Gå til innhold

Kattunger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har fått kattunger, og jeg har et spørsmål.

Kan det meste om de første 12 ukene de skal være her. Så kommer vi til den leveringsklare delen:

Blir det for dumt/ er det lov å ta en symbolsk sum for kattungene?

Vi har hatt kattunger en gang før der alle fikk tildelt nye hjem. Det jeg derimot fikk vite ca tre uker etter avlevering, var at en av de som hentet (verdens fineste pus) hadde avlivet den, fordi den ikke passet sammen med gammelkatta.

Jeg innbiller meg liksom at de som gidder å betale litt, også gidder å ta ansvar for katta resten av dens levetid...

Det er ikke slik at jeg vil ha en fortjeneste ut av dette. Men tenker rundt 50 kr, og lurer på om det er lov. Dette er altså ikke en rasekatt.

Anonymous poster hash: adef7...781

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brace yourself...

Uansett, ja, ta gjerne en symbolsk sum for katten. Dyrebeskyttelsen tar 300 kr. Det er en fin pris. Si også at du heller vil ha katten tilbake enn at de skal finne på å avlive den.

Anonymous poster hash: be9c0...326

Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være lov? Folk selger da alt mulig rart på finn til en dyrere penge enn det der...

Anonymous poster hash: ba78e...1b2

Skrevet

Brace yourself...

Uansett, ja, ta gjerne en symbolsk sum for katten. Dyrebeskyttelsen tar 300 kr. Det er en fin pris. Si også at du heller vil ha katten tilbake enn at de skal finne på å avlive den.

Anonymous poster hash: be9c0...326

Hahaha... Jepp ;-)

Okei, takk for svar :-)

Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være lov? Folk selger da alt mulig rart på finn til en dyrere penge enn det der...

Jeg hørte en gang at det ikke var lov å selge "bastard" katt/hvalp. Men vi har jo selv kjøpt en blandingshund..

Uansett måtte jeg spørre :-)

Skrevet

Jeg hørte en gang at det ikke var lov å selge "bastard" katt/hvalp. Men vi har jo selv kjøpt en blandingshund..

Uansett måtte jeg spørre :-)

Oi, går litt fort i svingene her. Overse skrivefeil.

Skrevet

Syns det er veldig bra at dere vil ta betalt for kattungen. Det gir dyret litt verdi, samtidig som dere luker bort de useriøse folkene. Vi kjøpte katten for 200kr, men hadde lett gitt 3-4-500 kr :)

Skrevet

Det som ikke skulle vært lov er å ikke ta noe for kattunger. Det skaper illusjonen om at katten ikke har noe verdi, og noe man bare kan få gratis. Da er det enkelt å bare kvitte seg med problemet når katten er voksen, ikke søt og liten, og selv begynner å produsere kattunger.

Og... Kastrer katten din, er du snill :Nikke:

Anonymous poster hash: 1cc9b...605
Skrevet

Helt alvorlig, hvorfor har du ikke sterilisert katten din? Det finnes jo så utrolig mange hjemløse katter rundt omkring. Hva søren er poenget med å lage flere?

Idioti!!

Anonymous poster hash: 29f3f...014

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...