Gå til innhold

Fødselsdepresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser ofte om mødre som ikke får morsfølelsen med en gang og at dettte er depresjon...

Hva med de som elsker ungene over alt fra første sekund, men likevel føler seg nedfor og ikke kjenner noen glede lengre?

Hva med dem som har svingninger i humøret og irriterer seg over eldre barn og ektefelle hver eneste dag.

de som bare vil være alene, inne, hjemme.

Jeg føler at jeg ikke eier glede i livet. Jeg smiler når vesla smiler til meg, men tror det er på refleks. Har ikke lyst til å smile eller le.

Helsesøster sa hun kom til å stille meg noen spørsmål på seksukerskontrollen ang min helse. Noen som vet hva disse spørsmålene går ut på? Vil de avdekke om jeg har noen problemer?

Anonymous poster hash: 9bdf6...030
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva de spør etter, men du må si det som det er! Og ta imot hjelp. Det er ingen skam å føle seg nedfor, bare vær ærlig med deg selv og de rundt😊

Skrevet

Mødre som ikke får morsfølelse med det samme, har IKKE nødvendigvis fødselsdepresjon! Hos meg kom den litt og litt, jeg var ikke deprimert. Jeg trengte bare å bli kjent med barnet mitt først, før jeg falt hodestups for det. 

Man kan selvfølgelig også få fødselsdepresjon selv om man får morsfølelsen pang i fanget rett etter fødsel.
Jeg er usikker på hva disse spørsmålene går ut på, men jeg er ganske sikker på at helsesøster vil møte deg med åpne armer om du forteller hvordan du har det. Det er viktig å få hjelp tidlig!

Anonymous poster hash: 9cae0...c0e
Skrevet

Spørreskjema på 6-ukerskontrollen er det samme som man må svare på i svangerskapet!

Anonymous poster hash: d670b...e1e

Skrevet

Spørreskjema på 6-ukerskontrollen er det samme som man må svare på i svangerskapet!

Anonymous poster hash: d670b...e1e

Aldri fått noe spørreskjema i svangerskapet. ..

Og dette er nr 4...

Men takk for svar.

Anonymous poster hash: 9bdf6...030

Skrevet

Det er frivillig å svare på det i svangerskapet tror jeg, men det er ikke sikkert alle får tilbud om det. Spørsmålene går ut på hvordan du har hatt det psykisk i løpet av den siste uka, såvidt jeg husker :-)

Skrevet

Vær så snill å fortell helsesøster eller jordmor hvordan du har det. En depresjon skal man ikke tulle med, særlig ikke når man har barn. Det fine er at man får raskt hjelp i din situasjon. Ta i mot med åpne armer!

Anonymous poster hash: 7f248...a00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...