Gå til innhold

Hvem bør betale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hovedomsorg over en gutt på 9 år. Far har utvidet samvær, så har 10 netter pr mnd. Dette får jeg noe bidrag for. I sommer ønsker han virkelig dra på fotballskole, som blir arrangert hvert år. Tidligere har jeg betalt dette, uavhengig av hvor han er.. men siste året, hvor det har vært flere, diverse ekstra utgifter for gutten, har dette blitt en sum som jeg egentlig syntes han bør bidra til å betale.

(Gutten SKAL få dra på fotballcup uansett altså..) men kan jeg spørre om dette er noe han vil være med å spleise på siden hele fotballskolen faller på hans sin uke..

Jeg betaler ALT til gutten (noe som er Okay med tanke på at han betaler bidrag) men når det er slike ting utenom bør han spleise på det?

Jeg vil ikke starte en diskusjon over dette, kun synspunkter om jeg er helt på jordet og kravstor eller om det kan i det minste spleises på da dette blir som ekstra ferie for gutten når far likevel jobber..

Anonymous poster hash: 08a48...023

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du får bidrag er dette noe du skal betale. 

Anonymous poster hash: 2dc57...de6
Skrevet

I følge reglene er det du som skal betale barnets fritidsaktiviteter så du kan ikke kreve penger fra far.

Men du kan spørre om han vil spleise med deg, det ville jeg gjort.

Anonymous poster hash: a7a15...c35

Skrevet

Du kan ikke kreve at han skal betale det, akkurat som han ikke kan kreve at du betaler det, men slike større ekstrautgifter som egentlig ikke er nødvendige er det greit å snakke om hvordan man bør løse. Ta en prat med faren uten å stille krav. Hør hva han har tenkt. Kanskje han har tatt det som en selvfølge at det er han som betaler siden det er i hans uke eller kanskje han ikke har tenkt over saken en gang.

Anonymous poster hash: 8f428...763

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...