Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Dere som er skilte.. Hvordan gjør dere det med konfirmasjon? Naturlig at den ene parten inviterer hjem til seg? Eller synes dere det er bedre å leige et lokale for å ha det på "nøytral" grunn? (Konfliktfylte år etter samlivsbrudd, men bedret seg litt siste året...).. Og hvordan deler dere utgiftene? Anonymous poster hash: 72415...717
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 Vi leide lokale. Jeg betalte alt. Anonymous poster hash: a426a...787
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #3 Skrevet 6. juni 2015 Vi bestilte lokale fordi ingen av oss har stort nok hus. Utgiftene delte vi 50/50. Vet mange fordeler etter antall familiemedlemmer fra hver side, men det syntes vi begge var tullete - de var invitert for konfirmantens del, ikke vår, og det var like viktig at alle kom. Anonymous poster hash: b2e05...b30
geitemarken Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 Vi hadde ikke plass til alle noen av oss derfor leide vi lokale. Men om jeg hadde hatt muligheten hadde vi hatt det hjemme fordi det er mye mer koselig og personlig.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Vi hadde ikke plass til alle noen av oss derfor leide vi lokale. Men om jeg hadde hatt muligheten hadde vi hatt det hjemme fordi det er mye mer koselig og personlig. Greit nok det er mer koselig og personlig, men er det det for den andre parten og dens familie? (Spesielt om det har vært en del konflikter og det er nye partnere involvert).. Syns ikke du det hadde vært ubehagelig og hatt de i hjemmet ditt? Anonymous poster hash: 72415...717
geitemarken Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 (endret) Vi hadde høyt konfliktnivå i mange år. Men jeg er/var jo ikke i konflikt med resten av familien. Vi alle vil jo det beste for konfirmanten og vi var alle innstilt på å lage en fin dag for henne. Dette gjør vi hver bursdag også, selv om vi har et høyt konfliktnivå. Ekssvigermor syntes i begynnelsen dette var rart og markerte veldig at hun tok sin sønns parti. Men dette ble bare oversett av alle de andre slik at hun senket skuldrene og koser seg hver gang vi møtes. Min datter har aldri merket noe til konfliktnivået og er fornøyd fordi hun føler at hun har foreldre som samarbeider bra (noe som ikke er helt tilfelle). Hun synes det er helt merkelig med alle de som feirer bursdag og konfirmasjon i både 3 og 4 dager. Så min erfaring sier at på slike dager legger man konflikter og egoet til sides for å ha plass til konfirmanten og hennes familie. Ja, jeg gremmet meg når han ikke løftet en finger før, under eller etter konfirmasjonen (selv om det var et leid lokale), men konfirmanten min fikk en dag hun husker tilbake på med glede. MEN, dette er meg og min eks. Hvor realistisk det er for andre vet jeg ikke. Svaret er basert på min personlige mening og erfaring der vi har hatt mye konflikter angående samvær, bidrag, oppdragelse, flytting, klær, skole you name it, men aldri vært vold inne i bildet. Endret 6. juni 2015 av geitemarken
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #7 Skrevet 6. juni 2015 Hadde det hjemme hos oss. Jeg betalte alt. Anonymous poster hash: 29df8...6f8
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #8 Skrevet 6. juni 2015 Vi hadde høyt konfliktnivå i mange år. Men jeg er/var jo ikke i konflikt med resten av familien. Vi alle vil jo det beste for konfirmanten og vi var alle innstilt på å lage en fin dag for henne. Dette gjør vi hver bursdag også, selv om vi har et høyt konfliktnivå. Ekssvigermor syntes i begynnelsen dette var rart og markerte veldig at hun tok sin sønns parti. Men dette ble bare oversett av alle de andre slik at hun senket skuldrene og koser seg hver gang vi møtes. Min datter har aldri merket noe til konfliktnivået og er fornøyd fordi hun føler at hun har foreldre som samarbeider bra (noe som ikke er helt tilfelle). Hun synes det er helt merkelig med alle de som feirer bursdag og konfirmasjon i både 3 og 4 dager. Så min erfaring sier at på slike dager legger man konflikter og egoet til sides for å ha plass til konfirmanten og hennes familie. Ja, jeg gremmet meg når han ikke løftet en finger før, under eller etter konfirmasjonen (selv om det var et leid lokale), men konfirmanten min fikk en dag hun husker tilbake på med glede. MEN, dette er meg og min eks. Hvor realistisk det er for andre vet jeg ikke. Svaret er basert på min personlige mening og erfaring der vi har hatt mye konflikter angående samvær, bidrag, oppdragelse, flytting, klær, skole you name it, men aldri vært vold inne i bildet. Jeg er da stemor, og tenker at det er best med leid lokale, ene og alene fordi både jeg og mannen har lyst å hjelpe til og bidra- men føler det blir veldig unaturlig å skulle ta oppvask og diverse slike ting i hennes hus.. Jeg føler selv at jeg tråkker over en grense da. Har ingen problemer med å legge til side konflikter og andre problemer på en sånn dag eller andre dager barna er tilstede,. Men føler vi blir veldig utelatt av selve konfirmasjonen da vi verken får være med på forberedelser eller andre ting underveis.. Hadde kanskje følt det var enklere om det var et leid lokale.. Anonymous poster hash: 72415...717
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #9 Skrevet 6. juni 2015 Min eks har vært så "fjern" og gjort så lite for konfirmanten at han hadde tonnevis av dårlig samvittighet. Han foretrekker å kjøpe seg ut av forpliktelser, og det passet meg utmerket, for han skaffet gratis lokale i festsalen på jobben sin, og bestilte og betalte maten. Han betalte også blomstene vi pyntet med, men dem var det jeg som bestilte. Ellers hadde jeg med duker, vaser, servietter og lys, og alle kakene til kaffen, sang og tale til konfirmanten, og "kunstutstilling" av konfirmantens barnetegninger som vi hengte opp i hele foajeen. Anonymous poster hash: 15a66...4a7
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #10 Skrevet 6. juni 2015 Ville leid ett lokale. Trenger ikke funke det heller da.. Helvette kan du finne overalt :-p Kan være lurt å bli enig om alt av mat, kaker, pynt og hjelp, for ikke å snakke om økonomi, i god tid. Hilsen en tidligere konfirmant, med foreldre som levde av å hate hverandre. Anonymous poster hash: 5b3a8...576
geitemarken Skrevet 6. juni 2015 #11 Skrevet 6. juni 2015 (endret) Vi hadde høyt konfliktnivå i mange år. Men jeg er/var jo ikke i konflikt med resten av familien. Vi alle vil jo det beste for konfirmanten og vi var alle innstilt på å lage en fin dag for henne. Dette gjør vi hver bursdag også, selv om vi har et høyt konfliktnivå. Ekssvigermor syntes i begynnelsen dette var rart og markerte veldig at hun tok sin sønns parti. Men dette ble bare oversett av alle de andre slik at hun senket skuldrene og koser seg hver gang vi møtes. Min datter har aldri merket noe til konfliktnivået og er fornøyd fordi hun føler at hun har foreldre som samarbeider bra (noe som ikke er helt tilfelle). Hun synes det er helt merkelig med alle de som feirer bursdag og konfirmasjon i både 3 og 4 dager. Så min erfaring sier at på slike dager legger man konflikter og egoet til sides for å ha plass til konfirmanten og hennes familie. Ja, jeg gremmet meg når han ikke løftet en finger før, under eller etter konfirmasjonen (selv om det var et leid lokale), men konfirmanten min fikk en dag hun husker tilbake på med glede. MEN, dette er meg og min eks. Hvor realistisk det er for andre vet jeg ikke. Svaret er basert på min personlige mening og erfaring der vi har hatt mye konflikter angående samvær, bidrag, oppdragelse, flytting, klær, skole you name it, men aldri vært vold inne i bildet. Jeg er da stemor, og tenker at det er best med leid lokale, ene og alene fordi både jeg og mannen har lyst å hjelpe til og bidra- men føler det blir veldig unaturlig å skulle ta oppvask og diverse slike ting i hennes hus.. Jeg føler selv at jeg tråkker over en grense da. Har ingen problemer med å legge til side konflikter og andre problemer på en sånn dag eller andre dager barna er tilstede,. Men føler vi blir veldig utelatt av selve konfirmasjonen da vi verken får være med på forberedelser eller andre ting underveis.. Hadde kanskje følt det var enklere om det var et leid lokale.. Anonymous poster hash: 72415...717 Ja, det kan jeg skjønne. Jeg hadde blitt glad om du hadde hjulpet til med både avgjørelser (de som konfirmanten ikke kunne ta selv), pynting, baking og rydding. Jeg hadde ikke følt det som overtramp eller unaturlig i mitt hjem. Vi har nettopp feiret familiebursdag for fjorårets konfirmant hjemme hos far og jeg hjalp til med å sette på bordet, bake kake og rydde på kjøkkenet. Det blir som hos egen familie. Legg kortene på bordet og gjør avtaler. Kan hende at den andre parten ikke har råd til å leie lokaler eller at konfirmanten ønsker å feire hjemme. Si at dere ønsker å hjelpe mest mulig til slik at dette blir en dag konfirmanten kan tenke tilbake på med glede Endret 6. juni 2015 av geitemarken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå