Gå til innhold

Noen som har vært utsatt for mystery shopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min jobber som mystery shopper og reiser rundt og måler service, renhold osv i butikker og restauranter. Noen her som har møtt på en mystery shopper eller hatt mistanke om det?

Anonymous poster hash: c2a18...fab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi bruker dette mye.

Får tilbakemelding pr mail.

Anonymous poster hash: 5a544...04d

Skrevet

Nei, men jeg har vært det selv.

Anonymous poster hash: 43249...afb

Skrevet

Ja, vi bruker dette mye.

Får tilbakemelding pr mail.

Anonymous poster hash: 5a544...04d

I hva slags type bedrift jobber du? Skjønner du hvem som har testet deg ut når du får rapporten?

Anonymous poster hash: c2a18...fab

Skrevet

Vi har mysteryshopper relativt ofte. De gjør seg til kjenne og vi prater litt etterpå.

Får gjerne 90-100%

Jobber i Narvesen

Anonymous poster hash: fdbd7...d08

Skrevet

Ja, mange ganger. Jobber i bokhandel.

Anonymous poster hash: a0553...b9a

Skrevet

Da jeg jobbet på bensinstasjon kom de ca hver 3 mnd tror jeg. Men de presenterte seg alltid og vi "kjente" dem jo. 
Var ikke mye mysteri der :P

Skrevet

Da jeg jobbet på bensinstasjon kom de ca hver 3 mnd tror jeg. Men de presenterte seg alltid og vi "kjente" dem jo. 

Hva er vitsen da?

Anonymous poster hash: f5fde...074

Skrevet

Jeg har vært mystery shopper - i bilbransjen. Har prøvekjørt mange "fancy" biler, fått selgere til å montere barneseter, feste takstativ etc. :)

Anonymous poster hash: 6dca8...957

Skrevet

Jobber i kjedebutikk og vi har mystery shopper ca annenhver mnd.

Har aldri hatt noen mistanke til hvem som kan være det.

Anonymous poster hash: 26051...ded
Skrevet

Hvordan skjønner dere at det er mystery shoppere da?

Anonymous poster hash: 916ec...54f

Skrevet (endret)

De kommer inn med et sånn skrivebrett og kulepenn, presenterer seg selv og sier de skal ta en titt rundt i butikken. 

Noen går rett inn uten å presentere seg først, men de er jo ikke vanskelig å legge merke til der de går og noterer på arket sitt :P 

Men de fleste var høflige og kom bort til kassa og presenterte seg først

Endret av Bustetroll
Skrevet

Hva er vitsen da?

Sjefen fikk også av og til vite når de skulle komme på besøk. Ikke akkurat når, men om det var ila de neste 3 dagene osv. 

Jobba der i 7 år, fikk alltid 100%, selv de gangene vi ikke ante at de kom.

Men så spiller det egentlig ingen rolle om de presenterer seg. For det er lite man får gjort når de allerede er i butikken... Man kan ikke løpe rundt og rydde og vaske når de kommer, så da må man stå der og være flau fordi man ikke har vasket toalettet på 3 timer, eller ikke har ryddet i hyllene osv. 

Skrevet

Det er jo ikke Mystery Shopper da!!? Du skal jo ikke vite hvem det er?

Vi har hatt det mange ganger i butikken jeg jobber i, vi vet ikke hvem de er. Får en rapport noen dager etterpå.

Anonymous poster hash: 5f287...849

Skrevet

Da tror jeg du blander her...
Skrevet

De kommer inn med et sånn skrivebrett og kulepenn, presenterer seg selv og sier de skal ta en titt rundt i butikken. 

Noen går rett inn uten å presentere seg først, men de er jo ikke vanskelig å legge merke til der de går og noterer på arket sitt :P 

Da blander du nok sammen begreper. Det du beskriver er ikke mystery shopper....

Mystery shopper sjekker ført og fremst servicen til betjeningen, hvordan de behandler kundene, hvor land tid det tar førcdu blir spurt om du vil ha hjelp etc. Ikke om doen er vasket og hyllene er ryddet. Da er det som oftest snakk om sjekk fra kjeden/regionkontor el.l

Skrevet

Det er jo ikke Mystery Shopper da!!? Du skal jo ikke vite hvem det er?

Vi har hatt det mange ganger i butikken jeg jobber i, vi vet ikke hvem de er. Får en rapport noen dager etterpå.

Anonymous poster hash: 5f287...849

De sa selv de var det.. sjefen sa ogsø at det var det de skulle være. mulig de var noe annet. Hadde ingenting med kjeden å Gjøre I alle fall. De sjekket alt mulig. Toalett, service, tilstanden til butikken etc.

Skrevet

Da blander du nok sammen begreper. Det du beskriver er ikke mystery shopper....

Mystery shopper sjekker ført og fremst servicen til betjeningen, hvordan de behandler kundene, hvor land tid det tar førcdu blir spurt om du vil ha hjelp etc. Ikke om doen er vasket og hyllene er ryddet. Da er det som oftest snakk om sjekk fra kjeden/regionkontor el.l

Jeg er mystery shopper og sjekker like mye ryddighet og renslighet på toaletter på bensinstasjoner, restauranter osv som kundeservice.

Skrevet

Hos Vinmonopolet får vi besøk ett par ganger i året. I tillegg til kun sjekk av legitimasjon 2 ganger i måneden.

Anonymous poster hash: 21fc5...028

Skrevet

Hvordan blir man mystery shopper, og hva er betalingen?

Anonymous poster hash: a8f98...53e

Skrevet

Betalingen er ikke mye å skryte av, alt fra kun at man får varen man kjøper til 200-500 kroner per oppdrag.

Skrevet

Betalingen er ikke mye å skryte av, alt fra kun at man får varen man kjøper til 200-500 kroner per oppdrag.

Hvordan blir en mystery shopper da?

Skrevet

Jeg har væt mystery shopper i mange år tidligere - mye for Narvesen og 7/11 :) 

Ga oss aldri till kjenne, men fylte ut et skriv etter besøk i butikken som vi sendte inn også fikk de som ble sjekket vite det noen dager etterpå. 

Så på hvordan man ble behandlet som kunde, servicen, rensligheten, utvalget av varer osv. Noen ganger måtte vi kjøpe bestemte ting og noen ganger noe som var naturlig å få i bærepose for å se om det ble pakket i pose. 

Anonymous poster hash: a0671...49d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...