Gå til innhold

Dere som røyker, og bor i blokk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvor stor grad tar dere hensyn til naboene, og hva de tenker og synes?

Jeg er en røyker, og er, har det vist seg, sykelig opptatt av å please naboene.

Jeg bor i første etasje, og har relativt stor terrasse, men får meg ikke til å sette meg til midt på terrassen og røyke så alle kan se. (bor i "vinkelblokk"). Og hvis den gamle dama ved siden av sitter ute med familie eller venner så skal røykesuget være ganske stort før jeg setter meg ut og damper.

Men hvorfor det, egentlig? Jeg har betalt akkurat like mye for min andel av sameiet som hvem som helst andre her, jeg eier terrassen min, og hvis jeg har lyst å sitte der og ta en røyk så burde jeg kunne gjøre det, stemmer ikke det?

Så jeg lurer på om dette er tanker og følelser alle røykere har, eller om det bare er jeg som litt rar..?

Anonymous poster hash: 1ed60...4b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røyka og bodde i blokk før. Satt på verandaen jeg.... tenkte aldri noe over det. Det var jo min leilighet.... 

Nå bor jeg i hus og røyker ikke:P

Anonymous poster hash: 8fcdf...14b
Skrevet

Fra en ikkerøyker med astma så er du drømmenaboen:-)

Anonymous poster hash: 12a75...1ec

Skrevet

Jeg tenker at om jeg bodde i blokk og hadde en røykende nabo, så ville jeg likt å ha deg som nabo slik du er nå :) Det kalles å ta hensyn, og du er flink! Det blir litt som med f.eks. busskur. Selv om alle har like mye rett til å stå/sitte der inne for å vente på bussen, så er det mest hensynsfullt av røykere å gå utenfor slik at de andre i størst mulig grad skal slippe lukten. For røyklukt er faktisk utrolig ekkelt når man ikke røyker selv. Hilsen eks-røyker :)

Anonymous poster hash: d526e...462
Skrevet

Du gjør som du gjør fordi du er et menneske som tar hensyn til andre. Og vær 100% sikker på at noen rundt deg er veldig veldig glad for det. Det hadde jeg vært. På vegne av naboene dine, HI: Takk!

Skrevet

Jeg sier bare takk for at du tar hensyn jeg.

Bor I blikk og har små som sover ute. En nabo som derimot ikke tar hensyn og røyker veldig mye.

Jeg sier såklart ikke noe, for som du selv sier er det like mye hans hjem, men jeg synes det er ubehagelig og reagerer ganske på tobakk selv.

Jeg er sikkert egoistisk, men velger å tenke at det er de som forurenser luften som bør vike og vise hensyn, selv om "lufta er for alle".

Anonymous poster hash: 06173...4a5

Skrevet

Røyker så mye jeg vil på min egen veranda:)

Anonymous poster hash: 2b16a...bcf

Skrevet

Se det på den positive måten.

Det går vel lengre tid mellom hver røyk.

Det liker lommeboken og helsen.

Anonymous poster hash: a5bf1...c72

Skrevet

Har bodd i blokk, det har vært mange som har røyka, det har aldri på noen som helst måte plagd meg på noe som helst vis.

Hilsen "ikke røykeren"

Anonymous poster hash: 1f966...b7d

Skrevet

Når jeg tar toget, så har jeg betalt like mye for billetten min som alle andre, og er i min fulle rett til å slippe en stinkende fis om jeg føler for det. Men jeg gjør det ikke, fordi jeg er høflig og tar hensyn.

Høflighet er en god ting, og ingen grunn til å tenke at du er rar. ;)

Anonymous poster hash: 63e23...14c
Skrevet

Når jeg tar toget, så har jeg betalt like mye for billetten min som alle andre, og er i min fulle rett til å slippe en stinkende fis om jeg føler for det. Men jeg gjør det ikke, fordi jeg er høflig og tar hensyn.

Høflighet er en god ting, og ingen grunn til å tenke at du er rar. ;)

Anonymous poster hash: 63e23...14c

Utrolig å sammenligne fis med røyk da. De har toaletter på toget også.

folk hadde hatt godt av å ta mer hensyn til andre.

Anonymous poster hash: 06173...4a5

Skrevet

De fleste tar vel noen hensyn i løpet av en dag om det gjelder røyk eller noe annet. Det er bare normal høflighet. Hvis alle bare skal kjøre på med "jeg har like stor rett" så vil det bli mye krangling tror jeg.

Vi bor i blokk. Naboen her tar ikke hensyn. Det er grusomt irriterende fordi vi ikke orker ha døra til verandaen åpen fordi det siver røyk inn hit. Men jeg sier jo ikke noe. For det er jo deres veranda. Men irriterende syns jeg det er. Men sånn er det å bo i blokk.

Vi har unger og hund som løper rundt på gulvet her. Det må de bare finne seg i.

Så det er godt noen tar hensyn, det er godt noen ikke henger seg opp i alt, bare fordi de kan.

Anonymous poster hash: 14ebb...ad0

Skrevet

I den lille blokka vi bor i (8mannsbolig, 4 leil nede og 4 oppe) er det en dame som røyker. Hun røyker kun på den lille fellesterassen foran på bygget. Hadde hun røkt på verandaen sin, ville det lett sjenert de i etasjen over. Jeg synes det er normal folkeskikk, iallfall om man røyker daglig/mye. Da jeg selv røkte kunne det ikke falt meg inn å presse passiv røyk på andre. Det var mitt valg å røyke - det skal ikke gå ut over andre som ikke vil puste røyken.

Anonymous poster hash: 131e1...c1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...