Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Jeg er 50% sykemeldt og i juli stenger arbeidsplassen i 3 uker og vi er pålagt å ta ferie. Ettersom jeg bare er gradert sykemeldt har jeg vel ikke rett på å få igjen noe ferie selv om den er pålagt? Men hva hvis vi ønsker å dra utenlands siden jeg først må ta ferie da må jeg søke om å beholde sykepengene for den tiden jeg er på ferie? Mener å ha lest at det ikke går ann å kombinere gradert sykemelding med ferie? Så det enkleste alternativet er da å blir friskmeldt de 3 ukene for å så gå tilbake til gradert sykemelding etter disse ukene? Sykemeldingen er svangerskapsrelatert og jeg er gradert sykemeldt pga tungt arbeide. Vil kunne klare å ta en slags ferie disse ukene så lenge vi tilrettelegger og tar hensyn til de plagene jeg har. Anonymous poster hash: c08ab...fca
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 Du skriver på sykemeldingen at du skal ta ut ferie og når du tar den ut. Stemmer at du ikke har rett på å få ferien igjen. Anonymous poster hash: dae37...61b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Du må uansett være 100% sykemeldt for å ha rett på å avvikle ferien senere, holder ikke med redusert sykemelding dessverre. Anonymous poster hash: 8c006...8ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå