Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #1 Skrevet 7. juni 2015 Hei, dattera mi går i 10. og skal opp i muntlig eksamen neste uke. Hva vil dere anbefale å ha på på en muntlig eksamen. Det er klart at det kanskje kommet litt an på sensor og jeg tenker at et pynta antrekk kan enten bli sett på som for fjollete eller veldig engasjerende og at et hverdagslig antrekk kan bli sett på som enten "fokus på fagstoffet" eller at man egentlig ikke bryr seg. Så hva slags antrekk tenker dere passer seg best? Anonymous poster hash: 6c864...aff
beef sister Skrevet 7. juni 2015 #2 Skrevet 7. juni 2015 Hverdagslig pent. En profesjonell sensor gir ikke karakterer basert på bekledning.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #3 Skrevet 7. juni 2015 Vanlige klær. Tror jeg hadde på meg olabukse og sort t-skjorte på siste muntlig eksamen da jeg studerte på universitetet Anonymous poster hash: 9be4c...920
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #4 Skrevet 7. juni 2015 Jeans og en ren skjorte 😊 Anonymous poster hash: 6adfd...fbc
*Miss Marple* Skrevet 7. juni 2015 #5 Skrevet 7. juni 2015 Helt vanlige klær som hun trives i. Tror neppe sensor enser hva en 16 åring har på seg så lenge det er innenfor normalen.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #6 Skrevet 7. juni 2015 Jeg er sensor på videregående skole, og kan med hånden på hjertet si at antrekk eller utseende forøvrig aldri har hatt noe som helst å si for min vurdering. Synes egentlig det er ganske respektløst mot fagfolk å tro at en 10.-klassings antrekk skule ha noe som helst å si i en slik situasjon. Du burde virkelig ikke lære datteren din å tenke i de baner. Du kan forresten be henne droppe dyp utringning, det vet jeg at mange mannlige sensorer synes er ubehagelig. Det har ikke noen innvirkning på vurderingen deres, men de vil gjerne kunne feste blikket på kandidaten uten å være redd for å bli beskyldt for å glane. Anonymous poster hash: 7fc40...b2b
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. juni 2015 #7 Skrevet 7. juni 2015 Noe som er ryddig og som hun føler seg vel i. Er hun ukomfortabel i det så blir det ikke bra. Når jeg er sensor synes jeg det er greit at guttene har på seg skjorte og dongeribukse, jeg stusser litt på de i dress. Men de får samme karakter uansett, men et førsteinntrykk er og blir et førsteinntrykk, og det er viktig. Ville ikke gått for hettejakker eller baggy jeans.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #8 Skrevet 7. juni 2015 Jeg er sensor på videregående skole, og kan med hånden på hjertet si at antrekk eller utseende forøvrig aldri har hatt noe som helst å si for min vurdering. Synes egentlig det er ganske respektløst mot fagfolk å tro at en 10.-klassings antrekk skule ha noe som helst å si i en slik situasjon. Du burde virkelig ikke lære datteren din å tenke i de baner. Du kan forresten be henne droppe dyp utringning, det vet jeg at mange mannlige sensorer synes er ubehagelig. Det har ikke noen innvirkning på vurderingen deres, men de vil gjerne kunne feste blikket på kandidaten uten å være redd for å bli beskyldt for å glane. Anonymous poster hash: 7fc40...b2b Takk for alle svar Jeg lærer ikke datteren min å tenke i de baner, men hun spurte meg hva jeg tenkte og dette er tydeligvis noe de har snakket mye om på skolen. Vanskelig dette med antrekket, selvfølgelig skal fagligheten være det som setter karakteren, men de har fått beskjed av faglærere å kle seg anstendig Anonymous poster hash: 6c864...aff
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. juni 2015 #9 Skrevet 7. juni 2015 Jeg er sensor på videregående skole, og kan med hånden på hjertet si at antrekk eller utseende forøvrig aldri har hatt noe som helst å si for min vurdering. Synes egentlig det er ganske respektløst mot fagfolk å tro at en 10.-klassings antrekk skule ha noe som helst å si i en slik situasjon. Du burde virkelig ikke lære datteren din å tenke i de baner. Du kan forresten be henne droppe dyp utringning, det vet jeg at mange mannlige sensorer synes er ubehagelig. Det har ikke noen innvirkning på vurderingen deres, men de vil gjerne kunne feste blikket på kandidaten uten å være redd for å bli beskyldt for å glane. Anonymous poster hash: 7fc40...b2b Takk for alle svar Jeg lærer ikke datteren min å tenke i de baner, men hun spurte meg hva jeg tenkte og dette er tydeligvis noe de har snakket mye om på skolen. Vanskelig dette med antrekket, selvfølgelig skal fagligheten være det som setter karakteren, men de har fått beskjed av faglærere å kle seg anstendig Anonymous poster hash: 6c864...aff I anstendig ligger - ikke joggebukse - ikke korte skjørt - ikke utringning rene og hele klær.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #10 Skrevet 7. juni 2015 Jeg er sensor på videregående skole, og kan med hånden på hjertet si at antrekk eller utseende forøvrig aldri har hatt noe som helst å si for min vurdering. Synes egentlig det er ganske respektløst mot fagfolk å tro at en 10.-klassings antrekk skule ha noe som helst å si i en slik situasjon. Du burde virkelig ikke lære datteren din å tenke i de baner. Du kan forresten be henne droppe dyp utringning, det vet jeg at mange mannlige sensorer synes er ubehagelig. Det har ikke noen innvirkning på vurderingen deres, men de vil gjerne kunne feste blikket på kandidaten uten å være redd for å bli beskyldt for å glane. Anonymous poster hash: 7fc40...b2b Takk for alle svar Jeg lærer ikke datteren min å tenke i de baner, men hun spurte meg hva jeg tenkte og dette er tydeligvis noe de har snakket mye om på skolen. Vanskelig dette med antrekket, selvfølgelig skal fagligheten være det som setter karakteren, men de har fått beskjed av faglærere å kle seg anstendig Anonymous poster hash: 6c864...aff Høres litt rart ut, synes jeg, men det er mulig faglærer har erfaring med veldig utringede jenter, slik jeg skrev om. Vet om flere mannlige sensorer som har sagt at det gjør dem litt stresset og ukomfortable. Ser hun over meg mener at joggebukse ikke er ok, men det tror jeg ingen vil bry seg om. Be henne ha på seg "normale" klær, om det så er jeans eller joggebukse. For hennes egen del bør det ikke stramme og være ukomfortabelt. Unngå å vise for mye hud, og sørg for at klærne er rene. Det er normal folkeskikk. Anonymous poster hash: 7fc40...b2b
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. juni 2015 #11 Skrevet 7. juni 2015 Jeg er sensor på videregående skole, og kan med hånden på hjertet si at antrekk eller utseende forøvrig aldri har hatt noe som helst å si for min vurdering. Synes egentlig det er ganske respektløst mot fagfolk å tro at en 10.-klassings antrekk skule ha noe som helst å si i en slik situasjon. Du burde virkelig ikke lære datteren din å tenke i de baner. Du kan forresten be henne droppe dyp utringning, det vet jeg at mange mannlige sensorer synes er ubehagelig. Det har ikke noen innvirkning på vurderingen deres, men de vil gjerne kunne feste blikket på kandidaten uten å være redd for å bli beskyldt for å glane. Anonymous poster hash: 7fc40...b2b Takk for alle svar Jeg lærer ikke datteren min å tenke i de baner, men hun spurte meg hva jeg tenkte og dette er tydeligvis noe de har snakket mye om på skolen. Vanskelig dette med antrekket, selvfølgelig skal fagligheten være det som setter karakteren, men de har fått beskjed av faglærere å kle seg anstendig Anonymous poster hash: 6c864...aff Høres litt rart ut, synes jeg, men det er mulig faglærer har erfaring med veldig utringede jenter, slik jeg skrev om. Vet om flere mannlige sensorer som har sagt at det gjør dem litt stresset og ukomfortable. Ser hun over meg mener at joggebukse ikke er ok, men det tror jeg ingen vil bry seg om. Be henne ha på seg "normale" klær, om det så er jeans eller joggebukse. For hennes egen del bør det ikke stramme og være ukomfortabelt. Unngå å vise for mye hud, og sørg for at klærne er rene. Det er normal folkeskikk. Anonymous poster hash: 7fc40...b2b Jeg innprenter for mine elever at de ikke skal ha joggebukse på eksamen. Hvorfor skal de ha det? Man trenger jo ikke se ut som om man gir f**n? Men klart for vg2 yrkesfag er eksamen viktig ifh kommende læretid osv.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #12 Skrevet 7. juni 2015 Høres ut som fornuftige konklusjoner. Kan tenke meg at de har fått litt generell beskjed om antrekk med tanke på hva 16-åringer ofte kan finne på å gå med. Takk for svar igjen Anonymous poster hash: 6c864...aff
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #13 Skrevet 7. juni 2015 Jeg er sensor på videregående skole, og kan med hånden på hjertet si at antrekk eller utseende forøvrig aldri har hatt noe som helst å si for min vurdering. Synes egentlig det er ganske respektløst mot fagfolk å tro at en 10.-klassings antrekk skule ha noe som helst å si i en slik situasjon. Du burde virkelig ikke lære datteren din å tenke i de baner. Du kan forresten be henne droppe dyp utringning, det vet jeg at mange mannlige sensorer synes er ubehagelig. Det har ikke noen innvirkning på vurderingen deres, men de vil gjerne kunne feste blikket på kandidaten uten å være redd for å bli beskyldt for å glane. Anonymous poster hash: 7fc40...b2b Takk for alle svar Jeg lærer ikke datteren min å tenke i de baner, men hun spurte meg hva jeg tenkte og dette er tydeligvis noe de har snakket mye om på skolen. Vanskelig dette med antrekket, selvfølgelig skal fagligheten være det som setter karakteren, men de har fått beskjed av faglærere å kle seg anstendig Anonymous poster hash: 6c864...aff Høres litt rart ut, synes jeg, men det er mulig faglærer har erfaring med veldig utringede jenter, slik jeg skrev om. Vet om flere mannlige sensorer som har sagt at det gjør dem litt stresset og ukomfortable. Ser hun over meg mener at joggebukse ikke er ok, men det tror jeg ingen vil bry seg om. Be henne ha på seg "normale" klær, om det så er jeans eller joggebukse. For hennes egen del bør det ikke stramme og være ukomfortabelt. Unngå å vise for mye hud, og sørg for at klærne er rene. Det er normal folkeskikk. Anonymous poster hash: 7fc40...b2b Jeg innprenter for mine elever at de ikke skal ha joggebukse på eksamen. Hvorfor skal de ha det? Man trenger jo ikke se ut som om man gir f**n? Men klart for vg2 yrkesfag er eksamen viktig ifh kommende læretid osv. Det kan du godt si til dem, men det handler vel mer om kleskoder generelt enn om eksamenssituasjonen. På jobbintervju er jeg enig i at joggebuksa bør droppes, men til eksamen har det ingen ting å si. Jeg er ingen tilhenger av joggebukser selv, men hadde aldri reagert dersom en kandidat hadde hatt hele og rene joggebukser i rett størrelse. Det får være en privatsak hva man foretrekker. Synes det er rarere med de som stiller i skjorte og slips, men det bryr meg uansett ikke. Anonymous poster hash: 7fc40...b2b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #14 Skrevet 7. juni 2015 Hun må få gå i det hun vil! Anonymous poster hash: bccd9...cbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå