Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Jeg handler mye på Ebay, men dette er rett og slett for og spare penger. Jeg har barn og handler en del barneklær derifra (Det sparer jeg veldig mye på, spesielt nå før bhg start), bursdagsgaver, osv osv. Sjeldent (så og si aldri) noe til meg selv. Nå trenger nav kontoutskrift for de siste 3 mnd, dette kan jo misforstås veldig da det det er masse paypal betalinger fra ebay der.kun fra den ene mnd heldigvis. Jeg er i full gang med og søke jobb, men nå som det går nedover med jobben til samboer i tillegg skal nå penge-støtte vurderes. Men jeg er redd kontoutskriften min ødelegger alt Tror dere de "tror" på meg når jeg sier jeg faktisk handler der for og spare penger? *flau* gruer meg skikkelig..tenkte jo ikke på dette jeg, tenker bare på hva som blir billigst jeg Anonymous poster hash: 5875d...8c5
Ziva Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 Legg ved en forklaring på at sparer på å handle på ebay.
*Miss Marple* Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Det er vel det samme om pengene går til ebay eller HM? De ser jo at du har brukt tilsvarende mindre penger andre steder? Klær og ting til ungene må man jo ha, så sålenge det ikke er enorme summer går det sikkert fint.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 Ingen enorme summer nei, dyreste er vell 350:) Nei, det går nok fint da får vi håpe Anonymous poster hash: 5875d...8c5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 Legg ved kvitering eller bestillingssjemaet på hva du egentlig har kjøpt så blir det jo det samme om du har handlet der eller i vanlige butikker. Hvis dere har lite påenger er det vell uansett ikke de store summene det dreier seg om. Anonymous poster hash: e4e2e...963
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 Kontoutskriften er bare for å dokumentere lav inntekt, ikke for å moralisere over inntekt. Du har rett til støtte uavhengig av forbruk så lenge inntekten er lavere enn det en regner som forsvarlig. Anonymous poster hash: a40fd...903
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 Kontoutskriften er bare for å dokumentere lav inntekt, ikke for å moralisere over inntekt. Du har rett til støtte uavhengig av forbruk så lenge inntekten er lavere enn det en regner som forsvarlig. Anonymous poster hash: a40fd...903 Jeg mener; ikke for å moralisere over forbruk Anonymous poster hash: a40fd...903
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #8 Skrevet 8. juni 2015 Kontoutskriften er bare for å dokumentere lav inntekt, ikke for å moralisere over inntekt. Du har rett til støtte uavhengig av forbruk så lenge inntekten er lavere enn det en regner som forsvarlig. Anonymous poster hash: a40fd...903 Jeg mener; ikke for å moralisere over forbruk Anonymous poster hash: a40fd...903 Tja når jeg jobbet med akkurat dette og så på kontoutskrifter så hendte det at jeg el mine kollegaer ga råd om å spare inn på ting. Men selvfølgelig da unødvendig shopping. Har en person blakket seg på et impulskjøp flere ganger så trenger h*n råd og veiledning, men mat og tak over hodet har de krav på. Nå mener jeg generelt da, ikke deg HI. HI, du kan i teorien streke ut med spritusj over nesten alt du har brukt penger til. Er egentlig kun talla Nav vil se. Men man kan ikke stryke over inntekter og utgifter som husleie/boliglån og strøm, de utgiftene må nav vite om. Nav må vite f.eks hva av husleie som er betalt så de ikke dekker noe som klienten allerede har betalt så det blir dobbelt opp. Opplevde kun en gang at en klient leverte kontoutskrift med masse utstrykning med sprittusj, og hun var en av de shoppegale med så mye gjeld at hun måtte ha en gjeldsavtale, som hun ikke klarte å forholde seg til da hun ville shoppe. Så i mitt hodet så ser det ikke bra ut når man stryker ut ting, tenker bare at man prøver å skjule noe da, men det er lov å gjøre det. Ta heller å legg ved en forklaring, og husk å kun kjøpe det som er nødvendig på Ebay og. Har selv gjort en del "nødvendige" kjøp der av ting som ikke blir brukt Anonymous poster hash: 96f76...2cd
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #9 Skrevet 8. juni 2015 Kontoutskriften er bare for å dokumentere lav inntekt, ikke for å moralisere over inntekt. Du har rett til støtte uavhengig av forbruk så lenge inntekten er lavere enn det en regner som forsvarlig. Anonymous poster hash: a40fd...903 Jeg mener; ikke for å moralisere over forbruk Anonymous poster hash: a40fd...903 Tja når jeg jobbet med akkurat dette og så på kontoutskrifter så hendte det at jeg el mine kollegaer ga råd om å spare inn på ting. Men selvfølgelig da unødvendig shopping. Har en person blakket seg på et impulskjøp flere ganger så trenger h*n råd og veiledning, men mat og tak over hodet har de krav på. Nå mener jeg generelt da, ikke deg HI. HI, du kan i teorien streke ut med spritusj over nesten alt du har brukt penger til. Er egentlig kun talla Nav vil se. Men man kan ikke stryke over inntekter og utgifter som husleie/boliglån og strøm, de utgiftene må nav vite om. Nav må vite f.eks hva av husleie som er betalt så de ikke dekker noe som klienten allerede har betalt så det blir dobbelt opp. Opplevde kun en gang at en klient leverte kontoutskrift med masse utstrykning med sprittusj, og hun var en av de shoppegale med så mye gjeld at hun måtte ha en gjeldsavtale, som hun ikke klarte å forholde seg til da hun ville shoppe. Så i mitt hodet så ser det ikke bra ut når man stryker ut ting, tenker bare at man prøver å skjule noe da, men det er lov å gjøre det. Ta heller å legg ved en forklaring, og husk å kun kjøpe det som er nødvendig på Ebay og. Har selv gjort en del "nødvendige" kjøp der av ting som ikke blir brukt Anonymous poster hash: 96f76...2cd Takk for svar! Da skriver jeg det ved siden av jeg, så ikke dem tror jeg er shoppe-gal, hehe! Nå bekymrer jeg meg ikke lenger, så tusen takk for svar igjen Anonymous poster hash: 5875d...8c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå