Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Jeg er det man kan kalle tynn-feit! Jeg er altså veldig slank, lang men så forferdelig dvask! Har studert hjemme i ett år og må ærlig innrømme at det har blitt myyye sofasliting.. Jeg har lekt med barna og vært på turer med de, går til og fra butikken, skole og barnehage, men det hjelper ikke så mye når man ellers bare sitter i sofaen og leser Så, kan jeg få strammet opp litt med noe enkle greier hjemme? Har ikke tid til å dra på treningsstudio da jeg er alene med barna. Kan det hjelpe med 30 day shred type trening? Litt knebøy osv? Anonymous poster hash: 18901...5d1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 "Litt knebøy osv" holder ikke. Du må trene tungt (men det kan godt gjøres hjemme) trener du tungt styrke vil du bygge muskler, og etter noen mnd med hard trening begynne å se forskjell. Ha et tidsperspektiv på minst et år, og et livslangt mål Anonymous poster hash: 47757...5c9
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 30 days shred er ikke noe særlig, tren regelmessig Anonymous poster hash: 78b98...71d
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 "Litt knebøy osv" holder ikke. Du må trene tungt (men det kan godt gjøres hjemme) trener du tungt styrke vil du bygge muskler, og etter noen mnd med hard trening begynne å se forskjell. Ha et tidsperspektiv på minst et år, og et livslangt mål Anonymous poster hash: 47757...5c9 Takk for svar! Hehe, ja, skjønner det skal mer til altså. Har du noen tips til hva og hvordan jeg kan trene for å bli litt strammere? Jeg har ikke planer om markerte muskler, men det hadde vært gøy om rompa var nærmere ryggen enn knærne, liksom Jeg er 178 cm og veier 55kg, vet at muskler vil hjelpe litt på vekten Jeg er ganske sterk i kroppen og tåler en del, men har hypermobile ledd, så det er ikke alt jeg får til (det vil sikkert også komme seg med litt sterkere kropp) . Anonymous poster hash: 18901...5d1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 30 day shred er gull verdt for meg i hvert fall. Strammet virkelig opp kroppen min til bryllupet. Anonymous poster hash: a6c4a...abc
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 Markerte muskler får du ikke uansett før du kommer under en viss fettprosent, og det skal noen års dedikert og hard trening til for å bygge opp en såpass muskelmasse. Så det behøver du ikke bekymre deg for. Øvelser du kan gjøre hjemme er knebøy, pushups, pullups, dips, markløft, roing og Mageøvelser. Da har du alt du trenger for å trene hele kroppen. Du kan bruke ryggen på to stoler til dips. Til knebøy kan du bruke en ryggsekk og legge i ting som veier noen kg. Eller du kan kjøpe en vekterskal til knebøy, roing og markløft. Til pullups og roing trenger du noe å henge i, får kjøpt billig stang til å henge i dørkarmen. Om du skal prioritere bare to øvelser er knebøy og markløft de absolutt beste, du trener hele kroppen i de øvelsene. Generelt sier man at for å bygge styrke må man trene tyngre med færre repetisjoner, feks 5x5 eller 4x6, og for å bygge muskler må man trene mellom 8-15 repetisjoner. Feks 4x8, 3x10-12. Lykke til! Og husk å gi det til. Til neste sommer vil du se smashing ut 😉 det viktigste er kontinuitet og progresjon Anonymous poster hash: 47757...5c9
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 Markerte muskler får du ikke uansett før du kommer under en viss fettprosent, og det skal noen års dedikert og hard trening til for å bygge opp en såpass muskelmasse. Så det behøver du ikke bekymre deg for. Øvelser du kan gjøre hjemme er knebøy, pushups, pullups, dips, markløft, roing og Mageøvelser. Da har du alt du trenger for å trene hele kroppen. Du kan bruke ryggen på to stoler til dips. Til knebøy kan du bruke en ryggsekk og legge i ting som veier noen kg. Eller du kan kjøpe en vekterskal til knebøy, roing og markløft. Til pullups og roing trenger du noe å henge i, får kjøpt billig stang til å henge i dørkarmen. Om du skal prioritere bare to øvelser er knebøy og markløft de absolutt beste, du trener hele kroppen i de øvelsene. Generelt sier man at for å bygge styrke må man trene tyngre med færre repetisjoner, feks 5x5 eller 4x6, og for å bygge muskler må man trene mellom 8-15 repetisjoner. Feks 4x8, 3x10-12. Lykke til! Og husk å gi det til. Til neste sommer vil du se smashing ut 😉 det viktigste er kontinuitet og progresjon Anonymous poster hash: 47757...5c9 En vektstang skulle det stå Anonymous poster hash: 47757...5c9
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #8 Skrevet 8. juni 2015 Google hjemmeøvelser, eller let litt på youtube, om kroppen din ikke har trent på lenge vil alt hjelp, selv "litt knebøy" vil gjøre deg sterkere i lår og rumpe. Ligger masse artikler som denne på nett: http://www.kk.no/livsstil/stram-opp-mage-rumpe-og-l%C3%A5r-24841 Søsteren min har tatt squat challenge, og har fått mye strammere rumpe og lår, det virker det altså http://treningstips.org/30-day-squat-challenge/ Anonymous poster hash: 6690f...80e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå