Gå til innhold

Hvor går grensen til voldtekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og ser på TV.

Det de sier der er at selv om en kvinne ikke sier nei til sex, men han burde ha vist hun ikke ville selv om hun ikke sier eller viser det er det en type voldtekt.

Det før meg til å tenke på den tiden vi prøvde på å få en baby.

Vi brukte litt tid på det, og jeg pratet med flere andre kvinner i samme situasjon.

Husker flere uttale ting som at "mannen begynner å li lei av å stille opp bare fordi jeg har eggløsning", "han ville egentlig ikke i kveld, jeg jeg sa jeg hadde eggløsning og han måtte"..

Dette er jo nøyaktig det samme...

Anonymous poster hash: d391c...f19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er på ingen måte det samme. Dere har sammen hatt et barneønske, han har mao skjønt at det må knulles for at det skal bli barn og at det er få dager å gjøre det på. Jeg regner med du ikke tvang han (vold, fysisk overtak), men minnet han på at barn kun blir laget ved eggløsning.

Hadde han sagt at han ikke ønsker barn og heller ikke ønsker sex skal man ta hans nei for et nei. Du setter situasjonen helt på spissen.

Anonymous poster hash: e24a3...20e

Skrevet

Når man sier "nei" enten ved hjelp av ord eller kroppsspråk. Eller man er for ung til å vite bedre og den andre gammel nok til å vite bedre.

Anonymous poster hash: 65b90...edc
Skrevet

Hvis den ene sier nei med ord eller kroppsspråk, eller en av partene ikke kan gi samtykke (sover, bevisstløs osv)

At den ene "burde skjønt at den andre ikke ville" selv om det ikke ble brukt ord eller kroppsspråk blir for enkelt, med mindre det er snakk om tenåringer som dater voksen ol

Anonymous poster hash: 69c97...8da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...