Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Og høyest? Min mistanke er gynekologi eller pediatri lavest status og kirurgi el anestesi er høyest? Dette basert på erfaringer med mange leger etterhvert. De aller aller dårligste har jeg truffet i forbindelse med fødsel og komplikasjoner. De beste i forbindelse med operasjoner og intensiv-opphold. Anonymous poster hash: 20ee8...52b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 Allmennlege Anonymous poster hash: 0637e...2e8
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #3 Skrevet 6. juni 2015 Barnelegene har ikke lov status der jeg jobber hvertfall. De står for mye av behandlingen av kreftbarna våre. Har aldri tenkt at de har lav status. Anonymous poster hash: 4f547...75b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 Tror nok barnelege har høy status ja. Sammen med kardio, orto, traume og plastikkirurgi. Anonymous poster hash: eb553...7b0
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Jobber på gynekologisk avdeling. En lege som er gynekolog er også en kirurg. Man er ikke en gynekolog uten å være Kirurg. Anonymous poster hash: 487ba...e46
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 En ønh er også kirurg, men det er jo ikke primært det de gjør. Anonymous poster hash: 20ee8...52b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #7 Skrevet 6. juni 2015 Allmennlege Anonymous poster hash: 0637e...2e8 Det er ingen spesialitet!! Anonymous poster hash: 5f0b0...459
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #8 Skrevet 6. juni 2015 Allmennlege Anonymous poster hash: 0637e...2e8 Det er ingen spesialitet!! Anonymous poster hash: 5f0b0...459 Allmennlege er spesialist i allmennmedisin så, jo! Det er en spesialitet Anonymous poster hash: eb553...7b0
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #9 Skrevet 6. juni 2015 Jo. Spesialist i allmennmedisin. Google it. Anonymous poster hash: 084be...46d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #10 Skrevet 6. juni 2015 Vet ikke hvem jeg vil si har lav status, men jobber med gastrokirurger, og må si endel av de er rimelig høye på seg selv. En befrielse å få LIS leger fra gynekologen over til oss, som regel flotte flinke folk som det virkelig går ann å samarbeide med. Anonymous poster hash: 06f0a...063
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #11 Skrevet 6. juni 2015 AllmennlegeAnonymous poster hash: 0637e...2e8 Det er ingen spesialitet!! Anonymous poster hash: 5f0b0...459 Eh? Anonymous poster hash: e8f59...201
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #12 Skrevet 6. juni 2015 Og høyest? Min mistanke er gynekologi eller pediatri lavest status og kirurgi el anestesi er høyest? Dette basert på erfaringer med mange leger etterhvert. De aller aller dårligste har jeg truffet i forbindelse med fødsel og komplikasjoner. De beste i forbindelse med operasjoner og intensiv-opphold. Anonymous poster hash: 20ee8...52b Gynekologer opererer. Gyn er nemlig et kirurgisk fag, så når du snakker om kirurger så blir det veldig utydelig. Hva mener du med status forresten? Allmuens oppfatning av de ulike spesialiteter eller oppfatning innad i legestanden? Anonymous poster hash: affa8...2be
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #13 Skrevet 6. juni 2015 Og høyest? Min mistanke er gynekologi eller pediatri lavest status og kirurgi el anestesi er høyest? Dette basert på erfaringer med mange leger etterhvert. De aller aller dårligste har jeg truffet i forbindelse med fødsel og komplikasjoner. De beste i forbindelse med operasjoner og intensiv-opphold. Anonymous poster hash: 20ee8...52b Hvis du er ute etter de leger som tenker bredest og virkelig kan mye så er indremedisinere ufattelig dyktige. Medisinske intensivleger sammen med anestesileger fra thoraxvdelinger er noe av det beste. En gastrokirurg eller ortoped roper raskt på indremedisinere når det gjelder høyt blodsukker og blodtrykk osv. Altså når det er snakk om ganske simple ting. Anonymous poster hash: affa8...2be
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #14 Skrevet 6. juni 2015 Jeg vil dessverre tro geriatrien havner langt ned på lista, selv om det er en veldig krevende gren med polyfarmasi og komplekse sykdomsbilder. Anonymous poster hash: 6dc91...13c
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #15 Skrevet 6. juni 2015 Geriatri har dessverre lav status blant legene. Leste nylig en oversikt over hvordan legene selv rangerer de ulike spesialitetene, prøvde å finne den igjen, men fant ikke artikkelen i farta. Anonymous poster hash: 3cbed...d5b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #16 Skrevet 6. juni 2015 Og høyest? Min mistanke er gynekologi eller pediatri lavest status og kirurgi el anestesi er høyest? Dette basert på erfaringer med mange leger etterhvert. De aller aller dårligste har jeg truffet i forbindelse med fødsel og komplikasjoner. De beste i forbindelse med operasjoner og intensiv-opphold. Anonymous poster hash: 20ee8...52b Hvis du er ute etter de leger som tenker bredest og virkelig kan mye så er indremedisinere ufattelig dyktige. Medisinske intensivleger sammen med anestesileger fra thoraxvdelinger er noe av det beste. En gastrokirurg eller ortoped roper raskt på indremedisinere når det gjelder høyt blodsukker og blodtrykk osv. Altså når det er snakk om ganske simple ting. Anonymous poster hash: affa8...2be Det er min erfaring også - at de er de flinkeste legene ja... Når jeg sier flinkest mener jeg de mest analytiske, motiverte, hardtarbeidende, intelligente og derfor også flinkest til å kommunisere med mennesker. Dette henger sammen. Anonymous poster hash: 20ee8...52b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #17 Skrevet 6. juni 2015 "Laveste status blant leger"... Herregud!! Anonymous poster hash: aa007...15e
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #18 Skrevet 6. juni 2015 Og høyest? Min mistanke er gynekologi eller pediatri lavest status og kirurgi el anestesi er høyest? Dette basert på erfaringer med mange leger etterhvert. De aller aller dårligste har jeg truffet i forbindelse med fødsel og komplikasjoner. De beste i forbindelse med operasjoner og intensiv-opphold. Anonymous poster hash: 20ee8...52b Gynekologer opererer. Gyn er nemlig et kirurgisk fag, så når du snakker om kirurger så blir det veldig utydelig. Hva mener du med status forresten? Allmuens oppfatning av de ulike spesialiteter eller oppfatning innad i legestanden? Anonymous poster hash: affa8...2be Mener innad i legestanden ja Anonymous poster hash: 20ee8...52b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #19 Skrevet 6. juni 2015 Geriatri har dessverre lav status blant legene. Leste nylig en oversikt over hvordan legene selv rangerer de ulike spesialitetene, prøvde å finne den igjen, men fant ikke artikkelen i farta. Anonymous poster hash: 3cbed...d5b Her rangerer de ihvertfall sykdommer. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Slik-deles-sykdommene-vare-inn-etter-status-og-prestisje-7974311.html Anonymous poster hash: eb553...7b0
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #20 Skrevet 6. juni 2015 Geriatri og psykiatri. Verken gyn eller pediatri er noe lavstatus. Kardiologi er liksom toppsjiktet. Fatte det den som kan. Anonymous poster hash: dc61a...141
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #21 Skrevet 6. juni 2015 Hudleger har lav status og hjertekirurger høy status. Anestesilege har ikke høy status for de har så kort spesialiseringstid. Anonymous poster hash: dd5df...eff
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #22 Skrevet 6. juni 2015 Geriatri har dessverre lav status blant legene. Leste nylig en oversikt over hvordan legene selv rangerer de ulike spesialitetene, prøvde å finne den igjen, men fant ikke artikkelen i farta. Anonymous poster hash: 3cbed...d5b Har sett samme oversikt. Mener psyk og geriatri er nederst. Husker ikke hva som var på topp, men både kardiologi og thoraxkirurgi er høyt oppe, i hvert fall. Anonymous poster hash: 4d377...c76
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #23 Skrevet 6. juni 2015 Geriatri og psykiatri. Verken gyn eller pediatri er noe lavstatus. Kardiologi er liksom toppsjiktet. Fatte det den som kan. Anonymous poster hash: dc61a...141 Hvorfor er det vanskelig å fatte? Det er et ekstremt komplisert fag. Anonymous poster hash: affa8...2be
Mamma_til_2 Skrevet 6. juni 2015 #24 Skrevet 6. juni 2015 Nå har jeg liten peiling på hvordan leger rangere seg, men jeg ville personlig sette de som jobber med/ opererer på små gjerne premature babyer høyest, tenk de små små organene og blodårene!
Leirha Skrevet 6. juni 2015 #25 Skrevet 6. juni 2015 Unnskyld meg, men jeg syns faktisk denne tråden var litt teit.For all del kjør på.Men status ifht hva?Allmenn oppfatning? Personlig oppfatning? Innen legestanden? Innad blant helsepersonell?Hva??Mange i tråden viser jo at de ikke helt vet hva de forskjellige legene faktisk gjør.En lege som operer er en kirurg..Eller? Hm, kan kanskje andre spesialister være kirurger også? Er det en kirurg for alt, keisersnitt, skru sammen bein, hjernekirurgi?De har hver sitt felt, og de er rivende dyktige i det feltet.En gynekolog/fødselslege tar ikke bare imot et barn, han tar imot barn der fødselen er komplisert, han utfører keisersnitt, han kommer akutt. En ortoped operer på store brudd, pulveriserte brudd... Amputasjoner.Og jammen har du ikke spesialister innenfor spesialistfeltet også, en ortped kan spesialisere seg innen rygg, proteser, traume osv... Men han er fortsatt en spesialist inne ortopedi, men han er bare så myyye flinkere på sitt felt som kanskje er ryggskader.Allmennlege, det hete spesialist innen allmenmedisin, de kan mye om alt de trenger. Og mange av disse, sikkert de fleste har felt de brenner for, som de fordyper seg i.Pediatri, gud bedre jeg vet ikke HVOR jeg skal begynne....Jeg kjenner jeg nesten blir provosert av å høre at pediatri er lav status.Det er så mange spesialister de fleste ikke vet om en gang, så hvordan kan VI sitte å rangere når vi ikke har hele oversikten og knapt VET hva de driver med??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå