Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Etter å ha lest tråden om skoleavslutning begynner jeg å lure litt på om jeg bor i et litt spesielt miljø? Her har de fleste 2-4 barn, og veldig ofte er det bare en av foreldrene som kommer på fotballkamper, cuper, avslutninger, påskefrokoster, luciatog osv. Den andre er gjerne hjemme med andre barn, følger andre barn på andre ting, er på jobb (om det er i arbeidstiden) eller er med på noe annet selv. Noen ganger kommer begge foreldre, og gjerne alle søsken også, men det er altså minst like vanlig at bare en kommer. Og barna ser også ut til å synes at dette er både helt ok og helt normalt. Dersom det f.eks. er snakk om en skoleavslutning der de har skuespill el., filmer gjerne den ene, og så kan man se på det sammen senere på kvelden eller dagen etterpå. Stor stas! Men er dette veldig uvanlig, eller? I den andre tråden fikk jeg i hvert fall inntrykk av at bare tanken på at kun far skulle følge var nærmest utenkelig og horribel for de fleste som svarte. For oss hadde det vært normalen og absolutt godt nok for både oss og barnet. Anonymous poster hash: c34da...674
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 Her er far på sjøen halve året... Er jeg som stort sett må stille Anonymous poster hash: bdb86...406
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Det går ikke her med mann i forsvaret når vi bor på et sted uten familie. Anonymous poster hash: bad80...3f8
Serepta Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 Vi stiller stort sett bare en av oss, noen ganger to men det er ikke ofte.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 Her er far på sjøen halve året... Er jeg som stort sett må stille Anonymous poster hash: bdb86...406 Samme her. Jeg stiller på alt så lenge det ikke krasjer når han et borte, og vi stillet i lag når han et hjemme. Største bor annenhver uke hos sin far, stillet på det meste ds også. Anonymous poster hash: 78afb...d4a
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 Vi er begge med på det meste, men ser at vi som regel er de eneste. Vi har ett barn og god tid, så vi er med fordi vi synes det er hyggelig, men de fleste har jo ikke mulighet til det. Av og til har kanskje ett annet barn med begge foreldrene, men ikke fler. Anonymous poster hash: a1f7a...23f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 Her er det også helt vanlig at bare den ene stiller. Anonymous poster hash: 55594...412
Honningmelon Skrevet 8. juni 2015 #8 Skrevet 8. juni 2015 Hos oss er det ikke alltid at vi begge stiller. Og det er pga at vi har flere barn å må dele oss. Men, må jeg velge mellom fest med jobben og skoleavslutning, så velger jeg skoleavslutning.
Gemini77 Skrevet 8. juni 2015 #9 Skrevet 8. juni 2015 Her stiller vi som regel pappa, mamma og stepappa. Noenganger må vi dele oss med det er kun om det kræsjer med kamper o.l.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #10 Skrevet 8. juni 2015 Med en mann i Forsvaret så blir det som regel meg alene, når han er hjemme og har mulighet så blir jeg som regel med fordi jeg ikke vil gå glipp av det. Anonymous poster hash: 2a7ff...237
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #11 Skrevet 8. juni 2015 Det er vel forskjell på ikke ha mulighet å stille pga mange barn og dermed mange tilstelninger, ikke mulig å få fri fra jobb o.l, og problemstillingen i den andre tråden som var å velge å dra på fest istedet for skoleavslutning? Anonymous poster hash: b8f28...2b3
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #12 Skrevet 8. juni 2015 Jeg har 4 barn. Faren og jeg er ikke sammen lenger, og han jobber en time unna, så det som skjer på dagtid (fredagsunderholdning osv) stiller bare jeg på som regel, men begge stiller på avslutninger, kamper, cuper osv. Søsken er med på kampene (den yngste på 4,5 blir ofte igjen hos mormor om det er dårlig vær og vi skal være ute). Kræsjer ting så må vi jo dele oss, men i 90% av tilfellene stiller vi begge to.. Anonymous poster hash: aee0f...565
Sint naken biltyv Skrevet 8. juni 2015 #13 Skrevet 8. juni 2015 Vi stiller alltid begge to. På alt fra helsestasjon, lege, skoleavslutninger, stevner osv
QueeenBeee Skrevet 8. juni 2015 #14 Skrevet 8. juni 2015 Kan begge, så stiller begge, men går det ikke så går det ikke. Det viktigste er at en av oss stiller.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. juni 2015 #15 Skrevet 8. juni 2015 Hvis begge kan stiller begge, hvis ikke kommer en alene. Men jeg hadde ikke gått på jobbfest istedetfor en skoleavslutning, nei.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #16 Skrevet 8. juni 2015 Nei da, det er helt normalt. Men mor må alltid stille da, ikke nødvendig at far stiller (får jeg inntrykk av her inne....) Anonymous poster hash: 03071...c3b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #17 Skrevet 8. juni 2015 Vi har tre barn og to travle jobber. I arbeidstiden stiller vi med bare en av oss. Jeg synes det er helt utrolig om begge tar fri fra jobb for å ta unger til f.eks lege eller helsestasjon. Skulle alle gjort det, ville man jo ikke fått gjort noe på jobb! På kvelder deler vi oss på foreldremøter o.l. sommeravslutning o.l. kan vi delta på hele gjengen. Anonymous poster hash: 96acb...4b0
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #18 Skrevet 8. juni 2015 Da vi var sammen, så var vi stort sett med på alt begge to. Noen få ganger bare jeg, grunnet jobben hans. Etter at vi gikk fra hverandre, så har ikke han stilt opp på noen ting. Anonymous poster hash: 350a2...d05
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #19 Skrevet 8. juni 2015 Varierer. Foreldremøter, fotballkamper, treninger, legitimere, foreldresamtaler etc stiller bare en av oss på. Akkurat skoleavslutning til jul og sommer prøver vi å få til å gå på begge to så langt det er mulig. Anonymous poster hash: 9bd87...225
Bumblebeee Skrevet 8. juni 2015 #20 Skrevet 8. juni 2015 Blir ofte bare en av oss. Pga yngre søsken og at jeg jibber turnus. Legetime/helsesøster ser jeg ikke poenget i at begge skal ta seg fri for. Avslutninger og tilstelninger på kveldstid går vi begge om vi kan.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #21 Skrevet 8. juni 2015 Det er vel forskjell på ikke ha mulighet å stille pga mange barn og dermed mange tilstelninger, ikke mulig å få fri fra jobb o.l, og problemstillingen i den andre tråden som var å velge å dra på fest istedet for skoleavslutning? Anonymous poster hash: b8f28...2b3 Hvorfor det? Barnet blir vel like "skuffet" om mor er på jobb, jobbfest, syk, hjemme med lillebror eller foreldremøte med storebror? Er det feil med en gang foreldre prioriterer sitt eget sosialliv? Hva med oss som faktisk nesten aldri går på fest? Vi har tilstelninger på jobb to ganger i året, disse prioriterer jeg! Hva om du og en venninne bestiller EN langhelg for å reise på tur, men så er det akkurat den kvelden det er skoleavslutning. Avlyser du turen? Er dette bedre unskyldning enn et arrangement på jobben? Anonymous poster hash: 6c519...1fd
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #22 Skrevet 8. juni 2015 Arrangementet på dagtid stiller stort sett bare en. Sommeravslutninger på kvelden har vi alltid møtt begge, men hadde gått helt fint og gått alene også. Med 3 barn hender det ting kræsjer Anonymous poster hash: 7973b...f76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå