Gå til innhold

Hvilken vogn har du/anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor bor du, bygda eller byen?:-)

Anonymous poster hash: 282c6...74b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TFK, Stokke Trailz. Bor nært by men går me i skog og mark, samt asfalt/grus.

Anonymous poster hash: 9a1a1...daf
Skrevet

Bygd. Liker City cross :) men skal teste ut mountain buggy.

Anonymous poster hash: 19fcd...bdb

Skrevet

Brio smile. Beste vogna jeg har hatt. Bor i utkanten av Oslo.

Skrevet

Bor på bygda. Emmaljunga super viking. Men skulle ønske jeg hadde. Ed lufthjul.

Skrevet

Tfk joggster twist, bor på gård på bygda og går mye i ulendt terreng. Super fornøyd :)

Skrevet (endret)

Emmaljunga. Prøvde tfk men den vippa bakover flere ganger. Er visst et kjent problem blandt de som selger vogner. Bor i skauen😊

Endret av Sint naken biltyv
Skrevet (endret)

Brio smile og tfk. 

Brio smile liker jeg mest, for der kan barnet sitte høyt og rett, og det er enorm lagringsplass under, som er fint for de som ikke har bil og bruker vognen hele tiden.
Minus er at den er bittelitt skranglete og ikke den mest solide vogna.

Tfk er bedre på ujevnt føre, og den er kjempestor. Passer til og med barn på 6 år.
Stabil og god vogn, og håndbrems er stort pluss. Integrert myggnetting også stort pluss.
Minus er liten oppbevaringsplass og veldig kronglete å komme til under der. 
Og som tyven sier, i liggestilling blir vogna baktung. Hvis man har ting hengene på håndtaket da, velter den veldig lett

Endret av Bustetroll
Skrevet

Brio smile og tfk.

Brio smile liker jeg mest, for der kan barnet sitte høyt og rett, og det er enorm lagringsplass under, som er fint for de som ikke har bil og bruker vognen hele tiden.

Tfk er bedre på ujevnt føre, og den er kjempestor. Passer til og med barn på 6 år.

Stabil og god vogn, og håndbrems er stort pluss. Integrert myggnetting også stort pluss.

Og som tyven sier, i liggestilling blir vogna baktung. Hvis man har ting hengene på håndtaket da, velter den veldig lett

Prøvde en med jenta mi på 10 måneder oppi. Dunk med bakohodet rett i bakken😳 Følte meg som verdens verste mor et øyeblikk. Kurven under er det klin umulig å putte annet enn posten i. Brio smile har jeg ikke prøvd. Men Emmaljunga har god plass under, lommer på kallesjen til mobil og div og er stødig overalt selv når eldre søsken klatrer på den😊 Som sovevogn er tfk genial da den er enorm oppi😁
Skrevet

Jeg venter nr 3 og de vognene jeg har hatt er:

Emmaljunga edge duo - denne ble altfor tung og stor for min del. Ble brukt lite.

Quinny speedi - Denne er god å lett å trille. Likte denne veldig godt da babyen var liten. Veldig greit at bagdelen og maxi cosi bilstol bare kan klikkes på understellet uten å styre med forskjellige adaptere. Minus at bagen ikke er så stor og ikke den beste vogna på vinterføre. Hadde denne vognen til førstemann og har igjen kjøpt en brukt til babyen som kommer.

Emmaljunga scooter - fin sportsvogn som jeg liker veldig godt. Har hatt den siden førstemann var 7 mnd og kommer til å bruke den igjen til denne babyen når den vokser ut av bagdelen og bilstolen til quinny vogna. Fungerer fint på snø og er generelt liten og lett. God plass i sittedelen til barnet. Minus for ikke full liggestilling, men det har likevel gått fint for mine barn.

Abc design - en combivogn med 4 hjul - to av de svingbare. Stiv å trille og dårlig på vinterføre. Kort rygg på sittedelen. Likte ikke denne vogna. (Hadde den da nr 2 var baby og gikk over til scooter så fort babyen var stor nok.

Carena duble swing søsken/tvilling vogn:

Stoffet i vogna virker tynt og billig. Pluss for store kalesjer og grei plass i sitte delen. Helt grei å trille. God plass i kurvene under vogna, men disse kommer man ikke til så lenge ryggen er i full liggestilling.

Bozz trehjuls reisevogn:

Fin vogn på reise. Tar ikke stor plass sammenlagt og det er stor kalesje, god plass og full liggestilling. God å trille og god plass i kurven under.

Jeg bor landlig til og går mest tur på asfalt/grus veier. Ellers blir vogna brukt på kjøpesenter. Liker helt klart quinny speedi best fra 0 - 7 mnd og deretter emmaljunga scooter resten av vogn perioden.

Skrevet

Bor i byen, men går og i skogen.

Har to, emmaljunga edge og tfk.

Tfk er best å trille.

Ikke hatt noe problem med noen av de. Veldig fornøyd.

Anonymous poster hash: c9280...3d9

Skrevet

Brio smile og tfk.

Prøvde en med jenta mi på 10 måneder oppi. Dunk med bakohodet rett i bakken Følte meg som verdens verste mor et øyeblikk. Kurven under er det klin umulig å putte annet enn posten i. Brio smile har jeg ikke prøvd. Men Emmaljunga har god plass under, lommer på kallesjen til mobil og div og er stødig overalt selv når eldre søsken klatrer på den Som sovevogn er tfk genial da den er enorm oppi

Har aldri hatt store problemer med tfk, kun i liggestilling den har blitt baktung. Men vet at det er "kjent" at den tipper lett. Men ble jo fort vant til det, og passet på hvilken vei jeg satte vogna på bussen osv. 

Elsket også at den hadde så mange store rom overalt. Kompenserte litt for den tullete plassen under. 

Så har den jo denne ergonomiske sittestillingen, det funket ikke da jenta ble litt eldre for hun ville sitte opp. Hun måtte bruke krefter på å holde seg oppe i den vogna. Derfor kjøpte jeg Smile, som er høyt oppe, og ryggen og setet er helt rett i øverste posisjon. Og man kan snu sittedelen som er genialt. 

Har aldri hatt emmaljunga. De ser fine ut, men jeg syns alle er så lave.. Ungen sitter jo nesten nedi bakken :P 

Skrevet

Simo duo og er veldig fornøyd. Bor i finnmark og med lange vintere er den kjempegod.

Skrevet

Har også Brio smile!

Hadde City cross til eldste, var fornøyd med bagdelen, men savnet svingbare hjul og lufthjul. Sportsdelen synes jeg var utrolig tung og jeg opplevde hele vogna som et makkverk. Den var imidlertid fin som sovevogn. I tillegg synes jeg ikke den var særlig pen.

Ønsker ikke trehjuling fordi jeg har hørt mye om vogner som velter. Samtidig var det viktig med svingbare hjul og lufthjul. Gikk da for brio smile til yngste. Den er lett å manøvrere og trille både på asfalt og grus. Bagdelen er stor og romslig. Stor flott handlekurv. Enkel og stilrent design har den også.

Anonymous poster hash: bef8a...800

Skrevet

Brio Smile er favoritten av 6 vogner jeg har hatt 😊

Anonymous poster hash: 8749c...c43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...