Gå til innhold

Muntlig eksamen antrekk


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dattera mi går i 10. og skal opp i muntlig eksamen neste uke.

 

Hva vil dere anbefale å ha på på en muntlig eksamen. Det er klart at det kanskje kommet litt an på sensor og jeg tenker at et pynta antrekk kan enten bli sett på som for fjollete eller veldig engasjerende og at et hverdagslig antrekk kan bli sett på som enten "fokus på fagstoffet" eller at man egentlig ikke bryr seg.

 

Så hva slags antrekk tenker dere passer seg best?

 

Anonymous poster hash: 6c864...aff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hverdagslig pent. En profesjonell sensor gir ikke karakterer basert på bekledning.

Skrevet

Vanlige klær. Tror jeg hadde på meg olabukse og sort t-skjorte på siste muntlig eksamen da jeg studerte på universitetet

 

Anonymous poster hash: 9be4c...920

Skrevet

Jeans og en ren skjorte 😊

 

Anonymous poster hash: 6adfd...fbc

Skrevet

Helt vanlige klær som hun trives i. Tror neppe sensor enser hva en 16 åring har på seg så lenge det er innenfor normalen.

Skrevet

Jeg er sensor på videregående skole, og kan med hånden på hjertet si at antrekk eller utseende forøvrig aldri har hatt noe som helst å si for min vurdering. Synes egentlig det er ganske respektløst mot fagfolk å tro at en 10.-klassings antrekk skule ha noe som helst å si i en slik situasjon. Du burde virkelig ikke lære datteren din å tenke i de baner.

 

Du kan forresten be henne droppe dyp utringning, det vet jeg at mange mannlige sensorer synes er ubehagelig. Det har ikke noen innvirkning på vurderingen deres, men de vil gjerne kunne feste blikket på kandidaten uten å være redd for å bli beskyldt for å glane.



Anonymous poster hash: 7fc40...b2b
Skrevet

Noe som er ryddig og som hun føler seg vel i. Er hun ukomfortabel i det så blir det ikke bra. 

 

Når jeg er sensor synes jeg det er greit at guttene har på seg skjorte og dongeribukse, jeg stusser litt på de i dress. Men de får samme karakter uansett, men et førsteinntrykk er og blir et førsteinntrykk, og det er viktig. 

 

Ville ikke gått for hettejakker eller baggy jeans. 

Skrevet

 

Jeg er sensor på videregående skole, og kan med hånden på hjertet si at antrekk eller utseende forøvrig aldri har hatt noe som helst å si for min vurdering. Synes egentlig det er ganske respektløst mot fagfolk å tro at en 10.-klassings antrekk skule ha noe som helst å si i en slik situasjon. Du burde virkelig ikke lære datteren din å tenke i de baner.

 

Du kan forresten be henne droppe dyp utringning, det vet jeg at mange mannlige sensorer synes er ubehagelig. Det har ikke noen innvirkning på vurderingen deres, men de vil gjerne kunne feste blikket på kandidaten uten å være redd for å bli beskyldt for å glane.

 

Anonymous poster hash: 7fc40...b2b

Takk for alle svar

 

Jeg lærer ikke datteren min å tenke i de baner, men hun spurte meg hva jeg tenkte og dette er tydeligvis noe de har snakket mye om på skolen.

 

Vanskelig dette med antrekket, selvfølgelig skal fagligheten være det som setter karakteren, men de har fått beskjed av faglærere å kle seg anstendig

 

Anonymous poster hash: 6c864...aff

Skrevet

 

Jeg er sensor på videregående skole, og kan med hånden på hjertet si at antrekk eller utseende forøvrig aldri har hatt noe som helst å si for min vurdering. Synes egentlig det er ganske respektløst mot fagfolk å tro at en 10.-klassings antrekk skule ha noe som helst å si i en slik situasjon. Du burde virkelig ikke lære datteren din å tenke i de baner.

 

Du kan forresten be henne droppe dyp utringning, det vet jeg at mange mannlige sensorer synes er ubehagelig. Det har ikke noen innvirkning på vurderingen deres, men de vil gjerne kunne feste blikket på kandidaten uten å være redd for å bli beskyldt for å glane.

 

Anonymous poster hash: 7fc40...b2b

Takk for alle svar

 

Jeg lærer ikke datteren min å tenke i de baner, men hun spurte meg hva jeg tenkte og dette er tydeligvis noe de har snakket mye om på skolen.

 

Vanskelig dette med antrekket, selvfølgelig skal fagligheten være det som setter karakteren, men de har fått beskjed av faglærere å kle seg anstendig

 

Anonymous poster hash: 6c864...aff

 

I anstendig ligger 

 

- ikke joggebukse

- ikke korte skjørt

- ikke utringning

 

rene og hele klær. 

Skrevet

 

Jeg er sensor på videregående skole, og kan med hånden på hjertet si at antrekk eller utseende forøvrig aldri har hatt noe som helst å si for min vurdering. Synes egentlig det er ganske respektløst mot fagfolk å tro at en 10.-klassings antrekk skule ha noe som helst å si i en slik situasjon. Du burde virkelig ikke lære datteren din å tenke i de baner.

 

Du kan forresten be henne droppe dyp utringning, det vet jeg at mange mannlige sensorer synes er ubehagelig. Det har ikke noen innvirkning på vurderingen deres, men de vil gjerne kunne feste blikket på kandidaten uten å være redd for å bli beskyldt for å glane.

 

Anonymous poster hash: 7fc40...b2b

Takk for alle svar

 

Jeg lærer ikke datteren min å tenke i de baner, men hun spurte meg hva jeg tenkte og dette er tydeligvis noe de har snakket mye om på skolen.

 

Vanskelig dette med antrekket, selvfølgelig skal fagligheten være det som setter karakteren, men de har fått beskjed av faglærere å kle seg anstendig

 

Anonymous poster hash: 6c864...aff

 

 

Høres litt rart ut, synes jeg, men det er mulig faglærer har erfaring med veldig utringede jenter, slik jeg skrev om. Vet om flere mannlige sensorer som har sagt at det gjør dem litt stresset og ukomfortable. 

 

Ser hun over meg mener at joggebukse ikke er ok, men det tror jeg ingen vil bry seg om. Be henne ha på seg "normale" klær, om det så er jeans eller joggebukse. For hennes egen del bør det ikke stramme og være ukomfortabelt. Unngå å vise for mye hud, og sørg for at klærne er rene. Det er normal folkeskikk.

 

Anonymous poster hash: 7fc40...b2b

Skrevet

 

 

Jeg er sensor på videregående skole, og kan med hånden på hjertet si at antrekk eller utseende forøvrig aldri har hatt noe som helst å si for min vurdering. Synes egentlig det er ganske respektløst mot fagfolk å tro at en 10.-klassings antrekk skule ha noe som helst å si i en slik situasjon. Du burde virkelig ikke lære datteren din å tenke i de baner.

 

Du kan forresten be henne droppe dyp utringning, det vet jeg at mange mannlige sensorer synes er ubehagelig. Det har ikke noen innvirkning på vurderingen deres, men de vil gjerne kunne feste blikket på kandidaten uten å være redd for å bli beskyldt for å glane.

 

Anonymous poster hash: 7fc40...b2b

Takk for alle svar

 

Jeg lærer ikke datteren min å tenke i de baner, men hun spurte meg hva jeg tenkte og dette er tydeligvis noe de har snakket mye om på skolen.

 

Vanskelig dette med antrekket, selvfølgelig skal fagligheten være det som setter karakteren, men de har fått beskjed av faglærere å kle seg anstendig

 

Anonymous poster hash: 6c864...aff

 

 

Høres litt rart ut, synes jeg, men det er mulig faglærer har erfaring med veldig utringede jenter, slik jeg skrev om. Vet om flere mannlige sensorer som har sagt at det gjør dem litt stresset og ukomfortable. 

 

Ser hun over meg mener at joggebukse ikke er ok, men det tror jeg ingen vil bry seg om. Be henne ha på seg "normale" klær, om det så er jeans eller joggebukse. For hennes egen del bør det ikke stramme og være ukomfortabelt. Unngå å vise for mye hud, og sørg for at klærne er rene. Det er normal folkeskikk.

 

Anonymous poster hash: 7fc40...b2b

 

Jeg innprenter for mine elever at de ikke skal ha joggebukse på eksamen. Hvorfor skal de ha det? Man trenger jo ikke se ut som om man gir f**n? Men klart for vg2 yrkesfag er eksamen viktig ifh kommende læretid osv. 

Skrevet

Høres ut som fornuftige konklusjoner.

 

Kan tenke meg at de har fått litt generell beskjed om antrekk med tanke på hva 16-åringer ofte kan finne på å gå med.

 

Takk for svar igjen

 

Anonymous poster hash: 6c864...aff

Skrevet

 

 

 

Jeg er sensor på videregående skole, og kan med hånden på hjertet si at antrekk eller utseende forøvrig aldri har hatt noe som helst å si for min vurdering. Synes egentlig det er ganske respektløst mot fagfolk å tro at en 10.-klassings antrekk skule ha noe som helst å si i en slik situasjon. Du burde virkelig ikke lære datteren din å tenke i de baner.

 

Du kan forresten be henne droppe dyp utringning, det vet jeg at mange mannlige sensorer synes er ubehagelig. Det har ikke noen innvirkning på vurderingen deres, men de vil gjerne kunne feste blikket på kandidaten uten å være redd for å bli beskyldt for å glane.

 

Anonymous poster hash: 7fc40...b2b

Takk for alle svar

 

Jeg lærer ikke datteren min å tenke i de baner, men hun spurte meg hva jeg tenkte og dette er tydeligvis noe de har snakket mye om på skolen.

 

Vanskelig dette med antrekket, selvfølgelig skal fagligheten være det som setter karakteren, men de har fått beskjed av faglærere å kle seg anstendig

 

Anonymous poster hash: 6c864...aff

 

 

Høres litt rart ut, synes jeg, men det er mulig faglærer har erfaring med veldig utringede jenter, slik jeg skrev om. Vet om flere mannlige sensorer som har sagt at det gjør dem litt stresset og ukomfortable. 

 

Ser hun over meg mener at joggebukse ikke er ok, men det tror jeg ingen vil bry seg om. Be henne ha på seg "normale" klær, om det så er jeans eller joggebukse. For hennes egen del bør det ikke stramme og være ukomfortabelt. Unngå å vise for mye hud, og sørg for at klærne er rene. Det er normal folkeskikk.

 

Anonymous poster hash: 7fc40...b2b

 

Jeg innprenter for mine elever at de ikke skal ha joggebukse på eksamen. Hvorfor skal de ha det? Man trenger jo ikke se ut som om man gir f**n? Men klart for vg2 yrkesfag er eksamen viktig ifh kommende læretid osv. 

 

 

Det kan du godt si til dem, men det handler vel mer om kleskoder generelt enn om eksamenssituasjonen. På jobbintervju er jeg enig i at joggebuksa bør droppes, men til eksamen har det ingen ting å si. Jeg er ingen tilhenger av joggebukser selv, men hadde aldri reagert dersom en kandidat hadde hatt hele og rene joggebukser i rett størrelse. Det får være en privatsak hva man foretrekker. Synes det er rarere med de som stiller i skjorte og slips, men det bryr meg uansett ikke. 

 

Anonymous poster hash: 7fc40...b2b

Skrevet

Hun må få gå i det hun vil!

 

 

Anonymous poster hash: bccd9...cbc

Skrevet

det hun pleier å gå med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...