Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Begynte på fredag med magesmerter, feber og etterhvert diare... Hadde feber fredag og lørdag, men den har gitt seg. Virker ikke som om diareen har tenkt til å gi seg. Alt jeg spiser og drikker kommer ut igjen 😖 Er det vanlig å kontakte lege ved slike plager? Og hva med jobb? Jobber i barnehage og vet jo ikke om det jeg har er smittsomt. Hvis det gjelder 48 t fra siste diare her og så kommer jeg meg vel ikke på jobb hele uka.. Da må jeg jo ha sykemelding. Vet ikke om de gir ut det en gang 😳 Dette er dritt!!! Bokstavelig talt... Anonymous poster hash: 67f56...fdf
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 Mannen opplevde det samme for et par år siden. Han er en type som aldri går til lege, men etter en uke med diare ringte til og med han (ia-bedrift så han trengte ikke sykemelding første uken). Legen sa at om diareen ikke var borte etter 14 dager kunne han komme med en avføringsprøve, de gjorde ikke noe før det, men regnet med det var en matforgiftning siden diareen satt så lenge etter oppkastrunden. Mener legen bare skrev ut sykemelding også reiste jeg ned på legekontoret og hentet den? Ihvertfall fikk bare gubben beskjed om å drikke mye, Farring og eplemost er visst best, og la det gå sin gang. Er ikke bra å stoppe det heller om det er noe "møkk" i tarmen som kroppen vil kvitte seg med. Vi hadde spist marinert kjøtt før han ble syk, kjøpt i løsvekt i kjøttdisken, så vi regner med det var der matforgiftningen kom fra. Ingen av oss andre ble syke, men vi fikk jo kjøttet ferdig grillet på tallerknen, mannen håndterte det rått. Har forstått at det kan bli litt bakterier i slike kjøttdisker og da særlig i marinader.... Anonymous poster hash: 969c1...ee5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Spis Idoform og drikk farris blandet med eplemost. Gir det seg ikke går du til legen. Hold deg hjemme fra jobb. Anonymous poster hash: c6961...241
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 Spis kokt ris uten noe annet.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 Hvor lenge burde man holde seg hjemme da? Anonymous poster hash: 67f56...fdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå