Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #1 Skrevet 7. juni 2015 Vesla her våknet noen timer etter hun hadde lagt seg i går og sa au. Hun pekte på fingeren sin og sa au. På fingeren var en bitteliten rød prikk. Tenkte hun kanskje har blitt stukket/bitt av et insekt, men fant ingen verken i, ved eller under senga. Merket da jeg satt meg hos henne at hun pustet ujevnt og fort, og ble sittende for å se om det gikk over da hun sovnet. Det ble litt bedre, men jeg kjente at hun var veldig varm. Målte og den vise 39,5. Gav henne en paracet og tok henne opp noen minutter før vi la oss sammen. Da var hun i genrelt god form, sett bort fra feberen. Hun våknet noen ganger ila natta og gråt. I dag har hun vært i OK form de første timene, men feber på ca 38 frem til nå. Nå viser den 39. (gav henne en paracet i dag tidlig også). Hun er veldig slapp og har kun spist en yoghurt i dag. Får i henne veske men ikke kjempemye (hun drikker vanligvis MYE). Det lukter svovel av munnen hennes, ellers er det ingen symptomer på forkjølelse som hosting eller nysing eller gurgling i halsen. Hun hadde ikke feber i går, og heller ingen andre sykdomstegn. Det er ingen utslett heller.Jeg vet ikke om denne prikken har noe å si i det hele tatt, det kan jo være noe helt utenom. Jeg kan klemme på fingeren hennes uten at hun sier det er vondt. I går pekte hun på magen og brystet da jeg spurte henne om å peke på hvor auau var. Hun sier "ja" til nesten alt jeg spør om, så kan jo ikke være sikker. Hun sier ja til vondt i magen, hodet og halsen. Men hun sier også ja hvis jeg spør om hun har vondt i tåa. Ikke så lett, hun er bare 2.Noen som har en ide om hva det kan være? Kan det være vannkopper som kommer om noen dager? Begynner det med kun feber sånn plutselig?Halsbetennelse? Vet at ingen her kan svare meg, men jeg er ikke typen som drar til legen for ingenting og man får jo som regel samme beskjeden hver gang "se det an". Hun er veldig sjelden syk, og når hun har vært syk har det vært forkjølelse med hoste osv så ingen tvil. Syns det er litt skummelt at hun bare har feber uten andre tegn.. Er det vanlig? Anonymous poster hash: eaaaa...d6e
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #2 Skrevet 7. juni 2015 Jeg sitter med det samme her, en liten gutt på 2år med høy feber. Han har streptokokker. Var ganske likt sånn du beskriver det. Crp var på 96, så glad jeg tok han med til lege. Streptokokker kan gi magevondt, og når de er så små, så er de ikke så flinke til å beskrive hvor de har vondt. Jeg syns du skal ringe legevakten, og fortelle om den høye feberen. Om det er ikke er totalt kaos der, så får du sikkert komme inn for å ta en crp, og da kan dere få antibiotika om det er noe bakterielt. Ikke fordi at jeg tror det er noe farlig, men greit å sjekke det, og ta evt medisner så fort som mulig. Anonymous poster hash: edcfc...c59
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #3 Skrevet 7. juni 2015 Dette ville jeg hatt en lege til å se på. Det kan være noe så enkelt som insektbitt med allergisk reaksjon og hun kan være syk. Anonymous poster hash: aa1b7...713
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #4 Skrevet 7. juni 2015 Jeg sitter med det samme her, en liten gutt på 2år med høy feber. Han har streptokokker. Var ganske likt sånn du beskriver det. Crp var på 96, så glad jeg tok han med til lege. Streptokokker kan gi magevondt, og når de er så små, så er de ikke så flinke til å beskrive hvor de har vondt. Jeg syns du skal ringe legevakten, og fortelle om den høye feberen. Om det er ikke er totalt kaos der, så får du sikkert komme inn for å ta en crp, og da kan dere få antibiotika om det er noe bakterielt. Ikke fordi at jeg tror det er noe farlig, men greit å sjekke det, og ta evt medisner så fort som mulig. Anonymous poster hash: edcfc...c59 Jeg leste litt om det og tenkte på det selv.. Skal måle feberen igjen om 10 minutter så ringer jeg legevakten Anonymous poster hash: eaaaa...d6e
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #5 Skrevet 7. juni 2015 Det trenger ikke å være streptokokker, kan være hva som helst, men lurt å ringe. God bedring. Anonymous poster hash: edcfc...c59
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #6 Skrevet 7. juni 2015 Dette ville jeg hatt en lege til å se på. Det kan være noe så enkelt som insektbitt med allergisk reaksjon og hun kan være syk. Anonymous poster hash: aa1b7...713 Jeg glemte å skrive det, men den prikken ser ut til å kun være under huden. Det kan selvfølgelig hende da. Skal ringe legevakten å forhøre meg Anonymous poster hash: eaaaa...d6e
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2015 #7 Skrevet 7. juni 2015 Legevakten i kommunen er kun åpen på hverdager tydeligvis. =/Har ikke bil så det blir evt lang vei til nærmeste med både buss og tog. Anonymous poster hash: eaaaa...d6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå