Gå til innhold

Hvor stort lån til hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tjener ca 950000 i året tilsammen. Studielån. 650 000 i egenkapital. To barn: Sfo og barnehage. Banken vil gi lån opp til 3,7. Vi tør ikke! Redd for å bli blakk. Men det er så sjuke priser i byen her, så vi har altfor lite egenkapital. Leier hus billig nå.

Hvor stort lån hadde dere våget å ta opp om dere var oss?

Anonymous poster hash: b11e0...c14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MÅ dere eie da, hvis dere leier et hus for en rimelig penge nå?

Anonymous poster hash: 09444...60c
Skrevet

Vi tjener 1 mill til sammen. 0 barn, 0 lån og egenkapital på 1 mill. Vi tar ikke opp mer enn 2,7 i lån fordi vi vil leve skikkelig godt. Da lever vi bra og i tillegg sparer vi 10 000,- i mnd som vi setter inn ekstra på boliglånet :-)

Skrevet

Hi her. Eie eller leie... Nei, si det. Er bare tutet full i ørene fra andre folk at vi må slutte å leie og komme oss inn på boligmarkedet. Enn om de har rett! Vi er i 30-åra.

Skrevet

Vi har samme inntekt som dere, samme ek, og omtrent like mye i studielån. 3 barn i bhg, 2 nedbetalte biler. Vi har huslån på 4 mill. Må jo det, har ikke sjans til å komme under her i området. For 4 mill her får man 150 kvm og 3 soverom, og det må vi ha...

Anonymous poster hash: 26567...2c8

Skrevet

Vi tjener ca 1 mill til sammen, har 2 barn på SFO, vi har ca 3250000 i samlet lån bil/hus. Syntes det er litt mye, men nå betaler vi ganske godt ned igrunn.

Spørs jo om dere har to biler, billån hvor høyt studielån etc. Vi har to biler vi betaler lån på og ingen studiegjeld, hadde hatt det betraktelig romsligere om vi kunne klart oss med en bil.

Anonymous poster hash: 68178...e8e
Skrevet

Vi tjener ca 1,1. Har 3,6 i lån pluss studielån og lån på bil. Vi klarer oss fint. To barn.

Skrevet

Hi igjen. Takk for tilbakemeldinger. Vi har ikke billån, men har en bil. Studielånet er på ca 190000. Drar ikke på dyre ferier. Dere som er ca likedan stilt som oss og med lån, går det i null i måneden, eller får dere til å spare?

Skrevet

Hi her. Eie eller leie... Nei, si det. Er bare tutet full i ørene fra andre folk at vi må slutte å leie og komme oss inn på boligmarkedet. Enn om de har rett! Vi er i 30-åra.

Ja, det er jo det "alle"sier, men det er slett ikke sikkert de har rett. I hvert fall ikke hvis dere har en ok leieavtale til lav pris i en bolig dere liker. Man binder jo veldig mye penger opp i hus når man eier, og det er også dyrt å vedlikeholde en bolig.

Jeg eier selv, riktignok, men kunne nok ha vurdert å leie hvis jeg hadde den rette avtalen. Jeg misten mannen min for noen år siden, og ble da sittende med en enorm villa. Da det eldste barnet flyttet ut, solgte jeg. Hadde da tilbud om å leie en veldig ok bolig, og dette vurderte jeg veldig seriøst, men det endte med at jeg kjøpte bolig likevel fordi leieboligen manglet et par ting jeg gjerne ville ha, pluss at drømmeboligen plutselig kom for salg.

Hørte også en økonom bli intervjuet på radioen om akkurat dette for en stund siden, og han sa at det var veldig vanskelig å si hva som egentlig lønner seg, og at det på mange måter kan være vel så bra å leie.

Anonymous poster hash: 09444...60c

Skrevet

Vi kunne få lån kjøpe bolig for 4 mill. Lånet ble vel da ca 3,250. Vi valgte å kjøpe et hus for 3 mill istedet, og sitte igjen med mye lavere lån og mer egenkapital igjen på konto. Jeg er veldig glad for valget vårt. Jeg vil så gjerne ha penger igjen til konserter, opplevelser etc. Vi tjener ca 800' til sammen.

Anonymous poster hash: 56b63...db2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...