Gå til innhold

Hva er riktig å be han om å betale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på ferie snart her i Norge. Skal til familien min så vi bor gratis, men vil jo selfølgelig være med å betale mat når vi er der.

Vi kjører opp sammen, jeg, mitt barn, vårt felles barn og barnefar.

Vi er ikke samboere eller kjærester, men Han vil gjerne være med og familien min syntes det er helt greit.

Vi kjører opp sammen i min bil (ca 700 kr i bensin en vei)

Sover på hotell 1 natt på vei oppover (ca 1300 kr inkl frokost)

Pakker med niste på veien (ca 400kr)

Han tar flyet hjem pga jobb (ca 1500kr)

Og jeg kjører hjem med ungen (ca 700kr i bensin) Blir ingen soving på hotell på vei hjem, det har jeg ikke penger til.

Så er det jo utgifter til mat og aktiviteter der vi er.

Hva blir riktig å dele på av utgifter og hva skal jeg betale alene?

Jeg tenker: dele på hotell, mat og bensin på vei opp. Han betaler flyet sitt sjøl og jeg betaler bensin og niste til hjemreisen for meg og barna.

Han tenker: jeg betaler alt, han betaler flyet sitt hjem sjøl siden jeg likevell skal opp til familien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere deler selvsagt. Men han betaler sitt fly, og du betaler bensin hjem igjen.

Må dere overnatte på hotell da? Kan dere ikke bytte på å kjøre heller..

Anonymous poster hash: 26318...c95
Skrevet

Han vil være med, men han tenker at du skal betalt alt?? Hahaha! Luring:D

Selvsagt skal han bidra økonomisk når dere sammen skal på tur.

Anonymous poster hash: 63aeb...302

Skrevet

Han er med og deler på den delen av reisen dere gjør sammen, han skal ikke være med å betale for den delen av reisen der han ikke er der lenger. Om han skal dele på det isåfall bør hans flyreise også regnes inn og du bør da bli med å dele på den utgiften han har.

Anonymous poster hash: 34753...8cc
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis han ikke bidrar, kan han jo ta fly begge veier, det blir ikke noe billigere...

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Jeg tenker: han er en idiot som forsøker å snylte til seg gratis ferie. Selvfølgelig skal han betale halvparten av turen opp.

Skrevet

Hvordan kom du frem til at han ikke vil betale noe? Kanskje HI vil se om hun kan få ham til å betale for mer enn han bør siden "det tross alt er hans barn" ...

Skrevet

Hvordan kom du frem til at han ikke vil betale noe? Kanskje HI vil se om hun kan få ham til å betale for mer enn han bør siden "det tross alt er hans barn" ...

Beklager, så det nå.

Skrevet

Leser du svarene i det hele tatt? Det gjør nemlig vi andre.

Anonymous poster hash: 244e5...423

Skrevet

Han vil være med, men han tenker at du skal betalt alt?? Hahaha! Luring:DSelvsagt skal han bidra økonomisk når dere sammen skal på tur.Anonymous poster hash: 63aeb...302

Hvordan kom du frem til at han ikke vil betale noe? Kanskje HI vil se om hun kan få ham til å betale for mer enn han bør siden "det tross alt er hans barn" ... Anonymous poster hash: 34753...8cc

HI skriver: 'Han tenker: jeg betaler alt, han betaler flyet sitt hjem sjøl siden jeg likevell skal opp til familien'.

Han bør bidra både med bensinpenger, betale egen mat, bidra med matpenger til eget barn og dele på overnattingsutgiftene. Helt klart at han vil snylte seg til en gratis ferietur!

Skrevet

Leser dere selv da? Jeg skrev i en post rett etterpå :"Beklager, så det nå"

Skrevet

Leser dere selv da? Jeg skrev i en post rett etterpå :"Beklager, så det nå" Anonymous poster hash: 34753...8cc

Du skrev det samtid som jeg skrev mitt svar :)

Skrevet

Da hadde jeg bare sagt at han ikke får være med hvis han ikke bidrar. Jeg synes du tenker riktig.

Anonymous poster hash: a5c74...976
Skrevet

Hi her!

Tenker at det er nødvendig med en natt på hotell. Vi får ikke dratt før etter han er ferdig på jobb, og minste barnet er kun 2 mnd gammelt, så blir mange stopp.

Jeg føler at det blir feil at jeg skal stå for alle utgifter (utenom flyet) når han er med på turen.

Han skal jo ikke betale for det han ikke er med på, og jeg prøver ikke på at "han skal betale mer enn han bør", som noen nevnte over her.

Men betryggendes å se at jeg ikke er helt på bærtur ang deling av utgifter :)

Skrevet

Du har rett, han tar feil - så enkelt er det ;)

Hvorfor mener han at han ikke skal betale annet enn hjemreisen si? Har han begrunnet det?

Du skriver at dere ikke bor sammen. Tror jeg hadde tenkt meg nøye om før jeg ev. vurderte å flytte sammen med ham i fremtiden, da må i så fall alt med økonomi avtales på forhånd ;)

Anonymous poster hash: 2bd69...c75
Skrevet

Begrunnelsen hans var at jeg skulle jo dra uansett om han var med eller ikke. HI

Skrevet

Begrunnelsen hans var at jeg skulle jo dra uansett om han var med eller ikke. HI

Har han økonomi til å dele på det så skal han dele på det. Om ikke blir han ikke med.

Anonymous poster hash: 2bd69...c75

Skrevet

La han bli hjemme og finne seg reise selv om han ikke vil dele?

Skrevet

Du bruker mer drivstoff når han er med. Det blir dyrere med hotell og det går med mer mat. Selvsagt skal han betale halvparten pluss egen flybillett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...