Gå til innhold

Hva kjøper man først og hvor?


Gjest jippi85

Anbefalte innlegg

Gjest jippi85

Det er ett mylder av tips og råd der ute, og som førstegangsfødende er det myye å sette seg inn i..

Har dere noen gode råd om hva babyen vil komme til å trenge først, hva er must buys? Hva prioriterer dere i første omgang?

Har dere noen bra nettsteder dere anbefaler ift klær ++ ? Aplle tips og vink taes imot med åpne armer!

 

Håper alle har det bra og er i form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Leste en plass at det eneste en nyfødt baby egentlig trenger,er et varmt pledd og mors kjærlighet. Alt annet utstyr er mest for foreldrene. Vi tenker å kjøpe vogn, bilstol, seng, stellebord av utstyr som et MUST. Ellers kan alt annet handles inn etterhvert som man trenger det. Ellers kjøper man jo litt klær, også får man masse klær fra alle rundt seg, bleier og våtservietter/kluter, krem og salver etterhvert som man trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjøp bare det nødvendige ja :) vi har såååå mye greier etter førstemann, og mye ubrukt! Nå venter vi nummer to og har jo alt vi trenger og mer til. Ha seng, stellebord og tilbehør, bilsete og vogn, så kan du kjøpe annet underveis etter hvert som du trenger det. Klær, tepper og bleier er jo også et must :) ikke kjøp alt du tror du trenger, for det er ikke sikkert du får bruk for det. Kjøp det som sagt når du ser du trenger det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Godt tips å se an litt på klesfronten, ja! Vi fikk veldig mye i fødselsgave til førstemann, i ulike størrelser, og ved litt bytting til andre størrelser her og der, så var det ikke mye vi trengte å kjøpe viste det seg. Men så kommer det også litt an på hvor mange klesskift babyen trenger (hvor mange "uhell" man har ifht om bleia går full). Det vet man jo aldri på forhånd, og det kan jo variere etterhvert også - så kjøp når dere ser behovet oppstår.

Ifht anbefaling så har jo alle kjedebutikkene fine greier, og i og med at slitasjen er liten på klærne den første tiden, har det ikke så mye å si at de er slitesterke. Personlig liker jeg Lindex og H&M sine klær godt, og Kappahl sin newbie-kolleksjon. Cubus har bra med strømper og ull, men merker at jeg ellers ofte ikke havner der, uten at jeg kan sette fingeren på hvorfor :)

Det eneste jeg kanskje IKKE vil anbefale, er NameIT sine bodyer og ullundertøy. Bodyene blir - etter min erfaring - fort slaskete og samtidig utøyelige, og vi kjøpte noe ull som begynte å rakne nesten med en gang (etter to vask, tror jeg). Men sånn ellers har de mye fint, og vi har hatt utedresser derfra som vi er veeeldig fornøyd med :)

Dersom dere tror dere skal ha flere barn, kan det være greit å ha litt i bakhodet ifht jente/gutteklær. Vi har jente og venter gutt, og jeg ser jo at jeg kunne ha vært LITT flinkere til å ha noen basisplagg i nøytrale farger/former, i alle fall.

Lykke til med innkjøpene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...