Gå til innhold

Dere som har vært på eksotiske steder... *inspirert*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk barn tidlig, og har gått glipp av muligheten til å reise til eksotiske destinasjoner i 20-åra. Hvordan er det å reise med barn til litt mer uvanlige turistmål?

Jeg må innrømme at jeg har blitt litt pysete med årene, selv om jeg har reist mye i Europa og er reisevant blir jeg helt klart påvirket av medienes fremstilling av diverse steder...

Barna er 7 og 8 år gamle.

Anonymous poster hash: 4ea58...c56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med unger på 7 og 8 kan du jo dra nærmest over alt. De trenger jo ikke noe spesialforpleining.

Anonymous poster hash: 3bb59...919

Skrevet

Jeg tenker mest i forhold til sikkerhet...

Hvordan er det å dra med seg unger til en stor by i Sør Amerika, eller inn i Jemen...

Skrevet

Hadde holdt meg unna Jemen og Mange byer i Sør-Amerika. Ville sjekket med reisebyrå om jeg vat deg.

Anonymous poster hash: 21dd0...799

Skrevet

Vi reiste "eksotisk" med 5-åringen. Holdt oss unna utrygge steder. Det er masse spennende steder å dra i verden uten å dra til de mest kriminelt belastede byene/landene/stedene.

Skal du til "skitne" strøk, anbefaler jeg at du venter til barna er minst 10. De er mer motstandsdyktige da.

Anonymous poster hash: 4bfed...230
Skrevet

Costa Rica er helt fantastisk. Masse gøy å finne på med barn og nydelig natur.

Skrevet

Med barn - eller uten - er det ikke noe særlig å reise til de landene der det er uroligheter eller utrygt. Men vanlige turistland er ikke noe problem med så store barn.

Thailand, Malaysia, Vietnam, Florida, Sør-Afrika etc kan du selvsagt reise til.

Anonymous poster hash: f3d67...f14

Skrevet

Støtter ideen om Costa Rica.

Storbyer er sjelden det morsomste eller hyggeligste med barn på slep uansett verdensdel.

Men hva mener du med "eksotisk"? For meg er Latin-Amerika mindre eksotisk enn f eks Slovakia, Kroatia eller Baskerland, men hvilke steder er det du lukter på?

Anonymous poster hash: 3bb59...919

Skrevet

Hvorfor føler du at du må skrive "inspirert"?

Anonymous poster hash: 2e643...bcf

Skrevet

Husk at dere trenger en del ekstra vaksiner. Ville begynt med å ta de. Det koster litt, men er en god investering, og flere av de varer livet ut, så det er jo en god bagasje  for barna å ha med seg når de en gang flytter ut eller legger ut på reiser på egenhånd. 

Anonymous poster hash: 9c382...ea0
Skrevet

Støtter og Costa Rica pluss en tur ned til Panama. Østkysten helt sør i Costa Rica og nord i Panama har fantastiske strender.

Nicaragua er og egentlig.

Kilroy travels er flinke å sette sammen slike turer.

Skrevet

Hvorfor føler du at du må skrive "inspirert"?

Anonymous poster hash: 2e643...bcf

Fordi jeg ble inspirert av tråden om "hvor har du vært som ingen du kjenner har vært" eller noe i den duren. :)

Takk for alle svar!

Skrevet

Anbefaler Malaysia. Var der med barn på 5 og 2. Mye å oppleve pluss flotte strender. kuala lumpur er en trygg storby som er flott også for barn i noen dager. Etterpå kan man f.ex dra videre til langkawi.

Anonymous poster hash: f3d67...f14

Skrevet

Albania! Vet ikke om det er så eksotisk, men jeg synes det var svært så eksotisk! :) 

Vi hadde med oss en 4-åring og det gikk veldig fint. Måtte selvfølgelig vite hvor ungen var konstant og vi ble litt små lurt av tiggere iblant, men det var aldri noen krise. Fantastisk god mat og et folk som er "uberørt". Veldig gøy å gå rundt i gatene og folk glodde på oss som om at det var vi som var attraksjonen. :) Det var aldri ekkelt, det var heller hyggelig at de var så interessert i oss "rare" Skandinavere.

Anonymous poster hash: f19e6...eb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...