Gå til innhold

Manglende barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle dere som ikke motar barnebidrag.

Hvorfor lar dere far slippe unna de økonomiske forpliktelsene de har med å satt barn til verden?

Er dere klar over at med å ta dette gjennom NAV så får dere i allefall et minimum, samt at far da i tillegg opparbeider seg gjeld som kan tvangstrekkes fra lønnen hans?

Anonymous poster hash: 861fd...2a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt inntrykk er at de som sier de ikke mottar bidrag fra far får bidragsforskuddet fra nav, men mener at far ikke betaler det han skal.

Anonymous poster hash: 128cc...eb8

Skrevet

Noen av de som ikke mottar barnebidrag har avtaler som gjør at barna får alt de trenger selv om far ikke overfører penger til mor. Hos oss har far barnet mye, han har svært lav inntekt men tar det igjen ved å stille opp mye ekstra og barnet har alt av klær, utstyr og det hun måtte trenge til enhver tid så mor slipper å sende med noe noengang. 

Anonymous poster hash: c04b2...97c
Skrevet

Noen av de som ikke mottar barnebidrag har avtaler som gjør at barna får alt de trenger selv om far ikke overfører penger til mor. Hos oss har far barnet mye, han har svært lav inntekt men tar det igjen ved å stille opp mye ekstra og barnet har alt av klær, utstyr og det hun måtte trenge til enhver tid så mor slipper å sende med noe noengang.

Men, jeg regner da med at du er ikke en av de som klager på at far ikke betaler som igjen fører til at barna må lide.

Skrevet

Men, jeg regner da med at du er ikke en av de som klager på at far ikke betaler som igjen fører til at barna må lide.

Nei, det hadde jeg aldri tillatt heller. Selv om man er to om å få barn så har jeg valgt å vente med å bli gravid til jeg selv hadde høy nok inntekt til å forsørge meg og barnet\barna uavhengig av far, rett og slett som en forsikring siden man aldri vet hva fremtiden bringer. Hadde far hatt noen penger å ta av hadde han aldri sluppet unna om han ikke tok ansvar. Dersom man lar far slippe unna med å ikke betale så må man jo bare skylde på seg selv, dersom man får bidragsforskudd så er det iallefall noe og man kommer ett stykke om ikke annet. 

Skrevet

Slipper unna og slipper unna. Han har ikke penger til å betale med. Han har så vidt at han klarer seg selv.

Bidragsforskudd får jeg ikke fordi jeg tjener for mye.

Anonymous poster hash: 89a95...15a

Skrevet

Slipper unna og slipper unna. Han har ikke penger til å betale med. Han har så vidt at han klarer seg selv.

Men da er det vel heller ikke noe å klage over? 

Skrevet

Jeg klager ikke. Klarer meg helt fint alene.

Skrevet

Hjelper ikke å ta det via NAV når far ikke har bidragsevne.

Anonymous poster hash: 31a09...b0f

Skrevet

Jeg klager ikke. Klarer meg helt fint alene.

Tommel opp! :)

Skrevet

Hjelper ikke å ta det via NAV når far ikke har bidragsevne.

Anonymous poster hash: 31a09...b0f

De fleste får da bidragsforskudd fra NAV og da hvil det hjelpe å ta det gjennom de.

Anonymous poster hash: 7f3a0...7ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...