, jeg er helt uten behov for å ha bikini bilder av meg selv på Facebook! Er faktisk helt uten behov for å ha bikini bilder av meg selv andre steder også.

Har aldri hatt dette behovet, og tviler på at jeg noensinne kommer til å få dette behovet. Folk har jo sånne enorme eksponeringsbehov at jeg blir helt matt.

Jeg driver heller ikke å liker eller buer på noen som lider av en slik overdreven oppmerksomhetstrang. Jo mindre folk bryr seg, jo større sjanger for at vi slipper å bli eksponert for nakenhet og hud.

Jeg blir faktisk brydd.

Anonymous poster hash: dbe04...658

Skrevet

Jeg skjønner begge sider av saken, men synes fremdeles slike "anti-sommerkropp" og "DETTE er en EKTE mammakropp"-innlegg smaker sterkt av Janteloven. 

Når helt naturlig tynne modeller blir kritisert for å være usunne forbilder (og før noen skriker opp om skjeletter, jeg snakker ikke om de tynneste high fashion-modellene), mens sykelig overvektige modeller med mesteparten av vekten rundt magen blir hyllet (de kunne i det minste ha funnet noen som var overvektig rundt hoftene, siden pæreform er sunnere enn epleform), da er det noe galt med samfunnet vårt! 

Det har gått så langt at man snart ikke kan ha en diskusjon om at overvekt er helseskadelig, det øker risikoen for en haug med sykdommer, hvis man er gravid utsetter man fosteret for fare (kanskje i like stor grad som å røyke!), uten at noen blir fornærmet og såret. Men de som er naturlig tynne, de kan man ta så mye man vil, og de har ikke "lov" til å føle seg tilsvarende fornærmet og såret. Selv om det helseskadelige med å være for tynn er mindre enn det er ved å være overvektig (mangelsykdommer kan man ta tilskudd for, og hjerteproblemer skal man være ekstremt tynn for å få), er det visstnok verre, fordi man er et dårlig forbilde. 

Snakk om dobbeltmoralisme... Det virkelig store folkehelseproblemet har man ikke lov til å diskutere, mens det mange burde ha som et forbilde blir dømt av janteloven...

Anonymous poster hash: 4cec4...e62

Du er klar over at mange normlvektige får hjerteproblemer også? I den siste tiden så har 3 slanke mennesker i min omgangskrets død plutselig av hjerteinnfarkt. Dette var slanke mennesker som trente og spiste sunt, og de var 48 år (dame), 53 år (dame), 57 år (mann). Selv er jeg overvektig, jeg spiser ikke bestandig sunt, men jeg trener mye. Jeg har ingen sykdommer, har perfekt kolestrol og langtidsblodsukker på 3,9. Jeg har også gjennomført en EKG i forbindelse med virus på balansenerven da de måtte utelukke alle andre muligheter før de gav diagnosen virus på balansenerven, og EKG var perfekt også. Mao så er jeg overvektig og frisk, og skrekk og gru jeg trener også. Men ifølge mange her inne bør jeg gjemme meg og ikke plager de normalvektige med min kropp da de bør få lov til å føle seg perfekt, og å bli skånet fra heslige bilder med en kropp som har litt for mye og som har på seg bikini. Men heldigvis for meg så er jeg ganske så selvsikker og bryr meg katta om det er noen som mener de har større rett enn meg til å være på stranda, og ikke minst grøss og gru det er opptil flere menn som er interessert i meg også. Hvordan kan det være mulig når jeg ikke er perfekt, og innehar den korrekte sommerkroppen?

Anonymous poster hash: cd301...c47

Skrevet

Det er vel ikke så vanskelig å forstå? Det er en protest mot det voldsomme kroppspresset, mot instagrambilder og hashtags og fanden og hans oldemor. Det er ikke et forsøk på å skade oss som er naturlig slanke. Kutt ut sytingen, det blir for dumt. Er selv slank og smekker, og det er jeg veldig glad for. Føler det på ingen måte truende at mennesker med andre kroppsfasonger også er fornøyde med kroppen sin.

Anonymous poster hash: adfd6...9a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...