Gå til innhold

Billig middag som MÅ kokes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flyttet, og stedet har bare to kokeplater og inger stekovn. Har heller ikke stekepanne...

Nå er jeg drittlei suppe, pasta og lapskaus!!!

Middagstips mottas med stor takk :D

Anonymous poster hash: 7725f...c54
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kyllingflet som kokes er faktisk ganske saftig! Kok ris, kyllingfilet i biter (krydre de etterpå) og en posesaus du liker. Eller en hjemmelaget saus med fløte, soyasus, hakka løk og salt og pepper.

Anonymous poster hash: aea61...b60

Skrevet

Torskefilet med småpoteter og godt smør :)

Anonymous poster hash: dbade...3bd

Skrevet

Kyllingflet som kokes er faktisk ganske saftig! Kok ris, kyllingfilet i biter (krydre de etterpå) og en posesaus du liker. Eller en hjemmelaget saus med fløte, soyasus, hakka løk og salt og pepper.

koker du kylling i vanlig vann?

Det har jeg aldri hørt om, men det hørtes spennende ut :)

Hi

Anonymous poster hash: 7725f...c54

Skrevet

Du kan frese kjøtt eller kjøttdeig i bunnen av en gryte og lage forskjellige gryteretter.

Risengrynsgrøt er mine unger glad i.

Anonymous poster hash: 761e4...b91

Skrevet

Kyllingflet som kokes er faktisk ganske saftig! Kok ris, kyllingfilet i biter (krydre de etterpå) og en posesaus du liker. Eller en hjemmelaget saus med fløte, soyasus, hakka løk og salt og pepper.Anonymous poster hash: aea61...b60

koker du kylling i vanlig vann?Det har jeg aldri hørt om, men det hørtes spennende ut :)Hi Anonymous poster hash: 7725f...c54
er ikke anbefalt at barn under 1 år får så ofte stekt mat da det er sterkt for magen deres. Så da kokte vi kyllingfilet i blant, i vanlig vann ja. Men går sikkert an å koke det i hønsebuljong eller grønnsaksbuljong, ikke tenkt på det før nå :P Gutten er ikke så glad i kyllingfilet leger så kanskje vi skulle kokt igjen og i buljong. Er vel en del salt i de, men man trenger ikke bruke en hel terning. Og f.eks ris har vi ikke salt i.

Kyllingfielt kan forsåvidt også stekes i en gryte :) Men lurest da å steke de i små biter da de sikkert setter seg fast ved langtidssteking.

Mora mi koker alltid steker, så det har jeg lært av henne. Langtidsskoking med vann bare halvveis opp, snur på steka ofte, og lokk på hele tiden når man ikke snur. Masse løk og salt og pepper i vannet.

Skrevet

Liker du fisk forresten? Torsk og laks kan trekkes i kokt vann, skal trekke torsk selv i morgen. Fiskeboller i hvitsaus trenger ikke koe steking. Heller ikke fiskekaker i brunsaus. Kok potet og gulerot å ha til, uansett fisk. Ikke all fisk er billig da, men fiskeboller er ikke dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...