Gå til innhold

Har fått ei gal dame etter meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier ikke så mye om bakgrunn, men kort fortalt er det ei dame som bor på samme plassen som meg, og som jeg har noen felles venner med, som er ute etter å ta meg.

Og da mener jeg ikke fysisk, men hun har fått et horn i siden til meg, basert på rykter, og nå skal jeg tydeligvis svi.

Dama er nærmere 50, og sliter tydelig med noe psykisk.

Hva kan jeg gjøre?

Jeg har jo ikke noe å anmelde egentlig, det nærmeste blir trakasserende oppførsel.

Det går på ufine mld til meg og familiemedlemmer, spredning av rykter og fantasier, drittslengig rett og slett.

Jeg har ikke "gått til motangrep" da jeg tenker folk vil skjønne greia etterhvert, men vi bor på et lite sted og jeg begynner å kjenne det tynger i hverdagen.

Vet jo aldri hvem som har hørt hva eller hvem som tror henne...

Noe å gjøre med sånne?

Anonymous poster hash: 244fb...47e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Politianmelde

Men hun er så flink til å gjøre ting skjult hvis du skjønner.

Og hun har ikke truet direkte med noe, så føler jeg ikke har en dritt å komme med.

Anonymous poster hash: 244fb...47e

Skrevet

På små steder vet som regel "alle" om sånne damer, og det er garantert minst ei som har opplevd dette fra samme dama tidligere. Blir det ekstremt plagsomt og det er direkte meldinger (sms f,eks) kan du gå til politet med det. Evt true henne med at du gjør det. Rykter kan du desverre ikke garantere deg mot, men gjør venner oppmerksom på dama, sånn at de gir deg beskjed om de hører noe urovekkende på bygda.

Anonymous poster hash: bcec8...4f5

Skrevet

Men det er faktisk straffbart og spre usanne rykter om folk..... Hvis du får tak i det minste lille bevis, så anmeld dama !

Anonymous poster hash: 4c9e1...27f

Skrevet

Jeg tenker at du bør holde din sti ren og la det fare. dersom hun gjør dette mot deg så har hun sikkert også gjort noe tilsvarende mot andre tidligere. Man er ikke helt normal helt til et visst punkt, og så bare klikker det. nettopp av den grunn regner jeg med at folk på en liten plass kjenner til dama og skjønner at det er hun det er noe rart med og ikke deg.

Men ja, jeg vet det er vanskelig, sliter litt med noe i samme gata.

Skrevet

Men det er faktisk straffbart og spre usanne rykter om folk..... Hvis du får tak i det minste lille bevis, så anmeld dama !

Anonymous poster hash: 4c9e1...27f

Nei.

Tidligere kunne alvorlige usanne rykter anmeldes som ærekrenkelse, men denne paragrafen er nå fjernet, mener jeg.

Anonymous poster hash: f7dc4...713

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...