Gå til innhold

Lojal og ansvarsbevisst?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva legger du i å være en lojal og ansvarsbevisst arbeidstaker?

 

Anonymous poster hash: ea96a...7d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lojal: at en forholder seg til de regler som er bestemt skal prege arbeidsplassen (selv om en kanskje ikke er enige i alle reglene)

at en jobber ut fra de verdiene arbeidsplassen står for. At en er ærlig, pliktoppfyllene og gjør det som står i  arbeidsbeskrivelsen til stillingen din. 

 

Ansvarsbevisst: gjør de oppgaver som en blir bedt om.  Er punktlig, og holder frister, kommer på tida. 

At du er stolt av jobben din. pliktoppfyllende. 



Anonymous poster hash: 97da8...97c
Skrevet

Delvis enig med den over.

 

Vil dessuten gjerne tilføye noe:

Lojaliteten til en god ansatt skal tilhøre bedriften, ikke lederen eller andre personer.

Man kan lufte jobbfrustrasjoner med nære venner så lenge det ikke innebærer å bryte taushetsplikt, man kan være uenig innad og ha behov for å ta opp faglige- eller samarbeidsmessige frustrasjoner, men utad mot samarbeidspartnere og i møter representerer man bedriften med stolthet og sier ikke noe negativt om verken kolleger, ledere eller bedrift.

 

Ansvarsbevisst: Opptatt av å gjøre det som trengs og overholder tidsfrister (såfremt tidsfristene er normalt rimelige), er mål- og løsningsorientert, også opptatt av en viss kvalitet på det som leveres og bistår andre ved behov hvis det bidrar til måloppnåelse.

 

Kommer i tide, tenker jeg hører inn under pålitelig/ pliktoppfyllende, ikke ansvarsbevisst.



Anonymous poster hash: 69fec...bdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...