Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Eller hva det nå kalles. Jeg er vel under middels interessert i interiør og oppussing, men nå har vi kjøpt nytt hus og er nødt å ta noen grep. Vi har et gjestrom som jeg skal innrede. Nå er det tre hvitmalte (panel) og en lilla, tapetsert vegg. Jeg vil male den lilla veggen, men hvilken farge? Det er et lyst og fint rom, med god takhøyde og to gode vindu. Rommet er vel ca 8-10 km2. Vi skal ha en svart treseng/brisk der, og jeg tenkte svart nattbord og kanskje en hvit kommode? Hvilken farge hadde du gått for på den ene veggen? Jeg vil ta utgangspunkt i veggen når jeg velger gardiner, teppe og sengetøy. Alle råd og tips mottas med takk. Anonymous poster hash: 5f6a3...346
TrueColours Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 Hvis du vil ha en kontrastvegg som skal gjøre nytte som kontrastvegg så ville jeg droppet de svarte møblene til den hvite veggen. De vil i så fall kanskje stjele mye av oppmerksomheten fra kontrastveggen. Til hvit så vil de fleste farger være kontrast, og jo mer glans malingen har jo mer kommer fargen frem. Fargevalg er subjektivt, så det vil være vanskelig å si hvilken farge du bør velge. Dra innom en malebutikk og hent fargeprøver, still deg i fargebaren og plukk ut de første fargene du liker. Prøv de på forskjellige steder på veggen, også i skygge for å se hvordan fargen blir uten så mye lys. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå