Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #1 Skrevet 7. juni 2015 Jeg har kontorjobb nå, og vurderer å søke på min første lederstilling. Jeg har utdanningen som kreves, samt erfaring innenfor fagfeltet. Jeg er overkvalifisert der jeg er nå, så denne stillingen vil være mer riktig med tanke på å få utnytte kompetansen min. Men jeg er så usikker på om jeg er "tøff" nok.... Hvordan vet man at man har det som kreves med tanke på konflikthåndtering, vanskelige personalsamtaler og press fra toppledelse? Noen som har erfaringer? Anonymous poster hash: 51d2e...a5f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #2 Skrevet 7. juni 2015 Hvordan du veg om du er tøff nok? Du prøver!!!!! Anonymous poster hash: b2b16...2fb
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #3 Skrevet 7. juni 2015 hvordan vet man at man har det som kreves? hmm.. det vet man vel ikke.. og mange har vel slike jobber uten å ha det som kreves! Jeg har vært i en sånn stilling i ca måneder nå. Det er tøft, travelt og tar mye tid og krefter! Det går med ufattelig mye tid til personalansvar og vanskelige personalsaker.. min strategi er veldig enkel: - det finnes ingen rett og gal måte å løse vanskelige saker på.. derfor er min måte like god som andres - jeg har folk over meg som jeg kan snakke med og diskutere vanskelige saker - jeg ønsker ærlig og åpen dialog - og så langt ser det ut til å fungere veldig bra jeg tror det var anita krohn traaseth som sa at når det gjelder å være leder, så er den største utfordringen å klare seg på mellomledertrinnet.. masse ansvar, samtidig som du har minst et nivå over deg som stiller krav.. i utgangspunktet tenker jeg at hvis du ønsker deg en slik stilling så kjør på! Men sørg for at livet ellers er lagt opp slik at det er gjennomførbart. En partners om stiller opp hjemme, fleksibel arbeidstid osv.. Anonymous poster hash: e6616...02f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #4 Skrevet 7. juni 2015 Det er jo bare DU som kan svare på det!! DU vet vel selv om du er konfliktsky, om du blir ukomfortabel i diverse situasjoner eller om du tar tak i ting direkte og tidlig? DU vet om du er saklig og konsekvent? Anonymous poster hash: 5ae63...442
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. juni 2015 #5 Skrevet 7. juni 2015 Om du er veldig konfliktsky er det ikke noe for deg. Men du skal selvsagt ikke være personen som elsker og oppsøker konflikter heller! Er du i tvil tenker jeg at du gjør lurt i å prøve Se på det som en utfordring Husk at det er bedre å angre på noe du har gjort enn noe du ikke gjorde
Espoir Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 Selvfølgelig skal du søke! Klart du er tøff nok, og er du det ikke, så blir du det vel etter en stund i lederjobben. jenter er alt for redde for å søke lederjobber. Se for deg alle de middelmådige mennene som søker sånne jobber og tar det som en selvfølge at de er gode nok. Er du noe dårligere enn dem? Nei, det tenker jeg nok ikke! Du skriver at du har utdanningen og erfaringern som kreves, så da er det ikke noe mer å stusse på: Søk! Norge trenger flere kvinnelige ledere, og det er helt usannsynlig at du ikke skal kunne klare en sånn jobb!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 Takk for svar! Jeg har bestemt meg for å søke. Jeg er veldig saklig, ryddig og strukturert. Er nok litt konfliktsky, og det er det som holder meg igjen. Men som jeg også tenker, jeg som mange andre jenter er vel redd og tenker altfor mye på eventuelle konsekvenser. Jeg er perfeksjonist, og føler at alt må være på plass for at jeg skal tørre å ta skrittet, men det skal jeg slutte med! HI Anonymous poster hash: 51d2e...a5f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #8 Skrevet 8. juni 2015 Det er jo til syvende og sist ikke du som bestemmer om du er den rette for jobben, det er de som ansetter. Så poenget mitt er at det er dumt å ikke søke på en jobb man er interessert i og som 'snakker' til en, fordi man er usikker på om man er den rette. Det eneste man bør tenke på er å skrive en så god søknad som mulig. Du er jo ikke en gang forpliktet til å ta jobben om du får tilbudet. Anonymous poster hash: 747bc...824
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #9 Skrevet 9. juni 2015 Takk for svar! Jeg har bestemt meg for å søke. Jeg er veldig saklig, ryddig og strukturert. Er nok litt konfliktsky, og det er det som holder meg igjen. Men som jeg også tenker, jeg som mange andre jenter er vel redd og tenker altfor mye på eventuelle konsekvenser. Jeg er perfeksjonist, og føler at alt må være på plass for at jeg skal tørre å ta skrittet, men det skal jeg slutte med! HI Anonymous poster hash: 51d2e...a5f Og ikke tenk at du er konfliktsky - du er diplomatisk! Lykke til - håper du får jobben! Anonymous poster hash: 195c5...69c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå