Gå til innhold

Hva er din trenings-/matmotivasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan holder du deg aktiv og hvordan holder du deg sunn i matveien? Hva er din motivasjon?

Anonymous poster hash: 93c83...36a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helse og velvære er min motivasjon. Velværen kommer med helsen :)

Jeg er langvarig syk, så det er motivasjon nok. Spiser riktig for min kropp og er så mye/lite aktiv som det er mulig for meg nå. Motivasjonen er å bli frisk igjen slik at jeg kan jobbe og leve igjen, ikke bare eksistere som jeg gjør nå.

Jeg går turer når jeg er i form til det, lengde og hastighet varierer med formen. I tillegg gjør jeg litt øvelser hjemme for styrke.

Unngår sukker og raske karbohydrater da dette tapper kroppen for mineraler jeg trenger. Lager det meste av mat fra bunn, unngår halvfabrikata som inneholder masse unødvendige fyllprodukter.

Anonymous poster hash: adbe4...e18
Skrevet

Motivasjonen til å starte var bedre kondis og ruste kroppen til alderdommen.

Nå er det en vane. Blir faktisk rastløs og urolig om jeg ikke jogger flere ganger i uka :)

Når det kommer til matvaner så spiste jeg mye ferdigmat og tull, men la automatisk om kosten da jeg startet å trene. Ble mer bevisst å lage mat fra bunnen av, spiser bedre og mer næringsrikt slik at kroppen kunne prestere best mulig og ikke minst få et mer stabilt blodsukker.

Skrevet

Trening har etterhvert blitt gøy og noe jeg ser frem til, så treninga i seg selv er motivasjon nok. Du må rett og slett finne din greie. Og selvfølgelig det at jeg nå ser og merker resultater i hverdagen og helsa generelt er mye bedre. Motivasjon for kostholdet er at det påvirker treninga så mye om jeg skeier ut, og jeg vil heller prestere og få resultater enn å spise søppel

Anonymous poster hash: d5437...07b

Skrevet

I utgangspunktet er det for å holde meg i form, føle meg opplagt, se bra ut og unngå sykdom og skader.

Mne nå har jeg funnet en treningsform jeg virkelig elsker, for det er så kjempegøy. Har også en fast fjellturavtale en dag i uken, som er veldig sosial og hyggelig i tillegg, så nå trener jeg egentlig mest fordi jeg har lyst.

Når man begynner å komme i form, får man jo også det fysiske suget etter å trene.

Føler behov for å svette, slite, få høy puls og hive etter pusten. Rart med det, men det er jo bra også-

Anonymous poster hash: 932fe...10b
Skrevet

Ser bedre ut som snart førti enn når jeg var 25. Har fine muskler, ingen valker, sprettrumpe og er lett i kroppen.

Jeg melder meg på løp for å ha noe å trene til. Fordi det gir ekstra motivasjon. Trening klarer jeg meg ikke uten uansett, men med maraton i sikte kan man ikke bare ligge på sofaen.

Jeg liker å være "hun som løper"

Anonymous poster hash: 2f33c...106

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...