Gå til innhold

Hvis du kunne velge...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mellom en ok jobb hvor du kjedet deg nesten hver dag, men som var greit betalt og veldig fleksibel i forhold til arbeidstider, hjemmekontor og mulighet for å arbeide redusert for å gi ungene litt kortere dag i barnehagen, eller en kjempespennende jobb med litt bedre lønn, men som medførte at ungene måtte være i barbehagen ca 8 timer hver dag, og noen dager mer.

Ungene er 2 og 5 år.

Hva ville du valgt?

Jeg er sånn i tvil...

Anonymous poster hash: ed91f...040

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt jobben jeg hadde trivdes I.

Skrevet

Alternativ nr 2

Anonymous poster hash: 3290d...5d4

Skrevet

Jeg har en dritkjedelig kontorjobb, men holder ut på grunn av arbeidstiden... Jeg mistrives heller på jobb enn å miste tid med barna:-) har man mulighet til å trives på jobb samtidig som man får tid med barna så er der vinn vinn:-)

Anonymous poster hash: 99d6c...9cc

Skrevet

Alternativ 1. Kunne ofret mye for å få mer tid med barna mens de enda er små.

Anonymous poster hash: 75a38...019
Skrevet

Mens barna er så små så hadde jeg uten tvil valgt alternativ 1. De årene kommer aldri tilbake. Som sug lut sier, fleksibilitet er alt.

Såsant jeg ikke var helt avhengig av den litt høyere lønnen i alternativ 2 så hadde jeg uten tvil gått for første jobben!

Anonymous poster hash: 9c686...6c3
Skrevet

Alternativ 1. Barna er så små enda, jeg hadde ikke klart å bytte ut en fleksibel jobb med en 8 ++ timers hverdag pga dem om det ikke var strengt nødvendig.

Anonymous poster hash: 49553...7c2
Skrevet

Helt klart den familievennlige jobben så lenge barna er i barnehagealder.

Jeg gikk selv fra en utfordrende mellomlederstilling til en roligere 80% stilling med lite ansvar i småbarnsperioden og synes det er gull.

Jeg har hele resten av livet til å jobbe, jeg velger å bruke 8-10 år ar min arbeidskarriere på kjedelig arbeid for å kunne bruke tiden og energien jeg sparer på ungene og familien.

Anonymous poster hash: c1ad5...f6e

Skrevet

Jeg går for en ok, sinnsykt godt betalt jobb med fleksitid de neste 3 årene. Den spennende, dårlig betale med rigid arbeidstid får vente litt. 

Anonymous poster hash: 63c69...c61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...