Gå til innhold

Noen her som har fått barn med mann som har angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere dele erfaring med meg? Er rådvill:(

Saken er den at jeg og min samboer gjennom flere år har veldig lyst på barn sammen. Han har angst som har blitt bedre de siste årene, men han har likevel en del anfall. Han er også en smule paranoid. Han sliter med å kjøre bil og kan ikke dra å f.eks handle alene. Hvis vi er på shopping i byen så kan han plutselig få anfall slik at vi må skyndte oss hjem. I tillegg så fungerer han ikke så bra med dårlig nattesøvn. Men han er veldig veldig glad i barn og ønsker seg det mye. Han blir også nødt å ta den største delen av permisjonen hvis vi skal få barn ila de neste årene.

Kan jeg håpe på at dette endrer seg etter et evt barn er født, eller må jeg forberede meg på å ta det meste av arbeid med barnet uten hans hjelp?

Anonymous poster hash: 63c3e...1b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har angst, er litt paranoid og skal ha størstedelen av permisjonen?

Høres ut som en dårlig idè. Jeg hadde aldri frivillig fått barn med ham.

Anonymous poster hash: 0e905...352

Skrevet (endret)

Kan dere dele erfaring med meg? Er rådvill:(

Saken er den at jeg og min samboer gjennom flere år har veldig lyst på barn sammen. Han har angst som har blitt bedre de siste årene, men han har likevel en del anfall. Han er også en smule paranoid. Han sliter med å kjøre bil og kan ikke dra å f.eks handle alene. Hvis vi er på shopping i byen så kan han plutselig få anfall slik at vi må skyndte oss hjem. I tillegg så fungerer han ikke så bra med dårlig nattesøvn. Men han er veldig veldig glad i barn og ønsker seg det mye. Han blir også nødt å ta den største delen av permisjonen hvis vi skal få barn ila de neste årene.

Kan jeg håpe på at dette endrer seg etter et evt barn er født, eller må jeg forberede meg på å ta det meste av arbeid med barnet uten hans hjelp?

Anonymous poster hash: 63c3e...1b2

- Hvordan arter en smule paranoid seg?

- Går han i behandling nå?

- Må dagen og aktiviteter legges opp etter hans angst? (I så fall ville jeg nok ha ventet med barn om jeg var dere)

Jeg vil nok tro at du bør belage deg på å måtte ta store deler av ansvaret og permisjonen selv hvis dere får barn, siden det er vanskelig å vite. Også får du heller ta det som en positiv overraskelse og bonus, dersom det viser seg at han fungerer godt som far eller blir friskere i prosessen.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Min samboer har angst, som har bygget seg opp igjennom årene. For en liten stund siden fikk han noen skikkelige anfall, det var igrunnen da legen konkluderte med at han hadde angst. Nå får han medisiner og går til psykolog, så han er mye bedre nå enn for et par måneder siden. Han klarer seg greit hjemme med guttungen (jeg har akkurat begynt i jobb etter permisjonen), men hadde han fortsatt vært like ille hadde vi søkt om at jeg får ta han sin del av permisjonen. Han har i tillegg diabetes. 

Om din samboer er så ille som det høres ut som den dag idag, ville jeg nok ventet med å få barn til han har fått litt orden på ting. Ikke minst siden han også er paranoid. Han trenger hjelp fra både lege og psykolog, mener jeg. Å få barn påfører enda mer stress i hverdagen, og selv om en kunne håpe det, så gjør det ikke situasjonen hans bedre. 

Anonymous poster hash: d3d49...6f7
Skrevet

Min mann er psykisk syk og jeg ville ikke fått barn med ham hvis jeg hadde visst det jeg vet i dag.  

Han har dårlige perioder der jeg i praksis er alene med ansvaret for både barn og en pasient.  

Vanligvis fungerer han helt fint og er en god far.  

Det som sliter mest på meg er at det er så vanskelig å planlegge ting, jeg må liksom alltid ha alternative løsninger i bakhånd.  

Det å være glad i barn er et godt utgangspunkt men aldeles ikke nok for å kunne bli en god mor/far.  Barn kan i perioder påføre foreldrene svært mye stress/arbeid/søvnløshet.  Hvordan vil han takle å måtte stå opp (gjerne gang på gang) om natten med en kolikkbaby?  Hvordan vil han takle et eldre barn som må, men ikke har lyst til å gjøre lekser før det skal kjøres til trening?  Hvordan vil han takle å måtte være alene hjemme med sykt barn?    

Anonymous poster hash: 26ae1...944

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...