Gå til innhold

Urinveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør ikke vondt når før det nærmer seg slutten av reisingen. Det svir heller ikke. Men som skrevet så gjør det vondt på slutten og en liten stund etter jeg har vært på do.

Har innimellom følelse av at jeg må på do hele tiden, men klarer å holde meg. Jeg er ikke gravid (100% sikker) og har hatt dette i 4 dager nå...

Anonymous poster hash: 6fa37...c1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh Herregud, slutten av tissingen skulle det stå 😂😂😂

Skrevet

Høres ut som en mild urinveisinfeksjon ja. Du kan redde deg selv ved å drikke masse sur drikke (citrus, tranebær etc) og drikke masse vann. Hvis det ikke går over så bør du sjekke det ut. En venninne av meg fikk nyrebekkenbetennelse og hadde NULL symptomer på urinveisinfeksjon!

Anonymous poster hash: b51a7...2c7
Skrevet

Tusen takk for svar ☺ Jeg føler at jeg drikker mye vann, men kanskje jeg skal drikke litt til. Nyrebekkenbetennelse vil jeg ikke ha, så får ta en tlf på mandag til legen om det ikke er bedre ☺

Tusen takk igjen 😊

Skrevet

Løp til legevakta. Urinveisinfeksjon er ikke noe å spøke med. Det kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse og nyresvikt.

(PS! Jeg er ellers ingen tilhenger av å løpe fort til legen, men når det gjelder dette, så kan det faktisk få fatale konsekvenser)

Anonymous poster hash: 7c776...1b1
Skrevet

Nå ble jeg skremt, kan jeg ikke vente til i morgen? Har ikke blitt noe verre. For 6 år siden fikk jeg akutt nyresvikt, men det var pga reductil. Har lite lyst å gå gjennom det en gang til.

På legevakten her er det alltid lang ventetid, har ikke barnevakt til ungene heller.

Skrevet

Har kronisk uvi i svangerskap.. Antibiotika virker bare litt og så er det tilbake etter en uke.. Jeg har ingen symptomer annet enn at jeg kan kjenne det er litt vondt om jeg fryser, blir jeg varm igjen går det over.. Jeg har nå begynt med tranebærjuice og håper det skal hjelpe..

Anbefaler deg å stikke innom med urinprøve så de får sjekke deg og Evt satt deg på antibiotika kur,. Ellers kan du selv prøve tranebærjuice eller tranebærkapsler (er visst mer effektivt enn juicen)

Skrevet

Siden du har hatt akutt nyresvikt vil jeg anbefale deg å ta kontakt med legevakten idag om ikke annet enn for å utelukke urinveisinfeksjon. Og så vil jeg anbefale deg å kjøpe tranebærkapsler og bruke dem daglig for å unngå urinveisinfeksjoner.

Anonymous poster hash: 68c1c...62a
Skrevet

Løp til legevakta. Urinveisinfeksjon er ikke noe å spøke med. Det kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse og nyresvikt. (PS! Jeg er ellers ingen tilhenger av å løpe fort til legen, men når det gjelder dette, så kan det faktisk få fatale konsekvenser) Anonymous poster hash: 7c776...1b1

Dette var da litt voldsomt! Ukompliserte urinveisinfeksjoner behøver vanligvis ingen antibiotikakur. Gravide skal alltid behandles. Det er riktig at en blærebetennelse kan utvikle seg til en nyrebekkenbetennelse, men det er ikke så ofte. Og igjen er det sjeldent at en nyrebekkenbetennelse resulterer i en akutt nyresvikt. Det er altså litt overdrevet å skrive om nyresvikt ved en ufarlig blærebetennelse. Selvsagt er det mulig, men usannsynlig. Men med tanke på HIs historie med nyreproblemer ville jeg vært mer obs og dratt til legen i morgen. Du trenger ikke å løpe til legevakten for en blærebetennelse! Drikk masse vann og urte-te, gå på do når du må (ikke hold deg), tiss etter du har sex. Ikke få panikk! UVI er veldig vanlig..

Anonymous poster hash: d4bb4...aea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...